19736:
sv: sv: Behandling af ramme (30-11-2004 13:47:34) (svar på
19728)
Hanne & Knud Madsen #3283, reg. øsj (medlem) (
ip-adr: 195.82.211.221)
Når man lige har fået sin bil tilbage fra en undervognsbehandling, ser det hele jo meget tilforladeligt ud, endda meget overbevisende. Men hvordan ser det ud, når der er gået et par år?
Det man ikke kan se er alle de løse flager af gammel rustbeskyttelse, gummihud, rust, møg og skidt der nu fint er dækket af den nye rustbeskyttelse. Selv en hedtvandsrenser kan ikke få alt skudt af, men til gengældt kan den presse vand ind i sprækker af den ene eller anden art, som så bliver lukket inde af den nye rustbeskyttelse.
Min erfaring er at man først og fremmest skal foretage rustbeskyttelsesarbejder om sommeren, hvor luften er lun og tør.
Få først renset undervognen med højtryk og tag den hjem igen. Dernæst kan man selv gå den efter med div remedier som beskrevet. Knald endelig til, hvor der er rust. Det er det samme som at stikke hovedet i en busk at lade være. Rusten er der alligevel, uanset om man forsøger at fortrænge realiteterne, Få repareret evt. rustskader inden rustbeskyttelsen. En pladesmed bliver meget deprim, hvis han skal til at svejse i en nyrustbeskyttet undervogn.
Når alt er renset mekanisk og rust repareret og vognbunden er helt tør kan man lade den rustbeskytte og spar på det meget tykke stads, der hærder op og sprækker. Når der først er sprækker kommer der også vand/salt ind.