tilbage

Land Rover Forum  

Index
157074: Anti Roll Bar (14-05-2017 09:23:01)
Martin Høj Dahl #3383, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.49.147.173)
Hej,

Det kan godt være at mit spørgsmål er det tåbeligste idet overskriften siger noget om svaret ...

Hvad er det reelt at Anti Roll Bar "systemet" gør ved bilen?

Martin ;-)
Index
157075: sv: Anti Roll Bar (14-05-2017 10:44:51) (svar på 157074)
Arnth Jørgensen #1851, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 92.243.249.23)
Hej Martin

Der er aldrig tåbelige eller dumme spørgsmål, men tåbelige eller dumme svar kan forekomme.
Index
157076: sv: Anti Roll Bar (14-05-2017 12:17:02) (svar på 157074)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 176.23.252.69)
Det gør at bilen ikke krænger så meget når man drejer og gør derved, at man holder tyngdepunktet så "lodret" som muligt over bilens vælteakse.
Men inertien i centrifugalkraften kan man ikke gøre noget ved, så, i princippet, vil bilen skride ud, i stedet for at vælte - så'n billedligt talt. ;-)
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
157084: sv: sv: Anti Roll Bar (14-05-2017 20:51:11) (svar på 157076)
Martin Høj Dahl #3383, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.49.147.173)
Super. Tak for svaret.

Min Defender har det ikke installeret og jeg overvejer om det skal eftermonteres.

Martin ;-)
Index
157090: sv: sv: sv: Anti Roll Bar (15-05-2017 18:27:07) (svar på 157084)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.187.162)
Nok en god ide at underøge om de nødvendige beslag på hhv. aksel og ramme er på plads og i orden inden "Føj til kurv" Hertil vil en sådan eftermontering ofte indskrænke akselvandring ved eks. terrænkørsel.
Index
157091: sv: sv: sv: sv: Anti Roll Bar (15-05-2017 18:51:50) (svar på 157090)
Martin Høj Dahl #3383, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.49.147.173)
Tak Verner.

Lige netop beslag på aksler og ramme er faktisk i top stand og korrekt placering, så den del er helt på plads.

Det er helt sikkert akselvandringen kontra landevejstabiliteten jeg skal holde op mod hinanden.