101638:
sv: sv: sv: Hævning af Defender (12-09-2010 21:32:19) (svar på
101634)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 94.191.129.169)
"Kan du ikke få den højere op, Marinus" var der engang en revuesang der lød. Nu synes det ikke at fremgå hvad bil der er tale om, men jeg er selv tilfreds bruger af LRs originale fjedre; holdbar kvalitet til rimelig pris og så er der stort udvalg, dog med undtagelse til 110" bagaksel,
her må man gå over åen efter vand. En klubkammerat har tidligere henvist til side med alskens spiralfjederværk, både originale og uoriginale, Land Rover Springs, vist nok. På min 110" nedvejet HCPU, er der på forakslen, fjeder
fra RRC med mærkefarve rød/gul, lang, blød med mange vindinger ikke progressiv, samme i begge sider, giver fin akselvandring i terræn, men krænger så i sving (det er jo kun politikere der kan blæse med mel i munden!) Det giver et løft på 2"- 7cm med originale fjedre+5cm med lange fjedre, målt mellem gummiklods og aksel. På bagaksel er der EMU ligth load, også 2"løft, en 90" kan vælge RRC mærkefarve rød/hvid, lidt strammere end rød/gul, til bagaksel. Der er standard Monroe støddæmpere for og bag, så falder fjedre ikke ud og akselvandring upåvirket.
Har aldrig knækket støddæmpere eller tabt kardan med ovennævnte bestykning.