18060:
sv: lr 109 pick-up 82 mod. (21-09-2004 21:34:51) (svar på
18057)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (
ip-adr: 80.161.32.207)
Hvis der er tale om en ex-mili fra den norske krigsstyrke, har den sikkert nogle andre specifikationer end de danske. Jeg mener, at de er langt bedre forberedt til vinterbrug end vore i DK.
Men i al fald skal du kigge efter, om rammen er tæret. De svage punkter er bagbroen, omkring tanken, udriggerne og toppen af rammen. Vær meget hård og kritisk. Check også døre og torpedeo ( pladen, hvor døren er høngslet og adskiller kabinen fra motorrummet )
Check fodbrønde for rust.
Motoren skal ikke ryge væsentlig under accelleration og røgen skal være let sort og ikke blå/hvis. Ved opstart kan hvis røg forekomme de første minutter.
Det skal se 'rydeligt' ud i motorrummet: ingen frithængende ledninger, kabler eller slanger. Intet oliespild fra motor eller gearkasse. Køleren skal se pænt ud i lamellerne ! Få den toppet op og se, om det bobler i kølevandet, for så er toppakningen klar til udskiftning. En kompressionstest er god at have, hvis sælger ikke kan dokumentere, at motoren er rep. for nylig !
Efterse styrtøjsforbindelser, at fjedre er gode, det samme gælder for støddæmpere.
Kan du få en 'historie' på bilen, er det bare fint. De fleste ex-mili er velpasset. Gearkassen er nok det svageste punkt, idet de fleste 'jensere' ikke har føling med så et elegant køretøj. De lever stadigvæk i en verden, hvor en Kadet 1,2 med bæverhaler på radioantennen er den racer, han kan score med !
Skriv tilbage, hvis du har flere spørgsmål "