14913:
sv: sv: sv: 109" forbedringer (19-05-2004 12:46:34) (svar på
14910)
Verner / 451 (medlemsstatus ukendt) (
ip-adr: 130.226.71.190)
Hej Henrik.
Hvis du planlægger at lave de punkter som du har opridset, så får du efter min mening aldrig pengene hjem igen.
Mht. - topstykke, så tror jeg at det er den bedste investering.
Mht. - karburator, så tror jeg egentlig at det er ligegyldigt. (Prøv at se Bo Fyring's erfaringer hér på forum'et).
Mht. - overdrive; ja dér kunne du måske hente noget, men skal det købes nyt : ca. kr. 5-7.000, er der jo nok langt før pengene er hjemme. Kan du få det brugt, kan det måske tjenes hjem, hvis du er besluttet på at beholde bilen.
Mht. de andre ting: parabolske fjedre og skivebremser: de har jo ikke noget at gøre med økonomi (altså bortset fra negativ økonomi), men specielt fjedrene kan jeg selv anbefale, efter at have have kørt med de almindelige i 20 år!
Mvh.
Verner / 451.
109" SIII - STW - 1972. (næsten)2½l. 3-hovedlejet benzin med Automotive stage II top, Automotive's Power-knast og Weber (som snart skiftes med en standard Zenith). Kan snildt køre 100 km/t, i flere timer, mens familien lystigt snakker indbyrdes. (Og de er i bilen, vel at bemærke)..
PS. Hvis du er i tvivl om hvor stærk den er, så sprørg andre medlemmer i region Østsj. om ikke jeg kan trække dem alle over Storebæltsbroen. Hø,hø..