Hej Mikael.
Indledningsvis vil jeg gerne have lov at henvise dig til oversigten herunder, som findes i en tidligere tråd på Forum:
http://www.dlrk.dk/s/r.asp?w=103&indslagid=69407#69407 Måske dén kan hjælpe dig indledningsvis? Som du kan se, er der jo netop, som du også selv er inde på, væsentlige forskelle på, hvad to tilsyneladende éns motorer, alligevel kan have af ydelser. Finder du i øvrigt ikke dit motornummer på denne liste, kan du evt. prøve at søge på det i andre indlæg. Jeg ved, der findes flere lister med andre V8-motorer, som har sin oprindelse fra Rover-personbiler.
Når jeg skriver om indledningsvis hjælp, er det naturligvis fordi, du spørger efter et "troværdigt" sted. Og lidt mere troværdigt end en Forum-tråd skal du givetvis også bruge, hvis "dokumentationen" skal anvendes til at overbevise myndighederne om en fejl i din registreringsattest.
Det oplagte er vel derfor at pløje gamle Rover / Range Rover / Land Rover typegodkendelser igennem og forhåbentlig finde én, der har præcis samme motornummer som din. Det vil da i givet fald være rimelig troværdigt. Skulle man mene. Så cykl du en tur forbi Fstyr, giv en småkage og spørg, om ikke du må bladre et par timer i ringbindene. Det må næsten være dit (næst-)bedste bud.
Bedste bud er naturligvis at kaste motornummeret op her på Forum. Det kunne jo være, der var et medlem, der lige havde til at ligge, hvad du mangler :-)
Mvh Søren R.
90" 50th V8
A3 SB 1,8