tilbage

Land Rover Forum  

25812: Hvorfor være medlem af DLRK? (24-07-2005 23:21:56)
Tina Hjordt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.94.191.235)

Vi er et par Freelanderkørere, der har talt om, hvorfor vi overhovedet er medlem af DLRK? Vi meldte os ind for at køre terræn, men det er der ikke mulighed for i klubben. Når vi har gjort opmærksom på, at der ikke er baner til vores biler, startes der en ret ubehagelig hetz her i dette diskussionsforum. Da jeg selv, som eneste Freelanderkører, mødte op til regionsforsamling i region Nsj sad ordstyreren og råbte op om, at Freelanderkørere vel også er en form for mennesker - mange tak.
Forsikringen er dyrere gennem klubben og ud over et blad, der faktisk virker ret indforstået, er der ikke meget at komme efter i klubben for førere af Freelandere og andre af LRs moderne biler.

Personligt er jeg holdt op med at komme til kørselsarrangementerne, og jeg tror egentlig heller ikke, at jeg har lyst til at komme til regionsforsamlingerne mere. Så hvorfor overhovedet være medlem?

Er det evt. på tide at dele klubben op, så der er plads og arrangementer til alle? Hvorfor ikke spørge medlemmerne? Jeg er sikker på, at der sidder mange tavse (passive)medlemmer med meget på hjertet rundt omkring.

Med venlig hilsen
Tina Hjordt
Medl.nr. 5648
25813: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (24-07-2005 23:54:17) (svar på 25812)
Bjørn Lyngvig Enevoldsen #0811, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.249.81.95)
Kære Tina.Hvad ser du??når du kikker ud over marken, ser du det gyldne korn på marken eller ser du ukrudtet i mellem aksne,du ser åbenbart mest ukrudt det bliver man ikke lykelig af,klubben er som marken,der er korn og tisler men mest korn,hvad vil du se??. Ps,dette er en gammel debat der er ingen grund til at starte den igen. Med venlig sommer hilsen bestyren på Ferup Fattiggård.
25814: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (25-07-2005 00:00:02) (svar på 25812)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.165.190)
Kære Tina Hjort!
Jeg havde lige skænket mig en dejlig Finlaggan, da dit indlæg dukkede op på Forum.
Spørgsmålet har tidligere været oppe og nogen ville gøre noget ved det: der skulle afholdes et arrangement skræddersyet for Freelanders.
Om det blev til noget, har jeg intet kendskab til.
Det er set mange gange, at de terrænbaner, som er anlagt, ikke tager hensyn til Freelanders, der har ikke de samme terrænegenskaber som Serie-Biler og Defender samt Range-Rover og Discovery. For slet ikke at nævne de specialbyggede og meget udstyrede varianter.
Som medlem har I samme krav og rettigheder på arrangementer, der passer til jeres biler. En hver regionsledelse bør have forståelse for det og hjælpe til, når I vil arrangere noget for jeres biler.
Læg lige mærke til, at jeg sagde 'I' . Hvis I vil noget specielt, så kom igang selv og spørg om hjælp.
Tager I kontakt med klubbens overchefinstruktørdirektør Steen Larsen, er jeg sikker på, at han vil træde hjælpende til. (uddannelse@landrover-klub.dk) I regionskasserne burde der være midler også for jeres aktiviteter.
Mht Oasen synes jeg, at din kritik er uberettiget. Den frivillige redaktionsstab og deres skriverkarle prøver på, at tilgodese alle spektre af klublivet og mærkets produkter heriblandt også Freelander.
Alle er velkmone til, at skrive til Oasen og få deres ideer og arrangementer omtalt. Så vidt mulig vil der komme een fra Oasen for at skrive en reportage under aktiviteten.
Klubliv står i min terminologi for 'medvirken i klubben'. Ingen skal forvente, at kunne sidde passiv derhjemme indtil der dukker noget op, som indfrier forventningen. Af egen erfaring ved jeg, at der altid dukker mange op også Freelanders, når jeg har tilrettelagt greelaningsture.
Dansk Land-Rover Club blev i 1976 grundlagt af Kjeld Nielsen (Tohuse Auto) og undertegnede for bl.a. at AKTIVERE Land-Rover-folk til et underholdende familielignende fællesskab!

Kom godt igang !

Med venlig hilsen

Paul Sehstedt
25818: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (25-07-2005 01:55:11) (svar på 25812)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.164.102.89)
Kære Tina

Godt nok er det høsttid nu, men i stedet for at tærske mere langhalm på emnet Freelander, hvorfor så ikke skrå over marken og få sat ting igang.
Er du rar at ringe til mig på telefon 40140606, så snart det kan passe dig. Der er noget med Freelander, jeg gerne vil tale med dig om.

Med hilsen fra

Morten, ”Oasen“

Pist:
Der er faktisk flere meget gode grunde til at være medlem af DL-RK, men det er en helt anden snak!
25821: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (25-07-2005 10:46:57) (svar på 25818)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.161.201.186)

Halløjsa da - Hvad sker der her?

Du forstår sandelig på meget postiv og forstående vis, at puste liv i en konstruktiv debat, hvad Tina?

Pas nu på ikke at sætte alle freelanderkørere i bås, som nogen stakkels martyrer, der bare ikke "må være med nogen steder", det er absolut ikke berettiget.

Jeg kender rent faktisk nogen der sagtens kan køre med deres freelander, også til de "normale" terrænarrangementer. Som med alle andre gælder det om at tage hensyn til bilens formåen og selv vurdere terrænet og så bruge det man kan.

Der er ikke så meget ved at fokusere på det man ikke kan - så bliver livet ihvertfald meget surt på alle leder og kanter.

Jeg har selv indbudt til et stort weekend green-laning arrangement her på godsets knap 4.000 hektar (tilpasset freelander og "finere" biler) og ikke én - ikke én - Freelanderkører tilmeldte sig, eller forespurgte om noget som helst.

Hvad skal jeg så gøre? Sætte mig ned på gulvet som en 5 årig, knytte næverne og skrige mig i søvn af gråd indtil jeg får min vilje? Næh, jeg prøver da bare igen en anden god gang, man kan jo ikke vinde hver gang.

At tingene sikkert kan blive bedre rundt omkring er jo bare en del af livet, der er heller ingen special terræn-arrangementer for forward controls eller hvad ved jeg, men det kan jeg ikke spilde mit liv med at fokusere på.

Kommentarer fra et møde, kan man af gode grunde slet ikke forholde sig til hvis man ikke har været der. Hvis kommentaren faldt og blev ment, som du har opfattet den, ja så skulle du bestemt have markeret dig netop dér på mødet. Det her øfferi (ja, undskyld udtrykket) i et chatforum, om hvad nogen har sagt.. det kan kun blive en gang 3. hånds-suppedas som ingen kan bruge til noget.

Og ja, forsikringen sucker for vildt! Sådan er det bare, jeg bor på landet og har min LR forsikret for under 50% af prisen i forhold til forsikringsordningen, så mine penge får de ikke. Jeg var kunde i starten, inden den steg alt for voldsomt, og nu synes jeg den er alt for dyr, men indtil den dag det begynder at gøre ondt på trekroner (manglende kundetilgang) så skal du ikke regne med den bliver billigere. Så der må jo (desværre) stadig være nogen der synes den er helt fin?

Dine kommentarer om Oasen synes jeg altså er uantagelige og helt hen i vejret, hvordan det blad kan være "indforstået" fatter jeg ikke en brik af?

Jeg synes da tværtimod der gøres en helt del ud af at gøre det alment tilgængeligt - selv min kæreste kan finde på at læse i det og hun interesserer sig absolut ikke for land rovere, men kan alligevel få noget ud af historierne.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvilket budskab du vil ud med, mht. indlægget, bortset fra måske at få en gang luft (hvad der jo også skal være plads til) men hvis du vil noget reelt med idéer og meninger, må approachen være en anden. Specielt er det da en god idé at følge kritik op af et nyt forslag, til hvordan man vil have det så skal være og ikke kun nøjes med at hakke ned på det der er.

Specielt hvis du ikke vil selv, men vil have andre til det. Sådan er vi mennesker indrettet. Meget følsomme og nærtagende er vi, også uden for klubben.

Må jeg råde til at stoppe det begyndene martyr-trip og se fremad? Rom blev ikke bygget på én dag, jeg har hørt de bygger dernede endnu.

Og så forslaget: Hvis du kan skaffe en god håndfuld biler er du velkommen til at tage fat i mig, så kan vi måske lave et kørselsarrangement her på gården? Vi har ihvertfald plads nok og I skal være så hjerteligt velkomne!




25822: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (25-07-2005 11:27:24) (svar på 25812)
Eva & Ib Krause-Kjær #3662, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 193.23.173.199)
Hej Tina!

Jeg forstår din frustration - om den er berettiget eller ej i din region, har jeg ingen mulighed for at vurdere, men jeg kan oplyse dig lidt om, hvad vi gør i regionsledelsen og arrangementsudvalget i Region Østjylland for at tilgodese medlemmernes ønsker.

Vi efterlyser løbende ideer og input til arrangementer blandt vore medlemmer, og det munder da ud i forskellige tiltag, men det er sjældent, at vi får direkte respons på efterlysningen. Derfor er vore arrangementer i høj grad baseret på, hvad vi har tradition for at stable på benene, og på hvad vi tror medlemmerne ønsker - vi kan ikke gøre andet. Vi prøver selvfølgelig at fange de signaler, som medlemmerne udsender bevidst eller ubevidst, og håber at vi tolker dem rigtigt.

Men når der endelig kommer en seriøs henvendelse eller et vink med en vognstang, så tager vi omgående aktion! Personligt er jeg glad, når der kommer en direkte henvendelse - så ved man, at arrangementet på forhånd er ønsket, og det er jo herligt - og klubben er til for medlemmerne.

For nylig har et medlem i vor region efterlyst terrænkørselsarrangementer for alle, og hvor man ikke behøver møde op i en topgejlet 90", men kan deltage i standardvogne. Det har vi valgt at tage til efterretning, og i september laver vi et Soft-Trophy-arrangement, hvor alle uanset LR-type kan deltage, og uden at man behøver være nervøs for at få rykket skærme og spejle af, men alligevel kan komme til at prøve grænser af, hvis det er det man ønsker - du og andre skal være meget velkommen til det arrangement!

Uden at ville udsætte noget som helst på vort blad, så er jeg fuldkommen enig med dig i, at det virker meget indforstået. Det er der i det hele taget meget der gør i DL-RK - men det er vel også ret naturligt, da der er tale om en bilmærkeklub. Til gengæld er jeg sikker på, at hvis du har specielle ønsker i retning af bladets indhold, så er redaktøren Morten Dam mere end lydhør over for disse.

Jeg går ikke ind for at dele klubben op - det giver ikke i sig selv "plads og arrangementer til alle" - det er mere et spørgsmål om, at medlemmerne kommer ud af busken med deres ønsker og forventninger - det har bl.a. du gjort nu, og lad os se, om ikke det udmønter sig i en reaktion eller et tiltag fra din regionsledelses side.

Med venlig hilsen
Ib Krause-Kjær
regionssekretær i Region Østjylland
25838: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (25-07-2005 14:08:43) (svar på 25812)
Klaus Velschow #5721 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.95.98.21)
Hej Tina,

Mød op til næste Høveltearrangement (weekenden i august) hvor der er annonceret trial og vær med til at lave banen - der er fri adgang for alle til at være med (selvom det normalt er tordenskjolds soldater der laver dem). Normalt har vi en bane eller 2 ud af de 3 vi laver der bestemt ikke skulle være umulige for Freelandere. Jeg er sikker på at vi er flere der gerne vil hjælpe med at sætte en Freelanderbane eller 3 op hvis der er interesse for det. Den kan jo sagtens bruges af os andre til at træne på - ikke mindst hvis man er ny i den fantastiske konkurrenceform. Der har tidligere være Freelandere med i vores trial - de har såvidt jeg husker klaret det fint.

Du er velkommen til at hive fat i mig (kører i en rød serie III med sort tag).

Jeg kan godt forstå hvis du synes at tonen er lidt barsk indimellem i regionen - der er mange gabehoveder og højtråbere - de skal bare ignoreres på de rigtige tidspunkter (eller have igen) og ellers er de nu meget uskadelige når først man skræller deres barske ydre af.

Jeg glæder mig meget til at være med til at lave trialbaner for freelandere.

Vi ses
Klaus



25841: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (25-07-2005 14:39:51) (svar på 25812)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.55.37.194)
Hej Tina.

Hvis du føler dig forbigået i klubregi, er her et par tilbud som jeg tror er noget for dig og din Freelander, og så er det endda i denne uge så det er bare at komme afsted:

Tirsdag:
1200-1500 Greenlaning.
1600-1900 Frikørsel.
2100-0100 Natorientering

Onsdag:
0700-1000 Greenlaning.

Torsdag:
0900-1700 Frikørsel
1700-2000 Greenlaning

Det jeg skrevet ovenfor er bare de blødere aktiviteter. Hvis du har fået blod på tanden efter 13 timers intens Land Rover aktivitet allerede tirsdag, så er der desuden både trial, trophy og meget mere resten af ugen.

Jeg er selv misundelig på jer der har fri fra arbejde og har tid til at deltage i så et koncentreret arrangement.

Med venlig og åbenhjertlig hilsen
Jakob Edelvold 6318
25861: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (26-07-2005 13:12:48) (svar på 25812)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.55.37.194)
Det er rart at Tina tilsyneladende har fået så travlt med at nyde sin Freelander og sit klubmedlemskab, at hun slet ikke har tid til komme med et svar og en reaktion på de inputs hun har fået.

Jakob Edelvold.
Nu med Defender Cabriolet.
25866: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (26-07-2005 18:47:24) (svar på 25861)
Tina Hjordt #5648, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.124.92)
Tak for de velmente kommentarer og opfordringer. Jeg tror nu ikke, at det er mig, der er problemer, jeg gør blot opmærksom på, at der er et.

Et andet sted i dette diskussionsforum gør Ib Hammer fra Landrover Danmark opmærksom på, at der er solgt 1.500 Freelandere siden introduktionen. Jeg vil tro, at en god del af disse købere efterfølgende meldte sig ind i DLRK bl.a. for at køre terræn. Jeg var een af dem, og jeg kender en hel del andre. Efter måske kørekurser på Tirsbæk, deltagelse i forhandlerarrangementer og grønt bevis, har vi været parate og glædet os til at deltage i klubbens arrangementer.
For nye medlemmer er det ikke det første man gør - går igang med at bygge baner. Man dukker op, og ser sig lidt omkring. Jeg er selv flere gange taget afsted for at deltage i kørsel, men er kørt lidt skuffet hjem igen. Det terræn, der tilbydes - jeg taler her om Høvelte - er altså langt fra interessant, når man kører Freelander. Jeg har tidligere deltaget i diskussioner her på sitet, og har tilbudt mig som vandbærer, og jeg er dukket op til regionsforsamling, som eneste Freelanderkører, og er blevet udbasuneret som "en form for menneske". Jeg er ikke tyndhudet - det kan jeg såmænd godt klare, men jeg synes, at jeg har vist den gode vilje, uden at der er kommet så meget ud af det.

Nuvel. Som sagt er jeg ikke problemet.
En klub er en form for virksomhed. Hvad lever den af? DLRK lever af sine medlemmer, som betaler ca. 500 kr. i årligt medlemsskab samt divs.
Hvor finder vi medlemmerne/målgruppen? Bl.a. ude hos forhandlerne, som har haft besøg af 1.500 potentielle medlemmer bare via salget af Freelandere. Jeg kan ikke huske det, men det skulle ikke undre mig, om ikke det var en sælger hos forhandleren, der foreslog mig at blive medlem af DLRK, hvis jeg ville ud og køre terræn.

Når vi nu - f.eks. via rekrutteringsmateriale hos forhandlerne; kunne være i stil med; Tillykke med din nye Landrover - kender du DLRK?... osv., har fat i de potentielle medlemmer, hvordan holder vi så fast på dem? Det gør vi bl.a. ved at give dem en god årsag til at være medlem. Alle spørger idag; 'What's in it for me'? Og her er det godt at kende sin målgruppe, for hvorfor er folk egentlig medlemmer af DLRK?. Man lærer sin målgruppe at kende ved jævnligt at stille spørgsmål - holde en dialog igang. Det kan være via et spørgeskema helt fra starten: Hvilken bil kører du i, kunne du tænke dig at køre terræn, på hvilket niveau, kunne du tænke dig at deltage aktivt i DLRKs arrangementer osv. På den måde føler medlemmet, at der er nogen, der gerne vil vide hvem 'jeg' er, og hvad 'jeg' gerne vil med klubben (og lur mig om ikke dette kunne føre til så positiv respons at nogle af alle de passive dukkede op og gav en hånd med).

Det svære er herefter at holde fast i sine medlemmer. Og det gør man jo bl.a. ved at tilbyde et unikt produkt (hvilket DLRK på sin vis er, da der ikke findes nogen konkurrenter). Men hvad kan DLRK tilbyde? For sæt nu der kom konkurrence, som det er set i andre bilklubber (jeg er tidligere medlem af Volvoveteran-klubben).

Men kender DLRK sine medlemmer? Hvor mange medlemmer findes der? Hvor mange er passive, og hvor mange er aktive?
Jeg har ladet mig fortælle, at 10% er aktive. Av, det er ikke mange - det betyder reelt, at hvis ikke man tager sig sammen, er der mulighed for at 90% siver. Lad os tage et let regnestykke; 10.000 medlemmer betaler p.a. 500 kr = 5 mio. kr. 10 % af 10.000 = 1.000 x 500 kr. = 500.000 kr. Den gør ondt, hvis der skal laves arrangementer (for de 10 %) for det beløb istedet for de 5.mio.

Som før nævnt; DLRK er en form for virksomhed og skal drives som sådan. Det hjælper ikke noget at sidde og råbe buuuh efter Freelanderkørerne eller forhandlerne - det er jo bl.a. dem, DLRK skal 'leve af'. Lad os for sjov skyld antage at Freelanderkørerne p.a. lægger 1.500 x 500 kr i klubben = 750.000 kr. for... et månedsblad og retten til at blive kaldt 'en form for mennesker'.

DLRK har de bedste muligheder for at drive en fantastisk god klub. DLRK ved, hvor målgruppen findes - i særdeleshed hos forhandlerne, og burde vel egentlig ret let kunne holde på målgruppen, i første omgang ved at høre efter, hvad medlemmerne ønsker - ikke bare de 10 %. Det er DLRKs pligt.

Lad os igen til slut se på det lette regnestykke og tage et eksempel på, hvordan man viser, at man har hørt efter medllemmerne og gerne vil tilgodese deres interesser.
Hvis man kommer til et forsikringsselskab eller andet firma, som kunne være interessant, med 10.000 medlemmer og siger; vi har 10.000 potentelle kunder til jer, hvor meget kan I så tilbyde jeres produkter for?

Ja, tænk lidt over den. Og det kunne jo blive et af spørgsmålene i en medlemsrundspørgen, hvor der trækkes lod om; kørekursus, kroophold, tur til Solihull eller hvad ved jeg. Og lad nu være med, efter et enkelt forsøg, hvor der ikke kom særlig mange svar, fordi 90 % har lullet sig i søvn, at sige: Se hvad vi sagde, I er bare nogle dovne rad alle sammen, og det er altid os, der skal lave alt arbejdet, og vi gør det gratis...

Iøvrigt melder den anden Freelanderkører, som jeg omtalte i den indledende mail, sig ud ved årsskiftet. Det synes jeg er synd - men jeg følger måske trop. Så hellere lægge de 500 kr. oveni puljen til Dyrenes Beskyttelse. Her får jeg også et magasin, og lige så stor mulighed for at køre terræn som i DLRK.

Mange venlige hilsener
Tina Hjordt

25867: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (26-07-2005 19:07:46) (svar på 25866)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.164.102.89)
Kære Tina

Jeg venter altså stadig på din opringning!

Med hilsen fra

Morten, ”Oasen“
25869: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (26-07-2005 20:24:12) (svar på 25866)
Steen Larsen #0411, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.215.120.183)
Kære Tina Hjordt

Først vil jeg sige, at det er stort, at du orker denne debat i stedet for bare at undlade at betale kontingent næste gang. Ved at få input er der mulighed for forandringer.
I den region, som jeg tilhører (Region Østsjælland)har vi faktisk lavet en medlemsundersøgelse her i foråret. Svarprocenten var langt over 50%. Desværre har vores regionsledelse ikke haft tid til at offenliggøre resultatet endnu på grund af det store arbejde med Landsarrangementet 2005. Jeg ved fra vores formand, at der foruden svar på spørgsmålene, er kommet mange ideer og forslag til aktiviteter. Det bliver derfor meget spændende at høre om resultatet. Blot for at fortælle dig, at der er nogle medlemmer/regioner, der bekymrer sig om at holde på medlemmerne og forsøger at finde ud af, hvad medlemmerne egentlig gerne vil.
Den tidligere bestyrelse i vores region havde den holdning, at vi er nogle glade amatører og at arbejdet i DLRK skal holdes på det plan. Det ligger jo lidt langt væk fra din tanke med at klubben er en virksomhed. At jeg så er enig med dig i, at en så stor klub kun kan drives ved at arbejde professionelt, selvom man er amatør, er en anden sag.
Nogle få aktive i klubben har heller ikke været så interesseret i samarbejde med Rover Danmark. De mener at ved at køre i en 30 år gammel Land-Rover promoverer de mærket i en sådan grad, at Rover Danmark burde bukke og neje. Sådan er verden dog ikke skruet sammen.
Den tidligere Hovedbestyrelse gjorde heller ikke de store tiltag for at finde ud af, hvad det store flertal af medlemmer ønsker sig. Medlemstallet steg jo støt.
Vores muligheder for at køre i terræn er i øjeblikket begrænset til Kallerup Grusgrav i Hedehusene. Her er der mulighed for at køre i terræn for stort set alle køretøjer.
Vi har en instruktør til grønt bevis, som har meget stor erfaring med Freelander, og vi har ofte indtil flere aktive Freelandere til vores arrangementer.
Når vi har mulighed for det, har vi også greenlaning på Ledreborg Slot. Her til Landsarrangementet er der hele 3 køreture. Om vi har mulighed for yderligere greenlaning aktiviter i år er uvist.
Jeg kan godt forstå at du ikke har lyst til at hælde din bil ud i en mudderpøl og bruge flere dage til at rengøre bagefter. Jeg synes selv det var sjovt en gang, men er nu blevet for doven (eller gammel) til at synes at det er sjovt, uden at der er naturoplevelser forbundet med det. Her tænker jeg bl. a. på de flotte naturoplevelser jeg har haft i Polen og Sydeuropa.
Selvom jeg har været medlem i over 25 år synes jeg det kunne være spændende med nye tiltag som medlemmerne bakker op om. Du er da også velkommen til at komme med forslag.
Du er også meget velkommen til at besøge andre regioner og føle, om der er en stemning du bedre kan lide. Jeg ved, at både Region Nordvestsjælland og Region Sydsjælland holder arrangementer, hvor der er meget andet end hard core mudderkørsel.
Jeg håber, at vi ses derude.

Mange venlige hilsener

Steen Larsen 0411
25872: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (26-07-2005 22:20:44) (svar på 25866)
henrik (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.32.116)
Kære Tina

En forening adskiller sig fra en forretning ved at være en (privat) sammenslutning/kreds af personer, som er gået sammen i et fællesskab (foreningen) for sammen at fremme og dyrke en fælles interesse. Der er ikke tale om en virksomhed som spekulerer i potentielle markedsandele og indtægter. Dermed ikke sagt at nye grupperinger skal overhøres/ignoreres, men du har nu (af flere omgange) efterlyst aktiviteter for freelanderejerne - og fluks er der en håndfuld venlige medlemmer der tilbyder assistance og fremtidige arrangementer..

Det eneste svar jeg ser dig give alle disse medlemmer er en fortsat (indirekte) kritik af DLRK. Hånden er strakt ud, folk står i kø for at hjælpe - så tag nu udfordringen op (ring i det mindste til de personer der tilbyder deres hjælp).

Dine 500 kroner om året køber dig ikke et "produkt". Det er prisen for at deltage i et fælleskab, hvor man sammen fremmer og dyrker den fælles interesse. Fællesskabet har tilbudt dig den nødvendige hjælp til at du kan dyrke din interesse for freelandere. Tag nu imod den!

Med venlig hilsen
Henrik Lauritzen



25873: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (26-07-2005 22:38:22) (svar på 25866)
Finn Otto Olsen #5600, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 195.47.134.165)
Ja du skal også være velkommen i sydsjælland , kig på vores hjemmeside og se billederne af en freelander der boltrer sig i terræn og for den sags skyld en disco.
vi ses i ødemarken
25879: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (27-07-2005 09:51:38) (svar på 25873)
Tina Hjordt #5648, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.91.63.73)
Endnu engang mange tak for al den venlige opmærksomhed. Men jeg er bange for, at jeg ikke er blevet forstået helt. Mit ønske er ikke bare at kritisere DLRK, men at gøre opmærksom på, at klubben har et problem - som jeg ser det.
Der hvor DLRK skal opfattes som en virksomhed er bl.a. ifm. at man, igen så vidt jeg ser det, ignorerer at tiderne skifter. Land Rover har introduceret helt nye produkter, som man er nødsaget til at forholde sig til - og byde velkommen. Som Benno skrev i et tidligere indlæg så kom der ikke een eneste Freelander til hans arrangement. Og til de arrangementer, hvor jeg er dukket op her i region nsj, har jeg heller ikke set nogen. Kører du en tur på vejene i Nordsjælland kan du sidde som en sprællemand og vinke til Freelandere og Discovery'er. Der er rigtig mange af dem. Hvor er de henne, når der er arrangementer? De kan jo sagtens klare banerne, det har bla. kurserne på Tirsbæk vist.
Land Rovers nye produkter er ensbetydende med DLRKs eksistens ud i fremtiden - med mindre DLRK vil ende som en veteranklub. Og så vil jeg ikke kom ind på den ufattelig barnlige opførsel, jeg har set bl.a. her på sitet overfor forhandlerne.

Jeg tror ikke at vi kommer længere. Og kære Morten "Oasen", at deltage i dette diskussionsforum afstedkommer altid, at man bliver kontaktet udenom, det kan være e-mails eller som sidst jeg deltog, hvor jeg fik et brev, hvori andre deltagere i diskussionen blev rakket krafitigt ned. Jeg følger aldrig op på disse henvendelser. Skal vi have en diskussion, skal vi tage den med åben pande her i dette forum. Og iøvrigt ringer jeg aldrig til fremmede mænd, bare fordi de forventer det :O)

Fortsat god sommer og mudderkørsel
Tina



25881: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (27-07-2005 10:16:29) (svar på 25879)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.55.37.194)
Hej Tina.

Hvorfor hiver du ikke bare fat i en flok af Freelanderejere? Når jeg skal til Kallerup eller Høvelte, kontakter jeg næsten altid nogen jeg kan identificere mig med, og så rotter vi os sammen, sådan at vi ikke står alene overfor de gamle mudderfræsere. Så kan vi more os på vores præmisser i stedet for deres.
Hvis I nu var en gruppe på 5-10 Freelandere der dukkede op til et arrangement i høvelte, og viste hvad det vil sige at køre Land Rover på jeres præmisser. Så tror jeg at det ville få instruktører og banelæggere op af stolene, og vise interesse for jeres biler. Interessen for jer som personer må jo være der, for ellers ville der nok ikke være så mange reaktioner, når emnet freelander kommer op her på forum.

Et forslag til et arrangement, kunne være at lave en dag i Høvelte (eller et andet sted) hvor der kun må deltage Freelandere, nye Range Rovere og Discovery'er. Så vidt jeg ved var der stor tilslutnig til et lignenende arrangement kun for kvinder i reg. NSJ for et års tid siden.
Alene det at det er eksklusivt for nogle medlemmer, vil få de andre til at interessere sig for dem der er med.

Jakob Edelvold.
PS Bare fordi man kører Defender, behøver man ikke have noget imod andre modeller.
25896: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (27-07-2005 15:41:39) (svar på 25866)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.161.201.186)

Henrik Lauritzen: Hørt!

Kære Tina. Jeg er altså ikke helt enig med dig, Land rover klubben er en klub, hvis pligter fremgår af de vedtægter klubben har og ikke hvad vi hver især (uanset hvor relevant det end måtte være) mener er klubbens pligt.

Men ja, en klub "lever" af sine medlemmer, hvis den ikke havde medlemmer - var der ingen klub. Det er logik for burhøns.

Men nu har den faktisk medlemmer, ret så mange efter danske forhold endda. Hvis klubben har ca. 2.000 medlemmer skulle kun ca. 200 være aktive iflg. dine tal, det tror jeg nu ikke holder vand. Jeg har bestemt ikke indtryk af at klubben er ved at uddø, som eksempel kender jeg selv aktive freelander kørere. (som er meget tilfredse med klubben, i øvrigt).

Hvem skal også afgøre hvad et "aktivt" medlem er? Terrænkørerne? Nej, at eje en Land Rover er jo meget mere end kun terrænkørsel. jeg gider for eksempel ikke køre i mudder, men vil meget hellere greenlaning og outdoor lejrliv.

Omvendt ville det da være fint med ENDNU flere medlemmer (og bestemt også flere freelander kørere) men når holdningen er egocentreret: "what´s in it for me?" må du ikke forvente et jordskred i en medlemsdrevet klub.

Den amerikanske "What´s in it for me-lærdom" er markedsføringsrelateret i et kunde-leverandørforhold, hvor det handler om udgift, indtægt - og overskud.

Såfremt klubliv udelukkende skal drives efter den devise, bliver det udelukkende kommerciel business, hvor pengene, fremfor interessen, styrer showet. Kommercielle interesser er dog ikke et fyord for mig, med måde er det helt fint.

Dem der KUN spørger "what´s in it for me" i boldklubben, men ikke selv gider træne ungerne eller være med til at rydde af efter festen, de får hurtigt slidt fælleskabet ned, så ingen gider lave noget for dem til sidst.

Jeg mener bestemt heller ikke at du er problemet, jeg kender dig jo ikke engang :-) men jeg mener desværre, den holdning du udviser, er problemet.

Tillad mig at stille det helt på spidsen:

Ifølge din egen logik arbejder man for "sine egne" og interesserer sig ikke for "nye". Defenderkørere laver terrænkørsel for defendere, discokørere laver terræn for disco´er. Nuvel, kan du så gætte hvem der skal til for at lave terrænkørsel for freelanderkørere? Ja, korrekt. Flere aktive freelanderfolk.

Derfor nytter det ikke at stille sig op med hænderne over kors og sige "Jeg har fremsat forslag og nu skal i handle, ellers bliver jeg sur og melder mig ud".

Defenderkørerne kunne jo med rette stille modspørgsmålet: What´s in it for us? Hvorfor skulle de lave freelanderaktiviteter? De "lever" jo fint af de kontingenter der kommer ind fra defenderkørerne, You see?

Eksemplet var for at stille det hele på spidsen, jeg er absolut IKKE - jeg gentager IKKE - tilhænger af at dele det op i mærkegrupperinger, tværtimod mener jeg vi har brug for hinanden og bestemt også at Land Rover har lige så meget brug for klubben og de gamle kørende biler, som omvendt.

Det er også historien bag mærket der gør det til hvad det er i dag. Hertil er den meget store del ældre kørende biler, en særdeles væsentlig bidragsyder! Land Rover er eventyr, dette eventyr ville aldeles hurtigt gå i glemmebogen hvis de gamle biler kun kunne ses på billeder.

Freelanderen har brug for seriebilen at støtte sig op af, ligesom seriebilen har brug for freelanderen, til at holde liv i mærket og føre traditionerne videre.

Men for nu at tale i billeder, så er det ikke kun 'seriebilens ansvar' at livet går videre som 'freelanderen' gerne vil have det! Det er seriebilen OG freelanderens ansvar.

Nye kunder i butikken:

Hvem er "vi" der har hold i de potentielle kunder? Klubben sidder da ikke med ved sælgerens bord når der sælges en ny bil ude hos forhandleren, så vidt jeg ved? (men du har måske noget spændende insider-viden?)

På salgsmødet er det altså helt og aldeles på sælgerens nåde, om klubben skal have medlemmer den vej rundt.

Selvfølgelig kan sælgeren lade et ord falde, såfremt han finder det betimeligt og evt. medlevere en brochure, men det er også det hele. Sælgeren er så vidt jeg ved, trods alt ansat til at sælge biler og ikke at promovere DLRK. Den aktive handling må og skal komme fra forbrugeren selv.

Dine regnestykker er fine rent teoretisk, men også kun teoretisk og har ikke spor hold i virkeligheden. Der er alt for mange andre faktorer der spiller ind.

Lad mig stille flg. regnestykke:

Der er 1.500 freelandere solgt. En god del af dem savner terræn siger du? Hvis nu bare 10% af disse ville køre terræn her på Gisselfeld, (hvor jeg arbejder), 8 gange om året, og give 100,- for det, tja..

Så kunne jeg for de indkomne midler, købe et 150 hektar stort område fri for jagt, kun til jeres eksklusive brug.

Vi har søer, åer, skovhytter, kløfter, kæmpe skove, moser, enge, marker, spor og tonsvis af grusveje og let kuperet terræn og så kunne i få det helt for jer selv. Helt eksklusivt.

I er rigtig mange siger du, fedt, jeg har terrænet og muligheden for at give jer en helt fantastisk og unik køreoplevelse i et af Sjællands flotteste og mest naturskønne områder.

Hvad siger du til det? Med åben pande og det hele? :-)



25907: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (28-07-2005 09:45:11) (svar på 25896)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 147.29.137.98)
Meningen med foreningen. Det er selvfølgelig regionsledelsens fornemste opgave at sørge for at der er arrangementer som alle, der opfylder medlemskriterierne, kan deltage i, og få det fulde udbytte af den overopskruede medlemskontigent. Vi skal nødigt derhen hvor 33x12.50 MTdæk, 3" hævningssæt, min. 180 HK. samt 9ooo pundsspil og max 93 tommer akselafstand bliver et absolutkrav for at deltage i løjerne.
25911: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (28-07-2005 11:20:51) (svar på 25907)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.55.37.194)
Hej Verner.

Hvorfor er det regionsledelserne der skal sørge for arrangementerne?
Skal de ikke bare sørge for at muligheden for at medlemmerne kan lave nogle gode arrangementer er der? Ellers kan jeg da godt forstå, at det er svært at finde folk, der vil deltage i regionsledelserne.
Nu tilhører Tina jo region nordsjælland, men der er dog stadig ikke særlig lang til Roskilde, hvor regionsledelsen i Østsjælland har lagt et kæmpe arbejde i at alle typer Land Rovere kan forlyste sig.
Jeg kan ikke begribe hvorfor folk ikke tager ansvar for egen morskab. Hvis man ikke er tilfreds med det man får, kan man da bare lave det man har lyst til. Jeg tvivler på regionledelserne ikke ville hjælpe, hvis man kom og spurgte om hjælp til at skaffe terræn, materiel og støtte til at lave et arrangement lige efter ens egen næse.
Det vil selvfølgelig kræve, at der er en sandsynlighed for en vis tilslutning, såfremt der skal bruges penge på projektet.

Jakob Edelvold
25912: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (28-07-2005 13:50:40) (svar på 25911)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.84.147)
Hej Jakob

Når man siger ja til at påtage sig en tillidspost i klubben, siger man også ja til at efterleve det der står skrevet i klubbens formål og regler.

Man skal f.eks. lave arrangementer for "alle klubbens medlemmer" ligesom man skal "varetage medlemmernes interesser - i enhver henseende" jvf. §2 i klubbens vedtægter.

Om man så selv gør det eller får andre til det, er for så vidt ligegyldigt, men det er til syvende og sidst regionledelsens ansvar at det sker.

Nogle vælger at "administrere" regionen og mere eller mindre køre i den vante skure, medens andre går mere aktivt ind og forsøger at udvikle nye ideer og aktiviteter, så man måske også kan få det meget store antal passive medlemmer i tale.

Klubben vil altid være et spejlbillede af det omkringliggende samfund, også det der opfattes som "negative" tendenser, så som: hvad får jeg ud af at være medlem?. I stedet for at opfatte det som negativt, så tag det som en fremstrakt hånd og spørg de nye og/eller passive medlemmer - hvad har du af tanker, ideer og forestillinger omkring det at være medlem. Som i så mange andre forhold fremmer dialog forståelsen. Meldinger som: "mød dog op og lav noget selv", virker ikke særligt imødekommende, overfor et nyt og måske usikkert medlem.

Som det er i dag forventes det, hvis man skal tro nogle af de indlæg der er i denne tråd, at nye medlemmer selv har den udfarende kraft. Hvis de bliver hjulpet lidt på vej er muligheden for at de bliver aktive væsentlig større, specielt hvis man ved hvad de har af ideer og tanker.

Som jeg ser det, må der som regionsledelse ligge en særdeles spændende udfordring i, ved aktiv indsats, at få så mange medlemmer i tale som muligt, at udvikle arrangementer, som også fænger hos den passive skare af medlemmer, og det gøres ikke før man ved hvad de kan tænke sig.

Klubben er ikke "stærk" blot fordi der er mange medlemmer, styrken ligger i medlemmernes opfattelse af at være medlem af et fællesskab som er relevant for dem.

mvh
Ib 0219
25913: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (28-07-2005 14:51:23) (svar på 25912)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.55.37.194)
Hej Ib.

Som jeg skrev før, så forstår jeg godt, at det er svært at få folk til regionsledelserne, når forventningen er at de få folk der er i ledelsen, skal sørge for at underholde resten af regionens medlemmer.

At nogle regionsledelser så godt kan klare det, tror jeg er et godt eksempel på, at det er de folk der er aktive, som melder sig til regionsledelsen. Reg. SSJ er et godt eksempel på en sådan region, hvor man føler, at de der arrangerer gode arrangementer brænder så meget for klubben at de har meldt sig til ledelsen.

Du skriver: "Meldinger som: "mød dog op og lav noget selv", virker ikke særligt imødekommende, overfor et nyt og måske usikkert medlem."
Hvis folk ikke kan lide de aktiviteter, der er i klubben, og de ikke kan melde ud hvad de ønsker i stedet for, hvordan skal man så lave noget de kan lide. De gamle rotter laver jo bare det, de synes er sjovt. Hvem siger idet hele taget, at de er gode til at lave noget for nye uerfarne land roverejere?

Jeg giver dig ret i at klubben skal vide hvad folk vil have, og derfor synes jeg det er rigtig godt at reg. ØSJ har lavet en "markedsundersøgelse" af alle regionens medlemmers holdning til forskellige ting.
Så kan man jo håbe på, at det et bredt udpluk af medlemmerne, der har svaret og ikke kun de gamle. Det finder vi jo ud af, når den travle regionsledelse er færdige med at afholde LA05 (hvor der i høj grad er noget for alle - nye som gamle).

Jakob Edelvold
25914: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (28-07-2005 15:00:41) (svar på 25912)
Christian J. Simony #7113, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 193.3.142.124)
Er jeg den eneste der har "tabt tråden" ??

Slå mig nu ikke ihjel, men så vidt jeg forstår Tina's oprindelige indlæg, så efterlyser hun, øjensynligt samen med flere andre freelander'ister, arrangementer, der er mindre "skræmmende"/"Ekstreme"/"vilde" og som henvender sig til den gruppe medlemmer, der ikke har et inderligt ønske om at splitte deres bil ad, men gerne vil "ud og lege".

Som jeg ser det, så er det ikke kun freelander'isterne der befolker denne gruppe, men i lige så stor grad meldemmer med nyere Discoer, RR'er eller blot medlemmer, hvis LR/RR/Disco/Freelander er deres pæne hverdagsbil.

Selvfølgelig kan sådanne arrangementer stables på benene, det kræver blot, at der er "nogen" der vil arrangere dem.

Og hvem er så "nogen" ??? ... med erfaring fra mange andre klubber, så er der den udbredte mis-opfattelse, at det er tillidspost-besidderene der har ene-ret/pligt til at stable arrangementer på benene ... men det er det IKKE !!!
Deres ansvar er, i mine øjne, at varetage det administrative "ledelsesarbejde" og koordinere, at de klub- såvel som medlemsskabte aktivitetsgrupper ikke arbejder mod hinanden eller parallelt uden samarbejde.

Vi er alle medlemmer i klubben, blot har nogle få masochister valgt at påtage sig de "offentlige" poster, ved siden af deres daglige virke ... skulle vi andre så ikke kunne påtage os at give en hånd med på de mindre offentlige poster ?

Tilbage til Tinas egentlige ankepunkt: terræn-light arrangementer ...

Benno tilbyder venligt at formidle adgang til Gisselfeldt, så "terrænet" er på plads for mindre end det vil koste i benzin at køre derned i en RR v8 ...

Så mangler vi, at "nogen" gider bevæge sig ned og besøge Benno, få tilrettelagt en rute, finde det rigtige sted til efter-grill'ning, finde "nogen" der gider smide deres store weber i bagagerummet på dagen og iøvrigt få en god LR-sludder undervejs.

Det sidste der mangler er så "bare", at der også er "nogen" der gider deltage ... også selvom det måske bliver regnvejr den dag ... og her er måske det store problem !?!? ... for hvad hjælper det at kaste planlægningstimer og "krudt" i arrangementet, hvis "nogen" alligevel ikke gider dukke op og deltage ?

Lad os tage den bagvendt og business-like:

Tina, hvis du gider hjælpe mig med at lave "nat Orienteringsløb" til Høvelteweekenden, så vil jeg også gerne hjælpe dig med at lave "terræn-light tur"

Har vi en deal ?

/Christian

P.S. Man behøver ikke at hedde Tina, for at "få lov" til at hjælpe med at arrangere nat O-løbet i Høvelte om 14 dage !!!
25917: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (28-07-2005 15:33:53) (svar på 25914)
Tina Hjordt #5648, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.124.49)
Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at gøre mere ved denne diskussion - som et af de første indlæg var inde på; 'det har vi diskuteret før, så det gider vi ikke mere'. Nej hvorfor også gøre det, når der ikke kommer noget ud af det.

Men nu ser jeg, at jeg fortolkes på flere måder. Lad mig derfor prøve igen. Som jeg ser det, har DLRK et problem.
Ved ikke at gøre en indsats for at få LRs nye produkter med ind i folden risikerer klubben at blive en meget eensidig klub for seriebiler og Defendere.

Det er allerede lykkedes så godt, så af de 1.500 solgte Freelandere siden introduktionen, dukker ingen op til arrangementerne i region nsj. eller til Bennos arrangementer, som han promoverer her på sitet.

Kig et andet sted på denne side, og I vil læse indlæg fra en fyr, som har pippet om, at han gerne vil købe en Freelander, og se nogle af de svar han får - det er skammeligt.

Forandring kan være svær. Tak til de hestevogne som i sin tid gjorde plads for bilerne. Sæt nu de havde være ligeså tykhudede.

Mvh
Tina






25918: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (28-07-2005 15:54:27) (svar på 25917)
Christian J. Simony #7113, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 193.3.142.124)
Nå, men jeg havde så åbenbart "tabt tråden".

Tina ønsker sig øjensynligt slet ikke arrangementer, men vil blot påpege, at DLRK har et problem (et problem ,der vist er røget ind i en "hønen og ægget" situation).

Er der mon så andre freelander'ister eller terræn-light'er, der vil være med til at gøre en indsats for nogle terræn-light arrangementer ?
- Eller måske blot ønsker at deltage i at forme "terræn-light" baner til de eksisterende arrangementer ?

/Christian
25922: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (28-07-2005 17:13:18) (svar på 25918)
Klaus Velschow #5721, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.95.98.21)
Hej Christian og andre,

Jeg vil gerne hjælpe til med at lave en trialbane light til Høvelteweekenden. Lad os tage en snak med arrangementsledelsen så vi evt kan få det programsat.

Jeg kan evt kontaktes på 2521 1835 og ovenstående mailadresse.

Klaus
25920: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (28-07-2005 16:01:28) (svar på 25917)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.55.37.194)
Hej Tina.

Er problemet i virkeligheden at DLRK ikke får fat i de nye biler? Er ejerne af nye biler ikke medlem? Kan det være fordi de slet ikke er klar over de muligehder, der er i DLRK, eller måske bare fordi de ikke orker at tage grønt bevis? Skulle vi i så fald lave mere pr overfor ejere af nye LR, som ikke er medlem? Det kunne også være at vi skulle lave arrangementer, som ikke krævede grønt bevis.

Jeg håber du tager dette som en opfordring til en kreativ og konstruktiv proces. Hvis ikke du har mod på det, så håber jeg, at der er andre der vil være med til at forny klubben.
Som jeg har opfattet denne debat, er det nemlig ikke de gamle, der skal bestemme om klubben skal fornys. De skal nok få noget sjov og de skal da stadig være velkomne.

Jakob Edelvold
25921: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (28-07-2005 16:20:32) (svar på 25920)
Tina Hjordt #5648, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.124.49)
Kære Jacob

Lige netop!
Der ruller jævnligt nye Land Rovere ad båndet, og det er disse, der skal være med til at skabe fremtiden for DLRK - naturligvis sammen med alle de andre "gamle". Jeg har i en tidligere mail beskrevet, hvorledes man evt. kan få fat på disse nye - og ellers er der masser af andre måder. Vigtigt er det, at de nye skal tænke; 'det lyder sørme' godt, den klub vil jeg da meget gerne være med i'.

På de arrangementer jeg har været til igennem forhandlerne, har der virkelig være lyst til at køre terræn hos andre kørere af de nye modeller. Og naturligvis vil man gerne gøre en indsats - det gør man da, når man er i en klub. Man kan bare ikke komme alene og begynde at bygge baner - her må alle "de gamle med erfaringerne" hjælpe een. Men når indstillingen hos "de gamle" så er, at man i en ny LR-model "ikke vil have sin bil ridset, er for fin til det ene eller andet, eller er 'en form for menneske'," føler man sig ikke så velkommen. Og når der herudover ikke er andre i nye modeller og ingen baner, man må køre på, er der jo ingen grund til at komme mere.

Om jeg kommer ud at køre terræn (om ikke andet kan jeg vel tage en tur i naboens grusgrav) kan i og for sig være denne sag fuldstændig ligegyldig, men det er ikke ligegyldigt, hvis klubben ender så selvfed, at den langsomt kvæles i sit eget fedt.

Det er det, jeg har forsøgt at gøre opmærksom på - det var venligt ment og det var med udgangspunkt i egne erfaringer.

Mvh
Tina
25928: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (29-07-2005 08:26:54) (svar på 25921)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.55.37.194)
Hej Tina.

Jeg håber da ikke, at du har fået at vide, at du ikke MÅ køre på de baner der var lavet. Jeg tror bare at "de gamle" ikke rådede dig til det, fordi de så mange gange har hørt folk med nye biler (også Defendere) sige, at de var bange for at ødelægge noget eller få ridser.
Jeg har flere gange set freelandere klare sig godt på baner der ikke var lavet til dem. Men hvorfor taler vi i det hele taget om baner? Jeg deltager kun sjældent i trial, da jeg synes at man venter for meget. Der imod synes jeg det er sjovt, at køre rundt i terrænet og finde noget, der minder om noget man ville møde i "virkeligheden". Fordelen ved at gøre det her, og ikke i naboens grusgrav, er at i klubben er der altid nogen til hjælpe en fri og grine med en når man er kørt fast.

Hvad med at tale med naboen om at lave et terræn-light arrangement for klubben i hans grusgrav? Jeg vil da gerne hjælpe hvis det var noget.

Jakob Edelvold.
PS se på mit medlemsnummer, jeg er ikke en af de gamle...
25933: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (29-07-2005 09:51:14) (svar på 25928)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.161.201.186)

Ja, som Christian Simony har jeg også tabt tråden nu... Tina, du startede hele tråden her op, med følgende udsagn: "Vi meldte os ind for at køre terræn, men det er der ikke mulighed for i klubben".

Dette er ét af flere problemer du påpeger at klubben har. (Jeg begrænser mig til ét problem her, for ikke at forplumre indlægget) at forsikringen så også er "dårlig" og nogle klub-personer angiveligt er enfoldige ignoranter, gør jo desværre ikke terrænet bedre.

Du følger terrænsagen op flere gange, bl.a. i næste indlæg hvor du skriver: "Jeg er selv flere gange taget afsted for at deltage i kørsel, men er kørt lidt skuffet hjem igen p. gr. af det terræn der tilbydes - jeg taler her om Høvelte - er altså langt fra interessant når man kører Freelander".

Du følger op med en række fornuftige anvisninger på hvordan klubben skal drives og slutter med noget så seriøst som at ville melde dig ind i Dyrenes beskyttelse for der har du "lige så stor mulighed for at køre terræn som i DLRK".

I Indlæg 3 slutter du af med flg. afskedssalut "..mudderkørsel" - der må være en hilsen til alle de seriebils-tåber der kun vil mudre bilerne til og slet ikke interesserer sig for "nyerebils-terræn"?

Til gengæld kender du en del til "kurserne på Tirsbæk" hvor alle de her nymodens biler sagtens kan klare terrænet..

Du må meget undskylde at jeg troede, du var ude efter noget civiliseret terræn til din og andres freelander....?!

Jeg kender så udemærket Tirsbæk, der er bare for flot og lækkert og Hans Henrik er alletiders person. Lykkeligvis har vi her, 10 gange så stort areal og af samme type som på Tirsbæk, endda her på midtsjælland så du ikke engang behøver at give penge for at komme over broen.

Jeg tilbyder dig freelander-terræn og det eneste du ser, er at jeg "promover mine arrangementer"? Ja, OK.

Det var så altså ikke terræn du var ude efter...

Vi klarer os nok foruden dine og andre LR-køreres penge, men det var for at være venlig og løse problemet. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre bedre, og dog...

Først nu forstår jeg det hele meget bedre, hvilket minder mig om den gammelkendte mand/kvinde vinkel :-) på enhver sag. Mænd vil løse problemerne, men kvinder vil hellere bare tale om dem...

Jeg undskylder og kunne selvfølgelig give dig ret i at "det hele bare er noget skidt".

Men jeg tilhører den enfoldige gammeldags type der sætter pris på at man siger tingene nogenlunde ligeud, så forstår jeg det meget bedre.

Men nu dæmrer det lidt.. jeg så dialogen igennem igen og hæfter mig nu ved de mange hentydninger til en manglende dialog mellem klubben og Land Rover. Er det i virkeligheden dér, du vil hen?

Hvis ja, det kan du da bare sige lige ud.

Jeg kender faktisk ikke så meget til hvad der i givet fald foregår i dag, men mener da generelt der burde være et stærkt og godt samarbejde.

Det tror jeg begge parter ville få meget glæde af.










25930: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (29-07-2005 09:03:31) (svar på 25921)
Bjørn Lyngvig Enevoldsen #0811, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.215.230.174)
Hej Tina,Jeg ser du stadig har de mørke briller på,tag dem dog af? og skift lige de mårke kontaktlinser når du er igang,så ser livet nok lidt lysere ud,det er altid de andres skyld at verden ikke er som man vil ha den??,kør en tur ned på landsstævne der er tusind glade menskere at tale bil med og sikkert også en bane til dig. Ellers ses vi nok i Norge. Med venlig sommerhilsen.
25929: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (29-07-2005 09:02:31) (svar på 25920)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.84.147)
hej Jakob

Nu skrev jeg netop, at det ikke er regionsledelsen der skal lave alting, men at det er deres ansvar. De skal lede og fordele arbejdet, det er det de har stillet op til og er valgt til. At det gøres på mange forskellige måder er da bare fint.

Nu er nye medlemmer nok ikke dem der råber højest, men hvis de bliver nedgjort - "også en slags mennesker" Freelander'ister (hvad det så betyder)o.lign., så forsvinder lysten til at møde op efter et par forsøg. De er medlemmer og ejere af en Land Rover, og har erhvervet den Land Rover model der passer til deres behov. Forskellen i frihøjde på en Freelander og en standard Defender er til orientering kun et par centimeter.

Det jeg foreslår er dialog med de nye medlemmer, og der er masser af måder det kan foregå på. Som i så mange andre forhold er det førstegangs indtrykket der er vigtigt.

Med hensyn til den tilgang der har været til klubben i de seneste 5 - 6 år, så er der sjovt nok en parallel med salget af Freelander. Så kan man jo fundere over hvor alle de nye medlemmer kommer fra, mit gæt er, at det nok ikke er Seriebiler, der er årsag til den medlemsfremgang klubben har oplevet. Det er min opfattelse, at det i høj grad er forhandlerne, der har været med til at promovere klubben og ikke mindst forsikringsordningen, hvilket betyder at de nye Land Rover ejere er blevet medlem i forbindelse med de har købt en ny Land Rover.

Det er måske her årsagen til de ofte endeløse tråde opstår, klubben aner ikke hvem der er medlem (bortset fra navn og adresse), hvad de har for en model og hvorfor de er blevet medlem. Det mest sørgelige er nok at der tilsyneladende heller ikke er megen lyst til at finde ud af hvordan det hænger sammen, bortset fra reg. ØSj. medlemsundersøgelse, som vi ikke har st resultatet af endnu. Desværre, er der efter min mening, for mange ledende spørgsmål, men det er da en positiv start.

mvh
Ib 0219



25934: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (29-07-2005 10:05:49) (svar på 25929)
Tina Hjordt #5648, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.124.49)
Hej

Det er helt rigtigt set!

Lad mig tage et eksempel fra det virkelige liv. En stor offentlig institution havde hvert år ca. 7.000 erhvervspraktikanter inde. Unge, der havde vist en interesse for denne institution og de uddannelser, man kunne få her. Hvert år smed man de unges navne og adresser væk. Så brugte man efterfølgende penge på at finde/rekruttere unge til uddannelserne. En dag begyndte man, efter aftale med de unge, at gemme deres navne og adresser, og man havde endvidere spurgt dem, hvorfor de havde vist institutionen interess, hvad der intereesserede dem mest osv. osv. Det var faktisk ganske enkelt. Herefter kunne man komme i dialog med de unge - og skære ned på rekrutteringsbudgettet. Det kaldes CRM - (og det er sikkert amerikansk, Benno). Men ideen er ikke så dum. Og kan også praktiseres i mindre målestok. Find ud af hvem målgruppen er (det ved vi sådan nogenlunde) hvor finder vi den (det burde vi også vide) og hvordan kommer vi i dialog og (vigtigt!) bevarer kontakten. Vupti - så er der en god mulighed for at få en masse glade og aktive DLRK-medlemmer, til glæde også for bestyrelsen og divs. regionsledelser, som vi godt ved knokler og er ulønnede - og tak for det.

Og Jacob, min nabo med grusgraven kører Freelander, har gjort det siden 1999 og er mig bekendt meget glad for sin bil. Han er ikke medlem af DLRK, og som tingene står nu, vil jeg ikke introducere ham til klubben.

Og nej, jeg har hverken sorte briller eller linser - havde jeg haft det, var jeg kun dukket op een gang til et DLRK-arrangement i min Freelander. Til gengæld har jeg en masse humor - og det skal der vist også til i den forsamling.

Mvh
Tina
25935: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (29-07-2005 10:21:15) (svar på 25934)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.161.201.186)

HØRT - GENVALG :-) (og det var ikke amerikansk, men pæredansk fra Ørkenens sønner)

Tina Hjordt i hovedbestyrelsen!

(og det er faktisk ikke for at være spydig)

Du har jo masser af forslag og drive, Tina, se nu af få dig engageret som én af de drivende kræfter i klubben.

Du ved jo hvordan pamperne har det med græsrods-aktivister, de er bare en pain in the ass (muligvis amerikansk, men kan også bruges i England, så vidt jeg ved).

Så se nu at blive en del af det, klubben trænger givet til det Hjordt´ske blod...

Du kan sikkert være et godt bindeled imellem old-school og det nye...

Og terræn-tilbudet står stadig ved magt.

25940: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (29-07-2005 12:17:05) (svar på 25935)
Tina Hjordt #5648, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.124.49)
Kære Benno
Tak for de pæne ord. Jeg har nu ingen drømme om at komme i det Hvide Hus. Derimod vil jeg tro, at Land Rover Danmark sidder inde med så eminent viden om bilerne, deres egenskaber m.m.m, at det ville være en enorm fordel for klubben - og måske også vice versa, hvis man nærmede sig hinanden. Og det er mit indtryk - også fra den kommunikation der har været tidligere på dette site, at det ikke er forhandlerne og land Rover Danmark, der svigter her.

Mvh
Tina
26011: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (01-08-2005 14:00:43) (svar på 25935)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.84.147)
hej Benno m. flere

Denne tråd er efterhånden meget lang, og mange ting er blevet drøftet, det eneste der ikke er kommet ud af det er et konkret forslag til et arrangement.

Jeg vil gerne være med til at stable et arrangement på benene hos Benno, og i fællesskab med de der har meddelt samme lyst, gøre noget ved sagen.

Det der ligger lige for, er at finde en dato, enten i efteråret eller foråret, og så få sammenkaldt de der melder sig som aktive medarrangører.

Selvfølgelig under forudsætning af at Benno's tilbud står ved magt.

Lysten til at medvirke i planlægningen, kan meddeles her eller ved at sende mig en mail.

mvh
Ib 0219


26012: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (01-08-2005 14:17:14) (svar på 26011)
Tina Hjordt #5648, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.124.106)

Glimrende!

Tak til Ib og Land Rover Danmark, det er jo frem for nogen, dem der kender bilerne og deres formåen. Samt naturligvis til Benno og Gisselfeldt.
Jeg vil da meget gerne hjælpe til, hvis jeg vel og mærke kan bidrage med noget.

Mvh
Tina
26014: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (01-08-2005 14:52:36) (svar på 26012)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.84.147)
hej Tina m.flere

Jeg har tilbudt mig som privatperson og ikke som Land Rover Danmark, hvilket også er i den egenskab jeg har deltaget i denne tråd.

Så der bliver ikke tale om et Land Rover Danmark arrangement, men om et klub-arrangement.

mvh
Ib 0219
26015: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (01-08-2005 15:15:12) (svar på 26014)
Tina Hjordt #5648, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.124.106)
Fint - uanset kasket.

mvh
Tina
26018: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (01-08-2005 16:57:26) (svar på 26011)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.88.211.167)
Reflektion på Ib's tilbud:

Jeg deltager gerne i det praktiske arbejde med at planlægge og gennemføre et arrangement på Gisselfeld.

- så mangler vi bare tilbagemelding fra Benno (smiley), og så at komme i gang.

Med venlig hilsen
26058: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (03-08-2005 07:45:45) (svar på 26018)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.91.137.67)

Delegation du terrain, skal være så hjerteligt velkomne på Peder Oxe´s gamle herresæde.

Jeg er tilbage fra ferie ultimo august. Så er der (som altid) kaffe på kanden til Land Rover entusiaster når vi holder indledene pow-wow og recce-møde.

Den der tager tråden op og kalder sammen, kan bare booke mig med til et møde på mail.

Mvh Benno

26077: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (03-08-2005 17:44:36) (svar på 26058)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.88.211.167)
Hej Benno hin brave,

Mange tak for dit tilsagn. Jeg har mailet til dig om sagen.

Med venlig hilsen.
25937: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (29-07-2005 10:58:01) (svar på 25934)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.55.37.194)
Hej Tina.

Tror du vi kan få DLRK vendt i en retning, hvor du vil introducere din nabo til klubben? Jeg spørger ikke så meget på grund af grusgraven, mere for at vide om du tror på klubben, og om du vil være med til at gøre noget for den?
Sådan en debat som denne får mig jo helt til at ville skabe noget, og tænke over hvad jeg kan bibringe med.

Jakob Edelvold
25939: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (29-07-2005 12:02:25) (svar på 25937)
Tina Hjordt #5648, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.124.49)
Hej Jacob

Jeg ved det knagme ikke, jeg synes, at jeg har forsøgt nogle gange. Jeg havde f.eks. en kollega med til et arrangement i region Nsj., og da han var interesseret i Land Rovere og muligvis ville købe en brugt, spurgte jeg ud i den lille forsamling, der var, om nogen vidste, om der stod en brugt een til salg. Svaret var; "jaaaa... der står vist een eller anden forkneppet een et eller andet sted... ". Nu er jeg ikke sippet, og der er i region Nsj helt sikkert en masse flinke mennesker - den tidligere leder Christian er f.eks. en yderst rar person.
Men med denne episode (samt de andre jeg har nævnt) kommer man uvilkårligt til at spørge sig selv; hvad laver jeg egentlig her...?

Mvh
Tina
25942: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (29-07-2005 13:13:11) (svar på 25939)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.55.37.194)
Hej Tina.

Hvad tror du selv, svaret kunne være på det spørgsmål?
Det er jo netop det, der skal frem i lyset, så DLRK kan blive bedre. (hvis altså ikke den er god nok?)

Med denne debat kommer man uvilkårligt til at spørge sig selv; hvad laver alle de andre medlemmer (nye som gamle)man aldrig ser egentlig her...? Og hvorfor ser vi dem aldrig?

Jakob Edelvold.
PS for at svare for mig selv, så kommer jeg kun til LA05 i morgen fordi jeg har arbejdet resten af ugen. Jeg kommer desværre i min "lillebil", da min Defender står uden tag, seler, instrumentbord og meget mere.
25957: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (29-07-2005 22:23:06) (svar på 25942)
Poul Helmer Larsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.211.167)
Reflektion på dialog mellem Tina og Jacob:

Der er i marts/april 2005 gennemført en medlemsanalyse i DL-RK's største region; Østsjælland (ca. 500 medlemmer).

Analysen er professionelt planlagt og gennemført, men vi mangler fortsat, at regionsledelsen offentliggører analysens resultater.

Eftersom Region Østsjælland har ansvaret for planlægning og gennemførelse af det igangværende Landsarrangement, må det antages, at vi først vil få resultaterne af analysen senere på året.

Med Land Roverhilsen

Poul Helmer
25959: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (29-07-2005 23:18:39) (svar på 25957)
Poul Helmer Larsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.211.167)
Beklager at jeg tilsyneladende ikke loggede korrekt ind til dette indlæg. Medlemsnr.: 5695
Med venlig Land Roverhilsen

Poul Helmer Larsen
25964: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (30-07-2005 08:33:57) (svar på 25959)
Tina Hjordt #5648, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.124.106)
Hej Poul Helmer

Ja, hvor herligt, at I har lyttet til forslagene fra debatten; "Den der ager med Freelander..." fra 2004 om en medlemsundersøgelse. Det bliver spændende at se resultatet fra dette pilot-projekt, og lad os håbe at DLRK igangsætter (og løbende vedligeholder) en landsdækkende undersøgelse og endvidere husker at spørge de nye medlemmer, når de starter i klubben.
For det kan godt være at DLRK er Skandinaviens, Danmarks største 4x4 klub, bilklub (eller hvad der nu måtte være sandt) MEN 'vi vil også være den bedste'.

Mange venlige hilsener
Tina
25975: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (30-07-2005 18:18:55) (svar på 25964)
Poul Helmer Larsen/5690 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.211.167)
Svar på Tina Hjordt's seneste indlæg:

Forvent ikke mirakler; man får kun svar på de spørgsmål man stiller.

- men da der i spørgeskemaet findes plads til kommentarer, kan vi jo håbe at mange har benyttet den mulighed for at give sine synspunkter til kende.

Med venlig hilsen

25936: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (29-07-2005 10:44:49) (svar på 25929)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.55.37.194)
Hej Ib.

Jeg giver dig dig ret!

Nu var jeg ikke til regionsforsamlingen, da jeg var på skiferie, men jeg har han mistanke om hvem det er der kunne finde på at kalde Freelander-ejere for "en slags mennesker". Det er ikke min opfattelse at det er majoriteten af DLRK der har det sådan. Jeg mener heller ikke at det er en god måde at tiltale andre mennesker.

Med hensyn Freelander kontra Defender så bemærk, at også jeg har skrevet at freelandere kan være ligeså gode på baner (jeg går ud fra at vi taler trialbaner), som defendere. Det kommer meget an på føreren.

Jeg tror også at det er hos forhandlerne at klubben skal finde nye medlemmer. Men jeg forstår ikke hvorfor vi aldrig ser de nye til arrangementerne? Er det, som jeg spurgte tidligere, et spørgsmål om grøntbeviskravet? Det tror jeg ikke DLRK vil eller bør vige fra.
Fordsikringsordningens fordelagtighed varierer meget fra medlem til medlem. Jeg har selv forsikring hos trekroner, da terrændækning betyder meget for mig. Samtidig er jeg ikke elitebillist, men hvis man har en god forsikring et andet sted er den klart billigere. Jeg har sågar hørt at andre forsikringsselskaber også har terrændækning. Er vi i virkeligheden derhenne, hvor DLRK skal ud at skabe lidt konkurrence på forsikringsmarkedet, ved at forespørge andre forsikrinsselskaber om en lignende fællesordning?

Ib du skriver at lysten til at kende medlemmernes holdning kun findes i reg ØSJ. Det er jeg ikke helt enig med. For hvorfor spørge alle? Det burde være nok at spørge et repræsentativt udpluk af DLRK, og så er det jo meget passende at det var den største region. Og desuden er der jo faktisk mange, der har svaret på undersøgelsen så jeg tror at det er repræsentativt, men lad os nu se hvad resultatet siger.

Hvad har du af forslag til dialog med nye medlemmer? I dag får man en fin pakke med en masse info, blad og den lille grønne. Det kan være lidt problematisk med den tid det af og til tager, men alt i alt så består en dialog af to parter, og DLRK starter med at sende en, efter min mening, god startpakke ud.
Hvad er dit forslag til en bedre modtagelse af nye medlemmer.

Hilsen
Jakob -defenderejere er også en slags mennesker- Edelvold
25938: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (29-07-2005 11:40:24) (svar på 25936)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.84.147)
hej Jakob

Som så ofte, også i andre forhold, er det mest det negative man hører om, og det er desværre også det der bliver hængende. Du kan bare se de tråde der har været omkring Freelander når en eller anden spørger til denne model.

Oplysningen om frihøjde var mere almen information, da nogle tror at en Defender har meget mere frihøjde end en Freelander.

Jeg tror ikke der er noget specielt der "skræmmer" nye medlemmer væk, men det er måske en ny og anden type medlemmer, der har andre ønsker til den klub de er medlem af, end det de kan se i Oasen. Her er der, måske meget naturligt, en hel del terrænkørsel og mudder, ligesom der er en hel del indforstået information, specielt på regionssiderne, f.eks. "vi mødes hos Calle", de aktive ved nok hvem og hvor Calle holder til, men det er ikke specielt informativt eller indbydende for et nyt medlem. Det er så lidt der skal til for at virke mere imødekommende.

Jeg har selv været med til at indføre det grønne bevis som et krav i sin tid, da jeg sad i det første kørselsudvalg.

Min opfattelse er at "klubben" for ofte fejler i forsøget på at få fat i de nye medlemmer. Du nævner selv "velkomstpakken", er den nutidig?? opfordrer den til dialog eller er det blot information???? er der et spørgeskema medlemmet kan udfylde og sende retur??? Allerede her har man mulighed for at give et nyt medlem indtryk af at man gerne vil i dialog med vedkommende og høre hendes/hans mening om forventninger til klubben.

Man kan, som det gøres i nogle regioner, invitere nye medlemmer til "Velkommen og informationsmøde" og skal ikke lade sig gå på af at der engang imellem ikke dukker ret mange op, eller man kan lade det være afhængig af tilmelding.

I sagens natur kan alle forventninger ikke imødekommes, men man kan få et mere nuanceret billede af hvad der rører sig blandt de nye medlemmer, information som det må være i enhver regionsleders interesse at sidde inde med.

Nu kender vi jo endnu ikke resultatet af medlemsundersøgelsen, og ved derfor heller ikke om den er repræsentativ, men som sagt er det et positivt tiltag, og så vidt jeg er orienteret var ØSj den eneste region der havde lyst til og mod på at sætte sådan en undersøgelse i gang.

mvh
Ib 0219
25943: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (29-07-2005 13:28:20) (svar på 25938)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.55.37.194)
Hej Ib.

Har jeg ret i at denne tråd faktisk er ved at være mere kontruktiv end negetiv?
Nu må vi håbe, at nogen af dem, der har med disse ting at gøre, vil tage de input fra tråden her op til overvejelse.
Hvis der skal bruges hjælp til noget, så må jeg hellere stille mig til rådighed, inden jeg får et eller andet "what's in it for me"-slag i hovedet.

Jeg mener dog stadig, at det er nok at en region laver en undersøgelse, da det vil være et repræsentativt resultat for DLRK generelt.
Jeg støtter især din ide om at spørge folk i velkomstpakken hvad de forventer, og endda måske på en pæn måde, om de har noget at bidrage med. (ikke noget krav selvfølgelig)

Jakob Edelvold
25944: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (29-07-2005 13:45:12) (svar på 25943)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.84.147)
hej Jakob

Ja - det vil være en god ide hvis flere ser/læser de udmeldinger den anden part kommer med ud fra en positiv vinkel, i stedet for at lade fordomme og indgroede holdninger være retningsgivende og pr. definition straks tror at det der siges nok er negativt eller der skal læses en hel bunke mellem linierne.

Jeg har heller ikke noget imod at give et nap med, men det er nok lidt mere kompliceret, da jeg trods alt har flere kasketter, og ikke har lyst til at havne i en eller anden situation, hvor nogle måske kan have svært ved at forstå at man rent faktisk kan administrere flere kasketter.

mvh
Ib 0219
25946: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (29-07-2005 15:06:18) (svar på 25944)
Jakob Edelvold Sørensen #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 192.55.37.194)
Ja Ib

Jeg mener da bestemt, at det må være en fordel for både Land Rover Danmark og DLRK, at have en dobbeltagent (den negative version). Man kunne også kalde det en forbindelses officer (den positive version).

Jeg er også med i en anden forening, hvor vi har et medlem der arbejder for hovedorganinsationen. Det ser vi som en fordel.

Bare flere ville se mulighederne i det.

Må jeg være så fri at spørge hvad du egentlig laver hos LRDK?
Jakob Edelvold.
25947: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (29-07-2005 15:30:12) (svar på 25946)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.84.147)
hej Jakob

Af titel er jeg produktchef, i praksis er jeg altmuligmand.

Den ultrakorte version: Jeg har ikke noget at gøre serviceafdelingsarbejde, samt håndtering af reservedele i bredeste forstand. Ud over det er jeg stort set involveret i det meste af det der er forbundet med at være importør og de opgaver der ligger i at repræsentere Land Rover på det danske marked.

mvh
Ib 0219



25980: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (30-07-2005 22:05:27) (svar på 25911)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.93.163.154)
Jacob Edelvold svarer og spørger på mit tidligere indlæg om hvorfor det er regionsledelsen ansvar at der er arrangementer, og mener tilsyneladende at hvis medlemmerne vil have arrangementer må de selv lave dem. Var jeg medlem af en region, hvor ledelsen havde den holdning, og sad med fødderne oppe på skrivebordet og hænderne bag nakken var jeg ikke medlem der ret længe. Regionsledelsen bør være den udfarende kraft, og kommer et medlem med forslag til arrangementer, skal det selvfølgeligt tages seriøst.
Derimod vil jeg give dig ret på et andet punkt; jeg var til landsarrangementet et par dage, og der var en ting der slog mig, selvfølgeligt er der ikke mødepligt, men der var meeeegeet langt mellem Freelanderne.
25989: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (31-07-2005 17:41:15) (svar på 25980)
Poul Helmer Larsen/5695 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.211.167)
Reflektion på indlæg af Verner Andersen/SSJ:

Mindre end 10% af DL-RK's medlemsskare deltager i Landsarrangementerne.

- derfor er ethvert resonnement vedrørende deltagernes modelvalg uden statistisk relevans, for så vidt angår medlemmernes reelle interesser.

Hvis man ønsker at skaffe reel viden om medlemmernes interesser, var det måske en idé at gennemføre en landsdækkende medlemsanalyse.

Med venlig hilsen
25993: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (31-07-2005 21:22:27) (svar på 25989)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 83.93.163.154)
Nu skal det jo ikke gå op i videnskabelige påvisninger det hele, men jeg vil vove den påstand at Freelanderne procentvis var særdeles underrepræsenterede, og det er jo påfaldende på baggrund af den furore der har været omkring Freelanderes manglende mulighed for at køre. Arrangementsledelsen havde netop taget højde for dette, så er det jo skuffende at der kun dukker nogle enkelte op når der endelig er mulighed for at køre, måske er det "vielen geskrieg und wenig wolle" når det kommer til stykket?
25994: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (31-07-2005 21:34:51) (svar på 25993)
Tina Hjordt #5648, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.124.106)
Kære Verner,

Jeg synes egentlig, at det du skriver på bedste måde viser, at der er et problem. Freelanderkørerne, som procentvis burde udgøre en pæn del af medlemmerne i DLRK, dukker ikke op, når der (endelig) er baner, de må være på. Måske har de blot - som bl.a. jeg - ikke følt sig velkomne ved tidligere arrangementer, og hvorfor så blive ved med at komme anstigende.
Påstand: Vi er endt som en flok illoyale medlemmer, dårlige ambassadører for klubben, og det kan ingen klub leve med i længden.

Derfor endnu et hip! Find ud af hvad det er for folk, der er medlemmer af DLRK, og tag den så derfra - jfr. ovenstående.

Mvh
Tina

25996: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (31-07-2005 22:19:48) (svar på 25989)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.160.111.89)
Hej Poul

Eftersom der var henved 400 deltagere på stævnepladsen i Roskilde, holder dit regnestykke ikke, omend det ikke bliver særlig meget mere, var der dog flere end 10 pct.
Og hvad kan vi så udlede af det?
Landsstævnet foregår midt i ferietiden. Mange er andetsteds; i udlandet, på familiebesøg og lign. Eller de har allerede haft ferie. Og nogle er trods ferietiden på arbejde.
Jeg har selv fire sådanne tilfælde i min nærmeste omgangskreds inklusive mig selv, som af de nævnte årsager måtte afstå fra at være med i Roskilde. Og de er næppe enestående.
Om medlemsanalyser er vejen frem skal jeg lade usagt. Denne tråd har budt på alternativer for medlemmer, som ikke vil i mudderhuller eller risikere at molestere deres biler, men søger noget andet; greenlaning, oplevelse, adventure uden ekstreme indslag etc., men i stedet for at gribe de fremsatte tilbud, er det fortsat jeremiader, som præger kritikken af klubben.
Det er for slapt!
SÅ svært er det altså ikke at møde op og snakke for sagen, fremsætte forslag, efterlyse specifikke aktiviteter - eller bare gribe en knogle og ringe til nogle, som er tæt på regionsledelsen. Og det gælder ALLE medlemmer - også de nye.
Hverken denne tråd eller den forrige Freelander-inspirerede tråd har ført noget særligt med sig. Vi er flere, som er rede til at gå igang, men for at det skal føre til noget brugbart, skal vi have nogle af de udenforstående med, så det er de rigtige in-put, der danner grundlag for nye initiativer. Tina, som har deltaget i både denne og den forrige Freelander-tråd, har tilbudt sig som mødedeltager og vandbærer, men har mig bekendt ikke taget imod hverken Benno Søndbergs Clausens interessante tilbud eller for den sags skyld andre udspil til nærmere dialog, men vil øjensynligt kun kommunikere i dette forum.
Det kommer der ikke meget ud af.
I øvrigt handler det vel heller ikke kun om Freelander-ejere, men generelt om ejere af nyere Land Rovere, som har betalt i dyre domme for deres biler, og ikke ønsker at udsætte dem for hvadsomhelst, og måske heller ikke har interesse i de traditionelle klubaktiviteter, men gerne vil noget andet. Det vil undre mig såre, hvis klubben skulle vise sig for ensidig til at nyudvikling og til at skabe de nødvendige rammer for anderledes aktiviteter, men det fordrer altså, at nogle af de medlemmer, som har disse biler og ønsker, hanker op i seler og skørter, og indgår i en direkte og konstruktiv dialog - eller i det mindste griber en telefon og tager en snak med en ”fremmed“ på trods af eventuel le principper (Touché, den var til Tina; tilføjet en smiley).
Der har været tilstrækkelig palaver i denne og den foregående tråd. Der står folk, som er rede til at tage fat.Så kom ud af busken derude, lad os få nogle klare og utvetydige meldinger fra de, som har ønsker og ideer til nye aktiviteter, og som kan lede nogle af de ”hysteriske muddermænd“ på rette vej.
Aktion nu!

Fortsat god sommer
Morten
25998: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (31-07-2005 22:57:53) (svar på 25996)
Tina Hjordt #5648, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.124.106)
Kære Morten
Du skriver godt nok 'Hej Poul' men så vidt jeg læser, er det meste henvendt til mig.

Jeg ved, at det er blevet en lang diskussion, og det er jo godt, men prøv at læse indlæggene langsomt igennem igen fra ende til anden, og så vil du kunne se, at du griber enkelte elementer ud af helheden.

Og årsagen til, at jeg hverken påtænker at ringe til dig eller køre med Benno, tage med på greenlaning eller arrangere natorienteringsløb er, at det ikke er mig, det drejer sig om her - men alle DLRKs medlemmer og i særdeleshed medlememrne, som er ejere af LRs nyere produkter.

Mvh
Tina
25999: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (01-08-2005 00:11:43) (svar på 25998)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.160.111.89)
Kære Tina


Jeg har skam læst på lektien, og efter min mening er debatten - eller hvad det nu er - gået i selvsving, den kommer ikke ud af stedet, og jeg har muligvis nok taget udgangspunkt i enkelte elementer, men det betyder ikke, at jeg har tabt det store perspektiv af syne. Tværtimod.
Allerede efter den første diskussionsrunde afgav en række potentielle aktører løfte om at være med til at ændre på tingene, men det hjælper ikke, hvis du ikke vil stille op, men bliver ved med at henvise til de mange nye, som føler sig tilsidesat.
Du har vist courage til at tale højt og efterspørge andre aktiviteter, men i stedet for at vente på, at nogle skal tage stafetten op og måske løbe helt ved siden af, er det af væsentlig betydning, at der iværksættes en mere konkret og detaljeret dialog. Det var såmænd derfor, at jeg opfordrede dig til at slå på tråden, så jeg kunne bekræftet eller korrigeret de forestillinger jeg på grundlag af dine indspark har dannet mig om, hvad det er, som mangler i klubbens regi. Jeg respekterer naturligvis, at du måske ikke ønsker at indgå i en dialog, men blot vil nøjes med at påpege nogle mangler. Blot synes jeg, at det er ærgerligt, hvis du ikke vil bidrage mere aktivt.
Da det ikke er muligt at se, hvlke biler medlemmer kører, vil et initiativ til en ændring af status quo nødvendigvis afhænge af, at der kan skabes en kontakt mellem en eller flere repræsentanter for gruppen af Freelandere - og andre med samme behov og ønsker - og de folk, som er rede til at tage en tørn med at få organiseret noget.
Er du rede til at deltage i et møde om sagen med en flok villige folk om sagen, eventuelt tage kontakt med nogle af ”de andre Freelander-ejere“ og inddrage dem i en mere konstruktiv fase - ja eller nej?

Hilsener fra
Morten
Morten
26002: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (01-08-2005 08:14:15) (svar på 25999)
Tina Hjordt #5648, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.124.106)
Kære Morten,

Jeg stiller naturligvis gerne op - lige som jeg har gjort ved at starte denne debat. MEN først NÅR der er en baggrundsviden, NÅR der er data at arbejde ud fra. Klubben er for sin egen skyld nødt til at finde ud af medlemsgrundlaget og agere herudfra.

Ændringerne skal, hvis man ønsker det, komme oppefra. Nu er der gjort opmærksom på, at der (måske) er et problem.

Mange venlige hilsener
Tina
26007: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (01-08-2005 09:59:16) (svar på 26002)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.160.111.89)
Kære Tina

Hvis du har fulgt aktiviteterne i klubben i det seneste år, ved du også, at det kan lade sig gøre, at sætte noget igang uden hverken direktiver/initiativer oppefra eller store forkromede medlemsanalyser.
Et eksempel er det initiativ Stefan Wandel m. fl. tog til greenlaning og prøvetur for nye medlemmer i Skanderborg alene med udgangspunkt i ét medlems efterlysning i Rover Forum og efterfølgende dialog.
Et andet eksempel er Steen Pranskau-Westermanns meget roste trip til Læsø i de sidste to år.
Mere skal der ikke til.
Det samme kan gælde for aktiviteter med specielt Freelander og/eller de nyere modeller som målgruppe.
Vi er flere, som har ideer, men det er nok mest praktisk at disse afstemmes i dialog med en eller flere repræsentanter for målgruppen, så kan der komme gang i tingene på den bedst mulige måde straks fra starten.
Mere skal der ikke til.
Forestil dig en trup på f.eks. 4-6 personer, dig selv inklusive, som træder sammen og vender mulden, hvorpå det første arrangement kan sættes på hjul. Drop dine forbehold og træd frem i kredsen frænde. Der er brug for dig. Hvorfor dog gøre det tungt og bureaukratisk, når det kan gøres uden.

De bedste hilsener fra

Morten
26004: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (01-08-2005 09:30:55) (svar på 25996)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.84.147)
hej Morten

Lyder som om det har været et godt besøgt Landsarrangement, men for en der ikke deltog, var det 400 personer som deltog eller 400 medlemsnumre, det giver trods en en vis forskel i forståelsen og "statistikken".

For der er vel ikke tale om journalistisk "manipulation"?? smiley med masser af glimt i øjet

bedste hilsner
Ib
26005: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (01-08-2005 09:44:52) (svar på 26004)
Erik Jørgensen #1594, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.161.35.7)
De omtalte 400 er ikke medlemsnumre, vi fik aldrig det nøjagtige tal på deltagerne på LA 05. Vi var ca. 250 til festmiddagen.
De ca. 10%´s deltagelse er et meget passende bud ,grunden til det må vi tage i en anden tråd.
26006: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (01-08-2005 09:58:14) (svar på 25996)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.88.211.167)
Reflektion på indlæg af Morten Dam,

Selv om antallet af landsarrangementsdeltagere er "henved" 400, er det fortsat en så lav procentdel, at det vil være statistisk umuligt at drage brugbare konklusioner.

Ved at lave landsdækkende medlemsundersøgelser hvert (eller hvert andet) år, vil DL-RK opnå følgende fordele:

1) Ledelsen vil have det nødvendige grundlag for at lave aktiviteter for en bredere kreds af medlemmer, end tilfældet er i dag.

2) Medlemmerne vil få den opfattelse, at ledelsen reelt arbejder for bredden i klubben.

3) Gennemførelse af medlemsundersøgelser, kan mane disse ørkenvandringer af diskussioner i jorden.

Og så en kommentar til dit udsagn om, at "der har været tilstrækkeligt palaver i denne og den foregående tråd".

Det forekommer besynderligt, at en freelance-journalist og repræsentant for ytringsfriheden, med et sådant udsagn forsøger at lukke en sober debat i et offentligt tilgængeligt forum.

Hvis man ikke ønsker disse debatter på dette forum, så må man lægge flere filtre ind eller lukke forummet,

- eller også acceptere, at nogle medlemmer, bruger dette forum til at fremføre principielle synspunkter, i stedet for at udveksle erfaringer om f.eks. parabolske fjedre (som jo ikke har været integreret i produktion af Land Rover-produkter i de sidste mange år).

- og ejere/brugere af nyere Land Rovere ser måske ikke den store interesse i aktiviteterne med at holde liv i gamle biler, alene med det formål at smide dem ud i den største mudderpøl.

Men vi ved det ikke, for vi har ikke (landsdækkende) spurgt medlemmerne om deres interesser.

Jeg stiller gerne op og deltager i arbejdet med at planlægge og gennemføre aktiviteter for DL-RK, men jeg vil gerne vide hvad medlemmerne egentlig måtte ønske sig af en sådan indsats, før der lægges arbejde i noget som - indtil videre - er baseret på "formodninger", koncentreret om en snæver inderkreds eller traditioner.

Med venlig hilsen

26016: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (01-08-2005 16:00:11) (svar på 26006)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.160.111.89)
Hej Poul - og Ib må gerne læse med over din skulder

Jeg har ikke deltaget i debatten som andet end menigt medlem, så derfor kan vi vist godt holde min profession uden for denne debat.
Ellers kan jeg tilføje, at stævneledelsen overfor mig har oplyst, at der var registreret 321 voksne og 67 børn til stævnet, altså henved 400 deltagere.
Selv med fradrag af en halv snes belgiere, en franskmand og en schweizer; de deltagende nordmænd er mig bekendt medlemmer af region L-F, var der stadig flere end 350 DL-RK deltagere fordelt på de ca. 170 enheder, der indskrev og akkommoderede sig med bil, telt, campingvogn, liggestol eller varebod.
Klubbens medlemstal andrager ifølge det senest tal, som jeg har set, mellem 2.200 og 2.300 husstande, men det kan selvfølgelig være steget lidt hen over sommeren på grund af de svirrende rygter om den driftige Land Rover-klub med de mange forskellige aktiviteter og en unik kombination af webside og medlemsblad etc. (Der må smiles!) Hvor mange personer disse medlemsskaber reelt andrager, er der vist ingen som ved.
Jeg havde ingen intentioner om at kaste brand i en statistisk diskussion og har så vidt jeg ved heller ikke gjort forsøg på at inddrage eller bruge landsstævnet eller deltagerantallet i dette som begrundelse for det ene eller det andet i debatten om manglende initiativer i klubben. Blot syntes jeg, at du skød over målet ved at reducere landsstævnets betydning.
Ligeså lidt har jeg med min opfordring til at stoppe palaveren på nogen måde lagt op til en knægtelse af ytringsfriheden, Poul, du skyder mig falske motiver i skoene. Lad være med det.
Jeg har givet udtryk for, at jeg finder tiden inde til at skifte fra snak til handling, Studerer man både denne tråd, som Tina startede, og den forrige, som Verner fra Sydsjælland satte igang, er det for mig at se ret tydeligt, at debatten er gået i selvsving. Der kommer ikke noget nyt frem, og argumentationen er stagneret bag et krav om vidtgående medlemsanalyser, som forudsætning for at
Så mange er vi altså heller ikke i denne kreds. Vi kan vel for pokkert mødes ” på jordsmonnet“ og tage en frisk, fordomsfri og fordragelig snak om tingene, udveksle ideer og finde sammen som ligesindede, der vil være med til at trække et læs, som kan bringe nye facetter ind i klubbens regi.
Påstanden om, at klubben er ude af trit med medlemskredsen, når bortses fra de, som trisser rundt i udrangerede og skrotmodne veteranbiler eller bader i mudderhuller, holder ikke. Det viser det generelle aktivitetsniveau og deltagelsen i arrangementerne.
Dermed er ikke sagt, at det er tilstrækkeligt. Jeg kan udmærket få øje på et behov for andre typer arrangementer til benefice for medlemmer i f.eks, Freelander eller nyere biler. Også fordi over en tredjedel af klubbens medlemmer er bosiddende i ”Østzonen“, det vil sige Sjælland og ikke mindst i de østsjællandske og nordsjællandske regioner. Mulighederne for stimulerende oplevelser med Landyen på Åboulevarden, ved City 2 eller på standardvejen i Gillelejeer er selvsagt begrænsede.
Jeg har sagt, at der efter min opfattelse er talt tilstrækkeligt om emnet, at der ikke i denne ombæring er tilført noget væsentligt nyt, og jeg har slået til lyd for, at tiden er inde til, at nogle træder frem og danner en kreds, som kan og vil tage reelle initiativer, der imødekommer det behov, som er afdækket.
Der er fra flere sider tilkendegivet vilje til at bistå med et sådant arbejde, men for at det kan få det rette indhold, bør en arbejdsgruppe med det sigte vel også repræsentere de medlemmer, som har efterlyst nye initiativer. Det er grunden til, at jeg opfordrede Tina og/eller ligesindede om at træde til.
At en landsomfattende medlemsanalyse skal være forudsætningen for at tage initiativ til nogtetsomhelst er rent ud sagt noget vitterligt vås. Lad os nu bare begynde et sted, så skal resten nok komme af sig selv.
Hvad dælen er der at nøle efter?

Som tilforn de bedste hilsener til dig og dine

Morten


26017: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (01-08-2005 16:22:46) (svar på 26016)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.84.147)
hej Morten

Inden du skyder mig mere i skoene, så læs lige mine indlæg, specielt 25944 og 26011 een gang mere.

Stadig med et glimt i øjet
Ib 0219
26020: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (01-08-2005 18:50:31) (svar på 26017)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.160.111.89)
Hej Ib

HOLDT! Jeg har så'gu ikke haft noget sigtekorn på dine fusselanker. Tværtom har jeg bemærket, at du er trådt frem fra rækken ligesom Benno, og jeg har et par lignende tilkendegivelser fra den forrige tråd, så nu begynder jeg at ringe til nogle af dem.
Også til dig.


Med fyrværkeri og stråleglimt i begge øjne

Morten
26019: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (01-08-2005 17:54:02) (svar på 26016)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.88.211.167)
Reflektion på indlæg af Morten Dam (01-08-2005 16:00:11)

Hej Morten.

Jeg forstår ikke ret meget af dit indlæg - heller ikke hvorfor Ib skal læse over min skulder, men hvis du har opfattet mine indlæg i debatten som noget personligt, så beklager jeg; det har ikke været hensigten.

Omvendt viser debatten - efter min opfattelse - at der er behov for disse periodevise "udladninger" af "frustrationer", og - som altid - hvor mennesker er sammen om en interesse, vil der være forskellige fraktioner, der mener at verden burde se anderledes ud.

At kalde mine synspunkter vedrørende landsdækkende medlemsanalyser for vås, tilskriver jeg det forhold, at jeg - utilsigtet - er kommet til at træde dig over tærerne.

Det skal jeg endnu en gang beklage.

Debattens mange "påstande uden bevisførelse" kunne imidlertid være affødt af den manglende viden om medlemmernes interesser og motiver for medlemskab af foreningen (viden som, helt ukompliceret, kan tilvejebringes).

I øvrigt hár debatten flyttet på tingenes tilstand; læs evt. de "pinde" i denne "tråd" der er skrevet efter dit seneste indlæg.

Med Roverhilsen
26021: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (01-08-2005 19:00:11) (svar på 26019)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.160.111.89)
Poul min brave

Alt forladt, no hard feelings, og har jeg selv trådt for tungt, beder jeg ufortøvet om pardon.

Dit svar tyder på, at jeg er kørt galt i byen og hverken har fattet en pind af det hele eller evner at udtrykke mig tilstrækkeligt klart.
Så må debatten være endt på et plan, som ligger langt over mit niveau.
Med det in mente stiger jeg af her, før jeg kommer endnu mere galt afsted.

Melder mig i stedet som uautoriseret kratlusker og intrigant med henblik på at få nogle Freelandere væk fra byens gader og ud i det grønne, men det bliver uden for dette forum.

Må solen skinne på dig

Morten
26219: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvorfor være medlem af DLRK? (08-08-2005 12:51:16) (svar på 26021)
Mikkel Pærremand Gregersen #5583 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.65.29)
Halløjsa,

Jeg må jo starte med at indrømme, at jeg ikke kigger på dlrk.dk så meget mere. Men det er nu pga. pengemangel og manglen på egen LR. Jeg er stadigvæk medlem, og æder Oasen råt når det dumper ind af døren.

Den her debat har jeg dog fulgt med interesse, fordi min bror endelig har købt en 4x4, og det blev en Freelaqnder Td4. Jeg mener jo bestemt, at det er pga. mit årelange pres for at der skulle stå Land Rover på fronten, og ikke Toyota RAV4 eller Suzuki Grand Vitara, at han valgte Land Roveren.

Men tilbage til emnet med terrænkørsel. Hvis man har en Freelander, så må man vel indstillet på, at den ikke kan klare den samme mængde terræn som en "rigtig" 4x4. At der både er den ene og anden type bil i DLRK er kun positivt, men jeg mener, at Freelander ejerne så selv må gøre lidt for at få lavet nogle baner til terrændagene, hvis de mener de andre er for vilde.

Og så mener jeg også, at hvis man har en Freelenader - og tør bruge den, for det er vist ofte det der er problemet, at den ikke må få ridser eller komme til skade? - så kan den meget mere end man tror. Indtil videre har jeg ihvertfald flere gange frarådet min bror en bestemt rute/forhindring, fordi jeg ikke troede på Freelanderens evner. Men gang på gang har han frydet sig, og jeg har siddet måbende i passagersædet. Til gengæld, så er det ikke uden omkostninger, for den har fx. ikke samme frihøjde eller til/frakørsels evner, og det kan man mærke og høre når den bliver taget off-road. Men med vilje og "ligegladethed" overfor lidt ridser/skrammer, så kan de sgu det meste! (Dog satte han den fast en aften efter bukkejagten, vandet på marken var vist lige LIDT! dybere end han regnede med, haha!)

Derfor er jeg uforstående overfor Freelander-ejernes kritik, jeg kunne finde masser af udfordringer til den i en grusgrav eller i en skov - og når jeg får min bror overtalt, så skal han også meldes ind, så vi kan komme ud og køre med DLRK og vise hvad den kan - når man tør.
DLRK er jo en forening, og man kan få indflydelse hvis man vil, så vejen til forandring er ikke lang, det kræver bare noget engagement.

(Og det med forsikringerne er et helt andet kapitel, for det er vist ikke længere et argument for at blive medlem)