128873:
sv: sv: sv: sv: sv: sneplov til land rover (12-12-2012 15:03:22) (svar på
128868)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (
ip-adr: 91.195.58.208)
Jo jo, men alligevel, mere end 30 km/t mens man skubber sne? I en Land Rover?
Men hvis man kører i sin egen indkørsel så er der næppe nogen der vil skrive fartbøder ud. Og det der med at få sneen langt nok væk, det er min erfaring og indtryk at det fyger da lige godt hvad enten man når at skubbe det sammen i en drive eller ej. Og en Land Rover er vel i forvejen ikke nogen stor fed Scania og den får vel næppe heller en særlig stor plov spændt for. Det er den så vidt jeg kan skønne slet ikke tung nok til.
Men til at rydde indkørsler og villa-veje og den slags små-veje der er den utvivlsomt velegnet. Og der tror jeg også at 30 km/t er tilstrækkeligt. Det er da nogenlunde tilstrækkeligt for kommunens små traktorer.
I øvrigt er det vel også kun hvis man er på vej fra det ene sted til det andet, at der overhovedet er nogen der vil spekulere i hastighed. Kører man og rydder sne, kører man vel så stærkt man synes er nødvendigt, og mon ikke den lokale sognefoeged ser på det på samme måde. Det mere det, hvis man kommer blæsende gennem trafikken med 80 km/t og så sådan et skafot ude i næsen, at nogen nok vil begynde at løfte et øjenbryn.
Mvh Niels