92907:
sv: sv: sv: sv: Dieselvarmer (25-01-2010 17:58:15) (svar på
92906)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 85.165.150.52)
Hej Jens! Faktisk er jeg ked af at du havde problemer! Mening med mine skriverier var nettop at forebygge.
HMT:- Additiver, og div. Der findes mange, af varierende pris og effekt. Nogen virker, og nogen virker ikke.
Uanset, hvis du tilsætter 10% petroleum, og så øger med 1%ca, for hver frostgrad under 10, så virker alt.
I praksis, så gå bare op på 20% såsnart vejrmelding er kolder end minus 10, og have en jerry-can petroleum stående, gerne i bilen.
Langt mod Nord, Finland og omegn, tilsætter de enda benzin! men dette er anderledes hård ved indsprøjtnings pumpen,end petroleum. Finnerne tilsætter samtidigt smøreadditiver så vidt jeg ved, så lad dem om dette disciplin, og holde dig til petroleum. Kommer temperaturen under minus 20, så må man oppe på 30%, men så kan man være lidt go' ved pumpen, og samvittigheden ved at tilsætte 2% totakts olie.
Jeg tror faktisk at petroleum er mindst lige så billigt i drift som disse vidunder middler, og så ved man at det virker!
Med ønsker om et problemfri vinter, og hilsen fra Norge, hvor det er minus 10, selv på Sørlandet, og formegentlig minus 18 ved min hytte i Tuddal!