tilbage

Land Rover Forum  

Index
167518: Ny motor i Dis 4 3,0 TDV6 HSE - nogen input vedr. rep i udlandet versus DK (07-02-2022 11:11:02)
Kennet (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.208.76.199)
Hej

Min motor i dis 4 fra 2013 (den var lige ved at runde Km 200.000) er kaput!

Kender I til nogen som har fået fixet i udlandet og evt hvor, eller har du selv prøvet at få den udskiftet?

på forhånd tak for input
Index
167519: sv: Ny motor i Dis 4 3,0 TDV6 HSE - nogen input vedr. rep i udlandet versus DK (07-02-2022 16:50:55) (svar på 167518)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.114)
Hvilket område i landet hører du til.
Der er friske mekanikkere i Danmark med erfaring i din bil, som kan løse opgaven.
Jeg har før hørt, at man har købt en bagskadet bil for rimelige i UK og transplanteret motoren.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
167520: sv: sv: Ny motor i Dis 4 3,0 TDV6 HSE - nogen input vedr. rep i udlandet versus DK (08-02-2022 10:36:20) (svar på 167519)
Michael Bøjstrup #6653, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.97.249.152)
Jeg tror det er ØSJ - men jeg tænker det er værd at køre lidt for. Er der nogen der har fået lavet sådan en operation Sverige - er der noget at spare der ?
Index
167521: sv: sv: sv: Ny motor i Dis 4 3,0 TDV6 HSE - nogen input vedr. rep i udlandet versus DK (08-02-2022 12:46:17) (svar på 167520)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.114)
Der kører nok lige så få Land Rover produkter i Sverige, som i Danmark, så det vil jeg ikke mene er en option.
Hvis det er i østlandet, så jeg vil da klart formode at http://villadsen4x4.dk/ kunne "løfte" opgaven, for hvis det er som det plejer, så skal karossen løftes af rammen, det ikke så kompliceret, men der går ufatteligt mange timer med det.

Personlig ville jeg hellere give lidt mere og så få det fikset i Danmark, hvor man har en chance for at komme tilbage, hvis det utænkelige skulle være tilfældet - en reklamation, eller noget der lige skal småfikses, så kan der være langt til Polen eller UK.
Man kunne jo høre ham, det værste han kan sige er jo - nej.....
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
167523: sv: sv: sv: sv: Ny motor i Dis 4 3,0 TDV6 HSE - nogen input vedr. rep i udlandet versus DK (09-02-2022 10:25:02) (svar på 167521)
Michael Bøjstrup #6653, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 212.97.249.152)
Du ved godt at man ikke behøver at køre over Polen eller UK for at komme til en autoriseret forhandler i feks Malmø, ikk :) ?
Index
167524: sv: sv: sv: sv: sv: Ny motor i Dis 4 3,0 TDV6 HSE - nogen input vedr. rep i udlandet versus DK (09-02-2022 12:04:58) (svar på 167523)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.114)
Jeg er helt sikker på, at de kan klare øvelsen hos den autoriserede i Malmø.
Jeg har har bare lidt en fornemmelse af, at trådstarteren tænker økonomi ind i billedet og den autoriserede
i Malmø, vil selvfølgelig kun bruge originale dele og en ny maskine fra fabrikken, det kan blive rigtigt godt - og meget dyrt.

Jeg tænker lige på Göran Kastell i Falkenberg, men om han lige er til et rammeløft og anden motor på en Disco 4 ved jeg ikke, men han har rodet i Land Rover siden 1988 og er måske blevet en ældre gubbe nu.
http://www.kastellsbil.se/
Det kunne være interessant, at få lidt pingpong fra trådstarteren, med nogle tanker og meninger....
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
167557: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Ny motor i Dis 4 3,0 TDV6 HSE - nogen input vedr. rep i udlandet versus DK (17-02-2022 15:38:30) (svar på 167524)
Martin Schade Kissow #9089, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 109.109.87.151)
Jeg kender et par stykker og har hørt om flere der har brugt QP ONLINE LTD i England med rigtig gode resultater. De bruger bl.a. en forstærket krumtap fra en anden producent. Det er selvfølgelig lidt langt væk, men mon ikke de sender motorer ud på en palle…