tilbage

Land Rover Forum  

Index
155155: Land Rover 110 registeringsafgift. (09-10-2016 20:07:13)
Henrik Duus Nørgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.198.229.107)
Jeg er ved at købe en ex. mod. (militær) 110" årg. 2.5 n/a, 1985 fra England.
Er der nogen som kender afgiften, eller et realistisk bud på hhv. gule og hvide plader ?
Hvordan får jeg den billigst hjem fra nordengland med en autotransport ?
Index
155159: sv: Land Rover 110 registeringsafgift. (10-10-2016 07:47:21) (svar på 155155)
Alexander Bartzsch #9508, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 109.59.52.63)
håber da at du har købt en Tithonus eller en med Remus Opgradering

Min. Afgift er 25000.- på brugt køretøj

ang. transport er der en del muligheder som for eksempel:

- At flyve der over se den prøv den køb den og så køre den hjem
- At få sælgern til at fragte den til Harwich og så sende den som stykgods med færge til esbjerg
- at få en vognmænd til at sammle den op

sidste gang vi regnet på det kom vi ikke under 6000.- kr for at hive en hjem.

Index
155161: sv: sv: Land Rover 110 registeringsafgift. (10-10-2016 10:18:44) (svar på 155159)
Niels Lysebjerg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.92.187.18)
Min 25.000,- i afgift, den har jeg ikke hørt før. Hvad bygger det på?

Anyway, jeg ville nok flyve derover sammen med en kammerat. Hvis I handler med Whitham Speciel Vehicles så ligger det på Honeypot Lane en halv-anden times kørsel nordpå af A1 fra Stansted Airport. Lej en bil hos National Car Rental, det er meget billigt, og kør op og se på en ex-mil Land Rover. Whitham har dem i bundter.

Der er så vidt jeg kan google mig til ikke længere færge til Harwich fra Esbjerg overhovedet, men DFDS har en godsfærge fra Immingham det er så små to timer nord for Whitham. Kør op og sæt Roveren på færgen og kør tilbage til lufthaven, aflever bilen og flyv hjem og hent vognen i Esbjerg.

Der er dog lige nogle praktiske forhold: Er bilen ikke indreg. så skal der jo være en eller anden form for prøveskilte. Hvordan reglerne er omkring prøveskilte i England ved jeg ikke. Men jeg ved at i England følger nummerpladen bilen hele livet, så at der er plader på en vogn, betyder ikke at der er betalt vejskat og at den er forsikret. Ang. forsikring, så følger forsikringen i UK den pågældende bruger og ikke bilen, så skal i selv køre andet end en udlejningsbil, så får en brug for en særlig forsikring. Selv ville jeg nok tage kontakt til en lokal engelsk Land Rover klub, de er utvivlsomt inde i reglerne og der er mindre sansynlighed for at de forsøger at sælge jer noget end hvis man kontakter et firma.

Det nemmeste er nok at få sælger til at køre den til færgen, evt entrere med en lokal auto-transport/kranbil-service. Og dertil en aftale med DFDS om hvordan og hvorledes.

Der findes dog firmaer der har specialiseret sig i at hjemtage veteran og liebhaver-biler. Prøv at google "auto-import"

Fordelen ved at rejse derover er jo at man får set bilen inden man handler. Det havde jeg selv gjort, dengang vi importerede 8 sankeys fra Whitham havde jeg vidst det jeg ved i dag. Det kunne have sparet mig for meget besvær. Hjemtransporten var sådan set nem nok, de kom hjem på ladet af en lastbil, en klubkammerat havde kontakt til. Det var kommunikationen over dammen, det kneb med. Englændere har en eller anden aversion mod e-mails, og jeg havde stort set ingen ide om hvad de afskibede derovre fra. Det kneb også med betalingen, da det skulle være bank-overførsel og det skulle være inden afskibning, og sælger svarede hverken på mail eller telefon, da han var optaget af en anden stor handel. Det er bare nemmere at handle når man står overfor hinanden.
Og så får man en hyggelig tur til England, det er da heller ikke at foragte.

Mvh Niels
Index
155160: sv: Land Rover 110 registeringsafgift. (10-10-2016 09:54:08) (svar på 155155)
Leif Jensen #4521, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 185.19.133.7)
Jeg har lige lagt 10000 i afgift på en 110 v8 fra 85 til hvide plader.
Evt send en mail så kan jeg sende en kopi af afgørelsen.