Hej Kim
tillykke till din søn med freelanderen. Det er en forrygende bil, som kan noget mere end man forventer. jeg har selv en med en td4.
Du har jo fået en masse fornuftige råd, og har tilsyneladende undersøgt "alt" selv. Så nu er vi ovre i afdelingen for tankespin. Jeg tænker om bundslangen fra køleren til motoren (5 på tegningen i linket
https://allbrit.de/epc.cfm?PAGE=F02025&CAR=L6&SPRACHE=EN ) kan være blevet blød, så den klapper sammen, når termostaten åbner og trækker vand ind. (nu, hvor jeg ser det på skrift, ser det ikke sandsynligt ud, men jeg skriver det nu alligevel.
noget må jo bremse vandstrømmen gennem motoren, måske et fremmedlegeme i motorblokken der blokerer en kanal, når vandet begynder at strømme.
Kan den tidligere ejer have forsøgt sig med et eller andet kemisk tætningsmiddel, der lukker nogle kanaler i motoren, det har jeg hørt om kunne være et problem med kølertætner, men jeg har ikke oplevet det.
Som sagt, andre har kommet med de logiske forslag, så der der kun de "far out" tilbage til mig.
med venlig hilsen
Carsten