96391:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: serie 3 diesel med startbesvær (05-04-2010 11:36:32) (svar på
96384)
Søren Vels Christensen #3564, reg. øsj (medlem) (
ip-adr: 90.185.156.170)
Det med at holde varmen i en sIII er et relativt begreb. Bilen er utæt fra fabrikken og der er store, blottede aluminiumsflader der ved konvektion sender varmen ud i atmosfæren. Dertil kommer at varmeapparatet i denne model ikke er hypereffektivt.
Varmen fra apparatet (det som i andre biler hedder varmeapparatet) er nogenlunde den samme som uden fyr. Varmen er der blot med det samme når man starter. Jeg bruger ikke ventilator med fyret. Det æder batterier til morgenmad.
Fyret er primært installeret for at kunne start fra meget kold, samt at forlænge motorens levetid. Brug gerne en kølermuffe om vinteren. Motor og gamle knogler kører en anelse bedre med lidt ekstra varme.
Prøv at isoler bilen med noget liggeunderlag og spraykontaktlim. Jeg har startet et eksperiment som udmønter sig en en total isolering af karosseriplader.
Lav med en stump slange, 10-12mm, et udtag fra vindspejlets ventilator. Jeg har afsluttet et eksperiment som sparer mig for en formue ved at undgå indkøb og modifikation af Defendavent. Effekten er der med det samme når motoren startes varm.
Med venlig hilsen
Søren Vels