tilbage

Land Rover Forum  

Index
170315: Canvas soft top front krog (06-03-2025 17:11:43)
Søren Foged Thomsen #413, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 212.10.121.71)
Hej med jer.
Er der en og anden der vil fortælle mig hvordan og på hvilken måde canvas krogen mod front fornede bliver sat fast. Kan måske regne ud det drejer sig om at bore et hul. Hullet bruges til krogen der ved belastning "hager sig fast"
Kom glad gerne med et foto. Det er en serie 1 LR
Kipper med lyset Søren
Index
170316: sv: Canvas soft top front krog (07-03-2025 08:54:06) (svar på 170315)
Niels Lysebjerg #7732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.208.70.133)
Ja, hvis ingen andre vover...

Synes nu der plejer at være sådan en pind, der peger ned af, lige ved den forreste kant af ladkassen, også på serie 1'ere
Men hvordan det lige så ud på dem allesammen, ikke mindst de ældste, det er så en anden sag.

Men jeg er på ingen måde velbevandret ud i serie 1'ere, og har nu lige brugt lidt tid mens jeg venter i telefonkø, på at finde et billede. Det er så ikke lige den detalje der ligger først for at tage billeder af. Jeg har fundet dette, fra et tidligere træf. En vogn fra England, (Ja, de er allesammen fra England, men denne kom til træffet fra England. Bag i en varevogn, men det er en anden historie.) Det ser det ganske rigtigt ud som at der er et hul, og ikke en krog, som vi ellers kender det.

Jeg ved ikke om du kan få noget ud af disse to billeder, det var lige hvad jeg kunne finde. Det første billede er fra om lørdagen, og det næste fra om søndagen, hvor vejret viste sig fra sin bedste side. Der kan man tydelig se hullet i pladen. Men hvordan det ser ud under pladen, og om det er nok, der bare er hul, det ved jeg ikke. Det er jo sin sag, at begyndt at bore i sådan en fin vogn.

Ellers må du jo have fat i den engelske serie 1 klub, de ved det.

Mvh Niels
Index
170317: sv: sv: Canvas soft top front krog (07-03-2025 19:02:13) (svar på 170316)
Søren Foged Thomsen #413, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 212.10.121.71)
Hej Niels

Tak for svar, din tid og pic.s
Det er hjælpsomt et stykke hen af vejen.
Du har ret i at jeg ikke bare lige har lyst til at bore huller.
Jeg mangler et hint til hvor langt under canvassens vandrette linje hullet skal/kan være.
Der er sådan set plads nok på hjørne beslaget. Især når den helt nye klud har sat sig efter noget uvejr og regn.
Så trækker det hele sig en smule sammen.

De bedste hilsener Søren
Index
170318: sv: sv: sv: Canvas soft top front krog (09-03-2025 09:35:21) (svar på 170317)
Niels Lysebjerg #7732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.208.70.133)
Ja, det vigtigste er at toppen sidder rigtigt og tæt. For den sætter sig ganske rigtigt, og er den ikke strammet rigtigt op fra start, så kryber den, og så bliver det aldrig godt. Gæt hvor jeg ved det fra! ;)

Nu er det jo en gammel Land Rover, bygget ikke af en robot i Halewood, men en lidt søvnig englænder i en lidt nedslidt fabrikshal på Lode Lane i Solihul, og som måske har haft lidt tømmermænd fra dagen før. og i øvrigt var mest optaget af hvornår han kunne komme hjem til konen, der ventede med teen. (Te, her: Aftensmad, de er skøre de briter)
Det skulle forbavse mig meget om hullet sad præcis det samme sted. på alle de modeller ham og hans kollegaer fik boret huller i.

Mon ikke det bare er at finde ud af hvor langt nede hullet skal sidde for at canvasen er stram, og så lukke øjnene og bore?
Kan jo også montere en rope hook fra en senere model. Det er måske ikke originalt, men jeg tror det er de færreste gamle Land Rovere, der står 100% originalt alligevel.

Bon Chance!, -som de siger Held og lykke med projektet

Mvh Niels