tilbage

Land Rover Forum  

Index
120240: Bagsæde (05-02-2012 15:41:10)
Andreas Carlsen #8598, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 87.60.133.146)
Hej erfarne klubkammerater.
Jeg er i den dejlige situation at familien gerne vil med til nogle af arrangementerne i vores herlige klub, men min fine RRC har kun plads til 2+ et lille menneske i midten. Så kommer det: Hvor svært er det at montere bagsæde i sådan en RRC fra 85,og hvad kan jeg forvente i afgift? Eller er det ligeså bekosteligt at finde en der allerede er på hvide plader. Jeg er endnu ikke indehaver af et bagsæde til den, så et sådant ville også først skulle findes. Alle råd er velkomne.
Mvh Andreas
der har været på whitelaning med reg. Bornholm i dag.
Index
120260: sv: Bagsæde (05-02-2012 20:46:08) (svar på 120240)
Lars Nygaard #8835, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 212.242.251.113)
Hej Andreas,

Først til det sidste, ØV, at jeg ikke kunne køre med idag på tur, der kom lige noget spejder i vejen, ligeså næste gang... øvøv...

og så til sidst til det første - jeg aner intet om, hvad det kommer til at koste dig - MEN, du KAN gøre noget selv.

Gå ind på skat.dk under motor - der findes der en beregner, hvor du kan lege lidt med tallene.

Det første du skal gøre er at taste oplysningerne ind som personbil, her skal du være opmærksom på, at du skal taste bilens NYPRIS, altså hvad kostede sådan en lækker RangeRoverClassic som DU futter rundt i, dengang den stod hos forhandleren som NY, hvis den var solgt som personbil - så skal du taste den NUVÆRENDE brugtsalgsværdi - som den realistisk vil være hos en forhandler - og Andreas, realistisk kan du måske finde noget om ved at kigge på annoncer på den blå avis, gul og gratis, bilzonen og bilbasen - og igen kun hvidpladepriser er gældende, tag evt. et gennemsnit af alle de priser, du KAN finde på tilsvarende bil, så skal du taste ligt om km pr liter og udstyr - tryk beregn, så får du en pris på en afgift - og den er HØJ - skriv den ned

Dernæst lægger du bilen ind i beregneren som varevogn 50% afgift. Og samme sag, bortset fra, at du i beregneren nu skal lægge priserne ind som varevogn, ellers er tal om km og udstyr de samme som før. Endelig skal du taste bilens totalvægt inden du trykker beregn. Så får du en pris på en afgift, der slet ikke er lige så høj som den første. Skriv den ned nedenunder den første

træk den så fra den første - differencen imellem de to tal er den såkaldte udligningsafgift, altså det DU skal forvente at betale for at få plads til hele familien i den smukke brune Rover... jeg hjælper dig gerne, når du har sat tallene ind, i forhold til hvad du SÅ skal, det kan godt være lidt af en jungle, jeg har netop igår lørdag fået MIT svar fra skat angående min 109 fra gule til hvide. knap 10.000 kr for den lille øvelse, og så skal jeg også være glad for at slippe med det samme om året i vægtafgift.... så jeg laver min om til bus :-))

håber det var en hjælp, sæderne, dem MÅ du kunne finde herovre, ellers er der altid den blå avis, gul og gratis og bedst af alt, RoverBørsen her på siderne (der ER faktisk en i Jylland, der sælger ud af dele til RRC på RB)

bedste hilsner
Lars
Index
120298: sv: sv: Bagsæde (06-02-2012 17:01:45) (svar på 120260)
Andreas Carlsen #8598, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 87.60.133.146)
Hej lars.
Tak for den fine beskrivelse. Så er der lige det med nypris på en sådan RRC i 87? Nogen ide om hvor man finder dem?
Mvh. Andreas
Index
120300: sv: sv: sv: Bagsæde (06-02-2012 17:19:01) (svar på 120298)
Lars Nygaard #8835, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 212.242.251.113)
prøv medlemmerne Ib Hammer eller Poul Sehested, du kan finde deres mail under feltet medlemmernes emailadresser i menuen på forsiden til højre, de har måske nogle gamle prislister liggende, eller kan måske ligefrem huske det :-)

Men det er også afgørende, hvilken motorstørrelse og hvilket ekstra udstyr, du har i dytten, prøv at søge herinde på RR nypris og hvad du ellers kan finde på af søgeord, så bl.a. et indlæg hvor der var en, der måtte bøde med 45.000 og det ender vel med at være i det leje, du skal forvente at ende, + - 10.000

bedste hilsner
Lars
Index
120301: sv: sv: sv: sv: Bagsæde (06-02-2012 18:14:28) (svar på 120300)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.223)
Maj 1983
4 dørs station car 489.987,- DKK
4 dørs automatic 526.160,- DKK

Van 182.973 DKK
Van aut 195.906 DKK
Index
120302: sv: sv: sv: sv: sv: Bagsæde (06-02-2012 18:40:55) (svar på 120301)
Andreas Carlsen #8598, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 87.60.133.146)
Tak Poul. Var de meget dyrere i 87?
Index
120303: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bagsæde (06-02-2012 19:44:19) (svar på 120302)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.223)
Det kan jeg ikke svare på, da jeg ikke har en prisliste fra 1987 ved hånden...

4 dørs kostede i maj 1983 147.390,98 DKK excl. moms og registreringsafgift. Momssatsen var 22 %

Den pris stiger så til små 220.000 DKK i 1989. Så slag på tasken:

bilen 220 .000
moms 22 % 48.000
subtotal 268.000
reg.afgift 482.000
ca pris 750.000

Det er nok bedst, du skriver til Ib Hammer...
Index
120304: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bagsæde (06-02-2012 19:47:07) (svar på 120303)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.223)
Måske er dette her den nemmere og bedste løsning på dit bagsædeproblem....

http://www.dlrk.dk/roverboersen/vis.asp?w=2101&aid=18366&uid=9867856
Index
120333: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bagsæde (07-02-2012 10:56:00) (svar på 120303)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.2)
Du kan også ringe til Land Rover Danmark.
De var flinke og hjalp mig da jeg skulle have bagsæder i Defenderen.

MVH Jakob E S
Index
120337: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bagsæde (07-02-2012 11:22:01) (svar på 120333)
Andreas Carlsen #8598, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 87.60.133.146)
Takker for svar. Lars. Når jeg bruger den regnemaskine på skats hjemmeside, så får jeg et tal der hedder 11600,- Det lyder da ikke vildt.
Mvh Andreas
(der nu har sat Rangeren til salg)
Index
120338: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bagsæde (07-02-2012 11:48:57) (svar på 120337)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 188.114.147.10)
Pas lige på med beregningen. De kan snildt vurdere den meget højere end hvad du regner med, og så hænger du på den. Hvis du vil have lavet ombygningen, så søg om at få den fra gule til hvide plader, og vent med at lave arbejdet til du har afgørelsen. Der er ca 4 mdr ventetid på at få en vurdering fra gule til hvide, og herefter har du ca et halvt år til at lave ombygningen. Jeg har betalt fuld afgift af en gammel Range Rover for nyligt, og den endte i at koste 3 gange den pris, som du har regnet. Så det er altså ikke nok at regne med SKAT´s regnemaskine...
Index
120343: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bagsæde (07-02-2012 13:16:54) (svar på 120338)
Andreas Carlsen #8598, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 87.60.133.146)
Hej Thomas.
Dejligt at høre fra en der har lavet øvelsen. Det lyder som den rigtige rækkefølge at gøre tingene i. Hvad mente de at din var værd på hvide plader? Jeg satte min til 30000 i deres beregner. og 750000 fra ny.
Mvh Andreas
Index
120344: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bagsæde (07-02-2012 13:22:43) (svar på 120338)
Lars Nygaard #8835, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 193.163.100.50)
Hej Andreas, pas nu på, som Thomas skriver -

Jeg har sat nogle tal ind i regnemaskinen.

Først har jeg sat nyværdien som personvogn til 600.000
Så har jeg sat brugtværdien ved salg hos forhandler til 100.000
Det KAN godt være, det er højt, men det er i det leje, at RRC med hvide plader står til hos forhandlerne, jeg har set - kan du finde 4-5 andre priser måske endda kun 3 andre BILLIGERE priser tilsvarende din bil, hos en forhandler, så KOPIER annoncen, det kan du bruge som dokumentation overfor skat

Anyway, med de to priser tastet ind for jeg en afgiftberigtigelse omkring 60.000 for en personbil

Så tager jeg og taster den som varevogn 50%
Først en tænkt nypris på 300.000, dernæst en nuværende salgspris ved forhandler på 60.000 - det giver en afgift omkring 20.000

Eller skrevet på en anden måde: udligningsafgiften ligger omkring 40.000

Man kan sige, når man arbejder med beregneren, at den store forskel i slutprisen, som du skal af med ikke ligger i, hvad bilen kostede som ny, den kan såmænd ikke rykke SÅ meget igen trods en forskel på måske 100.000, det der betyder MEGET er, hvad bilen koster i BRUGT tilstand hos en forhandler, og der regner skat altså med at ALLE biler bare er i orden, og måske endda er belagt med bladguld på de indvendige håndtag, for jo større den pris er, jo mere skal DU af med i afgift :-))) Her kan en forskel på bare 20.000 kroner være enorm

Har godt set, at den ligger inde på RoverBørsen, held og lykke med salget, det er en SKØN vogn

Lars
Index
120345: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bagsæde (07-02-2012 13:28:54) (svar på 120344)
Andreas Carlsen #8598, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 87.60.133.146)
Der er pt en range rover classic til salg på dba. den er nyere end min og med alt i udstyr. den står til salg for 48000, så prisen på 100000 for min bil når aldrig derop trods et bagsæde. Men selvfølgelig, det er jo skat der sætter prisen. Må håbe jeg får solgt min så der bliver råd til at købe en der er med bagsæde. Det er vist nemmere.
Index
120346: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bagsæde (07-02-2012 13:38:10) (svar på 120345)
Lars, ikke logget ind (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 193.163.100.50)
Du har ret Andreas, men skat har nok bare en anden holdning til værdien af en hvidpladebil, end du og mange andre har

Men du kan ALTID bede om at få en uforpligtende vurdering, bare sørg for at have rigeligt med dokumentation ved hånden om din egen bil, og alle de priser, du kan finde på nettet. Problemet med vores biler er, at de er gamle, og der er ikke mange, hvis nogen overhovedet til salg hos forhandlere, derfor er det ualmindeligt svært at finde en reel handelspris

jeg prøvede lige at sætte den ind i beregneren med en salgspris på 700000 fra ny, og en nuværende brugtpris på 55.000

så ind som varevogn til 300000 som ny og til 30.000 som brugt - det giver altså stadig en forskel på 25.000 kroner og det ER lave tal...

ring eller skriv direkte på mailen his du vil høre mere om, hvad du KAN gøre, hvis du ikke vil afskrive den brune helt, eller lad os tage snakken hos Georg, når der er generalforsamling om ikke så længe :-))
Lars
Index
120357: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bagsæde (07-02-2012 16:08:54) (svar på 120346)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 95.209.148.1)
Hej Andreas

Jeg hentede en RHD RRC Vogue, med kun 90.000 km på tællerem fra 1990 i UK for 3 år siden og gav 29.000 i afgift for den - og vurderingsmandan sagde det var den pæneste og mest rustfri RRC han nogensinde havde set - så alt andet lige burde din pris ligge under det ihvertfald :)

Mvh
Michael
Index
120371: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bagsæde (07-02-2012 20:34:10) (svar på 120357)
Andreas Carlsen #8598, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 87.60.133.146)
Det er altid godt med flere bud, men det lyder som om der er et stort spring i den afgift.
Mvh Andreas.
Index
120372: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bagsæde (07-02-2012 21:00:11) (svar på 120371)
Lars, stadig ikke logget ind (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.242.251.113)
Der er kun én måde at finde ud af det på Andreas, bed om at få en bindende forhåndsvurdering - det er det jeg har gjort med 109éren - jeg spurgte i starten af november og fik svar her i weekenden - så ca. 3 måneders svartid

Vi kan komme med nok så mange udregninger og forslag, det ER en individuel vurdering, og selvom skat ikke har en intention om at snyde dig, snyder de ihvertfald heller ikke sig selv:-))

bedste hilsner
Lars