tilbage

Land Rover Forum  

31212: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (24-01-2006 16:30:27)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.34.26)
Hej alle

Jeg konstaterede for lidt over en uge siden at 120A generatoren som sidder på min RR 4,6HSE var blevet lidt træt og ikke ladede korrekt. Først tog jeg kontakt til et autoriseret Land Rover værksted, som venligt kunne fortælle at en ny kostede omkring 7.000 kr + moms, men de da også kunne skaffe en ombytter for den lidt mere spiselige sum af 4.400 kr + moms. Det skulle jeg så lige sunde mig over og tog efterfølgende kontakt til en Søborg Autoelektro. De kunne så oplyse at man ikke kunne få reservedele til generatoren, men at de kunne sælge en ombytter for ca. 3.300 kr + moms.
Nu havde situationen med de kraftig dalende priser vækket krejler gennet hos mig, så jeg søgte her på forummet og endte hos Paddock i England. Der bestilte jeg en sprit ny, og 100% identisk, generator som med moms, fragt og det hele har kostet mig mindre end 1.900 kroner altså en besparelse i forhold til Land Rover på over 6.800 kr!
Så bare på denne lille sag har mit medlemskab af DLRK sparet mig for det som ligner udgiften mit kontingent til DLRK de næste 14 år….

Med venlig hilsen,
Henning

RR 4,6 Stw. 1996
88” S2A Stw. 1966
31228: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (25-01-2006 09:00:57) (svar på 31212)
Tony Albers #4243, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 15.203.169.125)
Ja, det ses jævnligt at man herhjemme tror at man som reservedelspusher kan blive rig på Land-Rover folket. Jeg har netop købt en ny Weber karburator til en RRC 3,5. Rimmer bros. ville have £682 +moms og fragt, en dansk leverandør ville have 7200 +moms, RPI ville have £575 +moms og fragt. Chris Perfect ville have £618 INCL moms og fragt, leveret i DK. Det er umiddelbart en besparelse på ihvertfald £100.

Så ja, det gælder om at se sig godt for.

/tony
31247: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (26-01-2006 00:11:50) (svar på 31212)
Nils Byager #4814, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.61.132.51)
- og så skal man lige huske på, at Paddock ikke driver filantropisk virksomhed - han har indregnet indregnet en avance som han kan leve af.
Herefter kan man begynde at gætte på Paddocks avance og derefter regne sig frem til hvad avance den autoriserede forhandler beregner sig.
Så store %-satser kan min regnemaskine slet ikke håndtere, så det vil jeg undlade!
mLRh
Nils
31248: sv: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (26-01-2006 00:24:46) (svar på 31247)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.54.209)
Ja, det er godt, de tjener penge på deres foretagende ellers kunne vi ikke shoppe rundt til de rigtige steder !
31256: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (26-01-2006 13:31:10) (svar på 31212)
Mikael Friis #3481, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.83.193.66)
Hej Henning

Tillykke med besparelsen. Nu vil jeg jo nødig ødelægge den gode stemning, men sammenligner du nu også æbler med æbler? Hvis generatoren fra Paddock er af helt samme type/version/kvalitet fra samme producent og med samme batch nr. som den, du blev tilbudt hos den aut. Land Rover forhandler, er det naturligvis en vanvittig prisforskel. Men man hører jo også om prissammenligninger, hvor produkterne reelt ikke kan sammenlignes. Selv fra mærkevare-producenter som f.eks. Bosch, Valeo og Delphi kan "samme" type generator - måske endda med samme reservedelsnummer - være vidt forskellig fra den type, som den aut. forhandler tilbyder. Og hvad med reklamationsret, herunder udskiftning incl. arbejdsløb uden beregning, hvis produktet ikke duer? Det løber jo lidt op, hvis du skal en tur til England for at få Paddock til at udbedre en fejl "uden beregning".

Mvh
Mikael - som er stor tilhænger af fri konkurrence!
31257: sv: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (26-01-2006 13:46:48) (svar på 31256)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
Vildledende priser

Enig - engang imellem ser det ud som om der er tale om æbler og pærer.

Eksempelvis er der i en tidligere tråd "Frontrude" oplyst priser på omkring kr. 10.000,- for frontruden til en Discovery II. Den vejledende pris for sådan en frontrude med varmetråde ligger på kr. 4020,- + moms hos en aut. Land Rover forhandler/værksted, altså omkring det halve af det oplyste.

mvh
Ib 0219

31258: sv: sv: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (26-01-2006 14:07:12) (svar på 31257)
Henning Rogren (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.167.34.26)
Som sædvanligt og helt som forventelig klynker Land Rover Danmark (her i egenskab af personen Ib), da hen som altid mener at netop han har patent på sandheden og kun påstande fra ham er sande.

Med hensyn til æbler og pære - tja i dette tilfælde kontaktede fabrikanten (Magnetti) og fik af dem oplyst det det originale varenummer, og det er præcis dette som jeg har fået leveret fra Paddock. Med al ære og respekt for Ib - ja så tror jeg nu mere på dem end på ham, så dette handler ikke spor om æbler og pære, men nok mere om rønnebær som er sure når man bliver fanget med fingrene i kage dåsen i form af ublu avancer

Mvh,
Henning
Nu med masser af strøm fra en ny generator og ikke fra hverken fra æbler eller pære
31260: sv: sv: sv: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (26-01-2006 14:29:38) (svar på 31258)
Mikkel P. Gregersen #5583 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.65.29)
Jae Ib, hvis du læser indlæggene igen, så skriver Troels at forsikringen har fortalt ham, at det koster over 10.000,- at få skiftet sådan en rude.

Lige under skriver Peter Struntze så, at han gav 9.500,- for sådan et skift hos et autoriseret værksted. Det syntes jeg umiddelbart er meget tæt på 10.000,-

Et uatoriseret tog 8.000,- inkl. montering, hvis ruden koster det du skriver, så er der da også en pæn avance i mine øjne...
Umiddelbart kan jeg derfor ikke forstå du hyler sådan op over et indlæg der "postulerer" at en rude koster 10.000 når den "kun" koster den pris du opgiver. Men så er det vist, at du selv blander æbler og pærer. For der står ingen steder i de to herreres indlæg noget om kostpris på 10.000,-det er inkl. montering, og det er jo altid mere end en rå rude.

Bare en detalje.
31261: sv: sv: sv: sv: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (26-01-2006 15:23:12) (svar på 31260)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
hej Henning og Mikkel

Så kan jeg endnu engang konstatere at der er skribenter på Forum der ikke kan acceptere at jeg som medlem "Ib 0219" giver en oplysning.

Mit indlæg er ikke underskrevet Ib Hammer, Land Rover Danmark A/S, hvorfor det IKKE er Land Rover der udtaler sig. Det troede jeg efterhånden vi var ude over.

Nu går sammenligningen netop på æbler og pærer, idet der dels er tale om monteret rude ligesom der oplyses en pris på ruden, hvis man tager den under armen og selv laver eller bekoster montering. Jeg har også svært ved at tro at et værksted beregner sig omkring kr. 5000,- i arbejdsløn når Peter oplyser at det skulle tage et par timer at udføre den reparation.

Nu hyler jeg ikke op, men gør blot stille og roligt opmærksom på hvad sådan en rude koster hos en aut. forhandler - nemlig kr. 225,- mere end hos Meca, hyleriet overlader til de to herrer der straks ser en anledning til at drage en konkret oplysning i tvivl.

MVH
Ib 0219

31262: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (26-01-2006 15:37:04) (svar på 31261)
Mikkel P. Gregersen #5583 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.65.29)
Jo Ib, jeg kan sagtens acceptere det, og jeg må så have misforstået dit indlæg i forhold til "Frontrude" indlæggene.
Umiddelbart virkede det som om, at du harcelerede mod at sammenligningen ofte bliver lavet på forkert grundlag, og så ville jeg bare gøre dig opmærksom på, at "Frontrude-tråden" faktisk ret klart laver forskel på pris inkl. montering og excl. montering.

Hvis man læser indlæggene fra top mod bund, så er det tydeligt at der i de første to er tale om pris inkl. montering. Længere nede i tråden skifter det så til, at være prisen på ruden, excl. montering, men det har da intet med de 10.000,- som bliver nævnt i første indlæg.

At du har svært ved at tro på Peters oplysninger på prisen for en forrude inkl. udskiftning på et autoriseret værksted kan jeg så bare undre mig over.

Men jeg har ikke noget mod dine indlæg som sådan, jeg syntes bare, at du selv blandede lidt frugt i dit indlæg.
31265: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (26-01-2006 16:03:04) (svar på 31262)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
hej Mikkel

Årsagen til at jeg nævnte det med forruden er at jeg i mit arbejde ind imellem bliver præsenteret for den slags "prisudsagn", og når der så dykkes ned i dem viser det sig at der samtidig er lavet andre ting, som man lige "glemmer" i forbifarten.

Som du sikkert har bemærket har jeg ikke kommenteret prisen på den omtalte generator, da de stemmer helt overens med de vejledende priser.

At stumper kan findes til andre priser rundt omkring kan da ikke undre, det du laver uanset om det er varer eller tjenesteydelser, kan sikkert også findes billigere andre steder, og det gør vel ikke "din" avance ublu, den er bare afstemt efter det marked du nu engang befinder dig i.

mvh
Ib 0219
31263: sv: sv: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (26-01-2006 15:40:56) (svar på 31257)
Thomas Holm #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.194.34.126)
Jeg har en god bekendt som kører Jeep. I den forbindelse vil jeg godt lige sige, at jeg MEGET hellere vil betale avance på nogle produkter end slet ikke at kunne få produkterne. Selv med den ene af vores biler som er fra ´76 har jeg endnu ikke rendt ind i en eneste stump som Land Rover ikke har kunnet levere indenfor få dage, imodsætning til min bekendtes jeep, som er 12 år nyere, og som man ikke længere kan købe pakdåser til hjullejer til, da de er udgået. Hurra for Land Rover Danmark.
Og at jeg så forventer at kunne få alt til min gamle bil betyder jo så også at jeg må betale lidt, når jeg køber stumper til den nyere. Men det gør jeg jo så med glæde.
31266: sv: sv: sv: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (26-01-2006 16:40:30) (svar på 31263)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.165.83)
Ser I, venner, det er altid lidt kedeligt at være vidne til, at Ib får nogle gevaldige nakkedrag, bare han skriver noget.
Priser på r-dele varierer meget for de samme produkter. Det har noget med omsætningshastighed at gøre. I UK sælges der langt flere LR-dele end i DK, hvorfor indkøbsprisen automatisk bliver lavere.
Men det rammer ikke kun LR, også andre er med på vognen:
skulle bruge en Bosch-produceret blæsermotor og købte hos Bosch : 818,- DKK - Det var mange penge for sådan en standardmotor. Var jeg gået til Scania, havde jeg betalt 411,28 DKK for nøjagtig samme motor.
Så det med at shoppe er et godt tidsfordriv, men betyder samtidig, at andre, der ikke deltager i den sport, må betale for og evt. vente på de mere avancebelagte produkter.
31267: sv: sv: sv: sv: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (26-01-2006 17:21:20) (svar på 31266)
Mikael Friis #3481, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.83.193.66)
Kære Paul

Bosch-stumper til en Scania (bus?), som koster kr. 828 hos Bosch og kr. 411,28 hos Scania? Der er vist noget vi lige skal have kigget på :-) - eller er der tale om en slåfejl?

Mvh
Mikael - som både spiser æbler og pærer - men ikke frugtkompot!
31280: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (26-01-2006 22:26:57) (svar på 31267)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.165.83)
Det er ikke en slåfejl og det skal vi ikke pille ved, Mikael, selvom jeg ved, at 162 (cm) gerne ser flere penge i kassen.
Jeg er dog vældig fornøjet med de lave priser hos Scania !
31272: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (26-01-2006 20:28:15) (svar på 31212)
Steen Larsen #0411, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.215.120.242)
Hej Henning

Jeg kan godt forstå din undren, men det er ikke altid, at man kan se, hvad en reservedel egentlig indeholder.
For nogle år siden pakkede jeg en V8 motor om. Jeg kælede virkelig for arbejdet. Jeg købte pakningerne hos en uautoriseret forhandler af reservedele. Efter 2.000 km begyndte olien at pible ud alle vegne, og jeg hang noget med næbbet. En bekendt i klubben spurgte om jeg havde anvendt originale dele. Det havde jeg ikke. Så prøvede jeg en gang til. Nu har den holdt 180.000 km. Hvad sparede jeg. Jeg brugte 4 ekstra fridage, og jeg havde i første omgang sparet 200 kr.
En af mine gode venner købte en ventilatorrem til sin 300 tdi motor hos en uautoriseret reservedelsforhandler. Den første generator gik i stykker i Frankrig. Det tog to feriedage at skaffen en ny. Den næste generator gik i i stykker i England. Her fandt man ud af, at remmen var lidt for kort. Stramningen af remmen blev derfor for kraftig og lejerne i generatoren brændte sammen. Da han kom hjem med regningerne, var det endelige svar, at han kunne få men ny rem, der skulle passe. Hvad har han sparet.
Heldigvis er det et frit land, vi lever i, så vi kan handle, hvor vi har lyst. Nogle gange skal man betale for know how, som man ikke umiddelbart kan se.
Jeg har efterfølgende valgt at købe mine reservedele til selv min gamle 101" Forward Control hos en autoriseret forhandler og alle de dele, der ikke er specielt fremstillet til 101", bliver skaffet med et smil i løbet af et par dage.

Jeg skal lige understrege, at jeg er ikke sponseret af land-Rover Danmark eller nogen forhandler.
Min erfaring er, at det er ikke alt, der er sparet, der er tjent.

Med venlig hilsen

Steen Larsen 0411.
31273: sv: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (26-01-2006 20:58:11) (svar på 31272)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.34.26)
Hej Steen

Du har fuldkommen ret i at det er som regl sjældent forkert at gå ud fra at pris og kvalitet er forbundne. Men i mit tilfælde er resevedelen tydeligvis mærket med producentens navn, og Land Rover vare nummer (se billede). Da jeg havde hørt Land Rover Danmark priser, tager jeg direkte kontakt til den egenlige producent og denne oplyser mig så varenummer. Da jeg så kan se at der er 100% overenstemmelse mellen det og så den komponent som Paddock sælger indkøber jeg min generator denne vej. Jeg kan da naturligvis ikke sige om producenten lyver, og om det er specielt udvalge heldige generatore som for lov til at blive solgt gennem Land Rover Danmark, men jeg syntes blot det er en chance som er værd at tage for over 6800 kr. Derudover tog jeg her i eftermiddag kontakt til et par Land Rover forhandeler i Europa, og deres priser for netop denne reservedel var da også omkring 60% billiger end Land Rover DK's. Så mit budskab i denne tråd var blot at det nok ikke kan betale sig at købe generatore i Danmark...
Det er ikke sådan at jeg syntes at Land Rover DK ikke må tjene penge, men at have en dækningsgrad på mere en 80% syntes jeg ikke hverken er rimeligt eller på line med andre lande i europa.

mvh,
Henning
- Nu med en 120A "lav avance" generator som bare dur..
31283: sv: sv: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (27-01-2006 09:20:32) (svar på 31273)
Ib Hammer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
Hej Hennning

Det ville være dejligt, hvis vi havde en dækningsgrad på 80% - sådan er virkeligheden desværre ikke.

I Danmark er der en kørende 10 års bestand af Land Rover på under 4000 - i f.eks England ligger 10 års bestanden på over 400.000 Land Rover.

Der skal ikke meget købmandsskab til at forestille sig at en forhandler i England kan opnå større rabatter, bonus osv. end en dansk forhandler, ligesom avancestrukturen i de to lande, England og Danmark er vidt forskellig, bl.a grundet vores afgiftspolitik hvor vi er nødt til at tjene penge på reservedelene, medens en engelsk forhandler opererer med lavere avance, fordi de dels har større avance på bilerne, dels sælger så meget mere, både biler og reservedele, at avancen ligger lavere.

Vi agerer på det danske marked og ligger helt på linie med branchens avancer, så vi er hverken mere ublu eller griske end vores kollegaer. Faktisk er vores priser på reservedele i mange tilfælde lavere end tilsvarende dele til konkurrende mærker, og ja - der er også eksempler på at vores er højere, sådan er det.

Endelig kan det undre at det opfattes som værende så forkert, at vi driver en forretning og tjener penge, når alle andre virksomheder i landet gør det samme, og nogle brancher opererer endda med avancer der ligger et godt stykke over 100%. Det er vel egentlig det der er hele målet med at drive en virksomhed, der skal etableres et overskud, hvilket jeg formoder også gælder der hvor du er ansat.

Det er jo også pudsigt at man klandrer Land Rover for at tjene penge, og surfer rundt for at spare de surt tjente kroner, når det samme ikke sker, når man skal købe andre forbrugsgoder, som f.eks møbler, køleskabe, stereoanlæg, tandlæge osv. når man ved at der er masser af muligheder for at spare penge ved at købe disse ting undenfor landets grænser. Men sådan er der så meget.

Det der ikke er korrekt, er udsagnet om at Land Rover Danmark skulle have en dækningsgrad på 80%, men det er jo et voldsomt tal at bringe til torvs, som rigtigt kan give opfattelsen af at vi er ublu og tjener styrtende med penge på reservedele, det er bare skudt helt ved siden af.

Med venlig hilsen
Ib Hammer
Land Rover Danmark A/S
31284: sv: sv: sv: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (27-01-2006 09:54:45) (svar på 31283)
Claus Nørgard Pedersen #7227, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 194.255.122.43)
Hej herinde.
Jeg har ikke den store lyst til at blande mig i snakken/tråden men alligevel.

Jeg køber reservedele til en Range Rover og til en ford Sierra og forskellen her er at antallet af kørende biler er væsentlig større for sierraen end for Range Roveren men på trods af det så er de almindelige sliddele billigere til Range Roveren end til Sierraen, Pudsigt udfra det ovenstående.
Men for at afslutte mit indlæg vil jeg tilføje til reservedelsindkøbene at jeg køber det billigste reservedel og skifter den gang mere i forhold til at købe det dyre for på den måde er sliddelene i en nyere stand og jeg har muligheden for at komme i fint selskab med mine biler.
Det er så hyggeligt at kilde ens bil på maven.
Claus
31289: sv: sv: sv: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (27-01-2006 11:24:53) (svar på 31283)
Jesper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.66.149)
Hej Ib,

Jeg forstår ikke hvorfor du hopper limpinden hver gang der bliver snakket reservedels priser. Du skriver i agerer på det danske marked, men jeres kunder benytter sig jo med alt tydelighed af det europæiske udbud. Priserne er ,som jeg ser det, selvregulerende . I kan tage de priser i finder rimelige, men hvis prisen er forkert (læs for høj) rammer det jeres omsætning og herigennem indtjening.
Hvis i virkelig får så dårlige priser i forhold til engelske forhandlere er det bare et spørgsmål om tid før alle Land Rover ejere får sendt deres reservedele fra England, alt andet ville jo være tåbeligt.

mvh Jesper
31291: sv: sv: sv: sv: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (27-01-2006 11:57:25) (svar på 31289)
Ib Hammer (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
Hej Jesper - hvem du så ellers er??

Hvis verden var så sort/hvid som du vil gøre den til, så har du sikkert ret i din profeti, og det vil berøre stort set alle brancher/firmaer i landet. Nu er det jo heller ikke alle, der synes det er livet selv at skrue på bilen.

Fakta er at priserne på vores reservedele løbende er faldet og givet over en årrække nok vil falde endnu mere, bl.a. grundet det åbne europæiske marked, hvilket vi kun hilser velkomment. Avancestrukturen i de forskellige lande har jeg været inde på tidligere. Hvis vi skulle sænke priserne med 10% ville det betyde at vi skulle omsætte 30% mere for at have samme avance i kroner, og med det kendskab vi har til markedet er det utopi at tro det kan lade sig gøre.

At jeg reagerer skyldes ganske enkelt at de priser, der ind imellem oplyses, er ude af trit med virkeligheden, og at kendskabet til vores priser ikke altid er i overensstemmelse med virkeligheden, jævnfør bl.a. den nævnte forrude hvor vores pris ligger 225, - kr. højere end Meca. En besparelse der evt. kan blive spist op af transportomkostning.

Med venlig hilsen
Ib Hammer
Land Rover Danmark A/S
31305: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (27-01-2006 20:39:56) (svar på 31291)
Mikael Friis #3481, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.94.153.96)
Kære alle

Tillad mig at gentage en bemærkning, som har været fremført tidligere i denne tråd: pris og kvalitet hænger som regel sammen!

Ved at købe stumper og/eller reparationer hos aut. forhandlere følger der ofte flere ydelser end blot reservedelen/arbejdet med i prisen: reklamationsret, arbejdsløn, dækning af følgeskader m.m. Og går det helt galt, er der en vis sandsynlighed for lidt kulance-erstatning oven i hatten. Hos "alternative leverandører" er der ofte tale om rent køb uden tillægsydelser af nogen art, og det er jo fair nok, hvis det fremgår tydeligt , når handlen gennemføres.

Vi lever i et frit land med nogenlunde fri konkurrence, hvor det er kundens suveræne ret at vælge leverandør - og tage konsekvenserne heraf.

Mvh
Mikael
31306: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (27-01-2006 20:55:51) (svar på 31305)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.34.26)
Ja - Mikael - Men lad os nu for en gang skyld bare prøve forholde os konkret til hvad denne tråd handler om (og ikke lige pludselige tale om frontruder...).
Det hele er såmen så simplet, nemligt at man kan spare 80% på denne generator ved at købe den "uorginalt" i udlandet og ikke mindre end 60% på den orginale del. Man kan altså nemt tage en Business class fly til UK og en limo fra lufthaven hvis man måtte ænske at brokke sig efter man har sparet 6800 DKK!.....

Det er da muligt at der har været andre grænse tilfælde oppe i dette forum, men hold da op med at fremføre argumeter som ikke holder en meter om dette konkrete tilfælde.

mvh,
Henning
- Som forsat har masser af strøm fre den 6800 kr billerger generator..
31309: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (27-01-2006 21:34:43) (svar på 31306)
Torbjørn Barfod #6315, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.91.167.248)
Har LR en fabrik der laver generatorer???? eller køber de dem "branded" hos en eller flere af de såkaldte "uorginale" producenter?????
31313: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (27-01-2006 22:04:13) (svar på 31309)
Henning Rogren #6732, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.34.26)
Hej Torbjørn

Nej - Land Rover laver ligesom de fleste andre bil fabrikker ingen eldele selv, og det er naturligvis det groteske i denne tråd. Som du kan se af billede er det en Marelli generator (http://www.magnetimarelli.com/), og jeg kontaksde dem og fik deres orginale varenummer som jeg så bestilte i England.

De orginale reservels pushere forsøge som sædvanlig med mere eller mindre fatasifuldee forklaringer at belære os om at alting fra Dnamrksgennemsnitlige sko størrelse til farven på naboens kat, skal indregnet når prisen på en "orginal" "dansk" reservedel skal beregnes. I dette tilfælde er det som argumneter på line med KIM's chips - altså at det de kun mest heldige generatore som kan blive til en "orginal Dansk" reservedel, for generatoren hos andre Land Rover lande koster jo 60% mindre ergo - kqan de naturligvis ikke være lige så gode som de "Danske".

mvh,
Henning
- Med orginal marelli generator - købt i England
31317: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (27-01-2006 22:27:27) (svar på 31313)
Torbjørn Barfod #6315, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.91.167.248)
Hej Henning,
Ja det mente jeg nok;-). Jeg har selv en fortid i den "uorginale" autobranche og kan bevidne at jeg har stået på den uorginale fabrik og set såvel luft/oliefiltre, tændrør, gløderør mv. blive produceret til først OEM/fabrikanten og derefter eftermarkedet (uorginal), den eneste forskel var silketrykket og pap-æsken delene blev pakket i.
Mvh
Torbjørn, der mener en orginal dele for det meste er en meget dyr pap-æske:-)
31321: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Historien om hvordan man kan få 14 års medlemskab af DLRK betalt.. (27-01-2006 23:45:33) (svar på 31317)
Mikael Friis #3481, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.94.153.96)
Hu-hej, nu er argumenterne i denne tråd vist ved at blive lidt skingre.

Jeg tillod mig blot at fremføre, at der er kan være forskel på priser og serviceniveau ved at købe en komponent hos hhv. autoriseret og uautoriseret forhandler.

Gu' er kr. 6.800 en stor forskel (hvis der er tale om helt ens produkter), og det er da fint, at man kan shoppe rundt og opnå store besparelser ved at se sig for.

Det ændrer dog ikke ved det fundamentale i, at den frie konkurrence som regel regulerer forholdet mellem pris og kvalitet - og så står det jo enhver frit for at handle, hvor man føler, at forholdet mellem de to faktorer er bedst.

Mvh
Mikael
31326: Hovsa hr. Hammer.... (28-01-2006 09:18:30) (svar på 31283)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Kære Ib

Jeg respekterer 100% at du skriver indlæg som "medlem 0219" her i forum, og forstår din irritation over at det ikke bliver respekteret af andre bidragsydere.
Men nu må jeg konstatere at du selv er medskyldig i uklarheden og forvirringen. I denne tråd skifter du fra 0219 Ib til Land-Rover Danmark Ib midt i det hele. Det gør det sq ikke nemmere for lægmand at skille skæg og snot.

Med henvisning til §2 stk.1 i klubbens vedtægter ønskes alle go´ lørdag.

Claus
31393: sv: Hovsa hr. Hammer.... (30-01-2006 16:07:40) (svar på 31326)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.255.39.33)
hej Claus

Mit første indlæg var personligt, da det ikke skulle opfattes som utidig reklame, at jeg oplyser pris på ruden kontra det den koster andre steder.

Et par af de andre på tråden blander Land Rover Danmark ind i dialogen, hvorfor det er Land Rover Danmark, der forklarer hvordan tingene hænger sammen, også set i et større perspektiv, og hvordan det ser ud fra den side af skrivebordet, ligesom størrelsen på avancen nok trængte til en revidering der ligger nærmere virkeligheden. Denne er under det halve af det der står anført i et af de andre indlæg.

Sjovt nok får jeg aldrig noget svar, når jeg spørger til avancen på de varer og tjenesteydelser, debatørerne selv beskæftiger sig med, ligesom såvel deres løn som varer, tjenesteydelser givet kan findes til det halve rundt omkring, f.eks i Polen. Blot for at påvise at man agerer efter det marked man nu engang opererer i, og at priser og lønninger (omkostninger) vil være afstemt efter dette. Men sådan er der så meget.

Derfor kære Claus

Bedste hilsner
Ib 0219

31394: sv: sv: Hovsa hr. Hammer.... (30-01-2006 16:32:37) (svar på 31393)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.28.200)
Hej Ib

Jeg skal gerne gå i stidsen med hensyn til offentliggørelse af avancen ved mit arbejde. Den kan læses ved at klikke på dette link:
http://www.oes-cs.dk/bevillingslove/doctopic?book=BEVPUBL.FFL06A&topic=8.21.21&searchtype=3

Godtnok imellem linierne, men alligevel....


Med LR hilsen
Claus
31496: sv: sv: Hovsa hr. Hammer.... (01-02-2006 20:05:58) (svar på 31393)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.88.211.167)
Konstatering.

Ib, du må se i vejviseren efter at få at vide, hvilke "almisser" skribenterne i dette forum lever af.

Det handler om, at "vi" skal modtage og "du" skal yde.

Business as usual(smilies er jo ikke acceptable i dette forum, så det vil jeg undlade).

Med Roverhilsen

Speider
31499: sv: Hovsa hr. Hammer.... (01-02-2006 22:01:17) (svar på 31326)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.88.211.167)
Hej Claus,

§2 stk.1 i klubbens vedtægter underkender ikke, at Ib faktisk kan varetage medlemmernes interesser (i nogle tilfælde bedre end Claus A. Kjøller).

Da der fortsat ikke må bruges smilies i dette forum, skal jeg undlade at gøre det.

Med Roverhilsen

Speider