41736:
sv: 2,5 D N/A nogen muligheder for lidt mere fart? (16-01-2007 19:16:07) (svar på
41722)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (
ip-adr: 83.91.159.63)
Du har forskellige muligheder, at få mere ud af maskinen, selvom det ikke vil presse dig ind i sædet ved accelleration...
Dysserne bør være i tiptop stand, åbningstrykket på 135 atm korrekt indstillet.
Fordelerpumpen( dieselpumpen) kan du få efterset og justeret til bedste ydelse
Et KN-filterindsats til luftfilterhuset.
Luftindtaget kan du flytte, så det får direkte og koldere indsugningsluft end fra det sted, som fabrikken har udset. Har du snorkel på bilen, er øvelsen udført. Har du ikke lyst til en snorkel, kan du vende indsugning ind i venstre forskærm og forbinde den med med et mindre luftindtag på toppen af skærmen. Der er hul med gitter i forvejen. Wingtop Air intake kan købes i off road butikker. Denne øvelse gav min OneTen ca. 5 % flere km pr literen.
Møllen giver for lidt, vil jeg mene, og jeg ville ikke investere i el-blæsere af den grund.
Hos Turner Engeneering kan du købe et Performance Topstykke til din 2,5 n/a, hvilket iflg. diverse udsagn skulle give ca. 20 % mere ydelse. Link til Turner i oversigten på hovedsiden.
Min OneTen 2,5 n/a med 7.50 x 16 har en misvisning på 3 km/h på speedometeret iflg. GPS og diverse hastighedsmålere langs vejkanten.
Det kan være, du synes de grove dæk er mere macho, men de forringer brændstoføkonomien. Brug dem ved terrænkørsel og ha' et set til daglig kørsel.
På 750x16 burde din marchhastighed IKKE overskride 100 km/h.
Og lad motoren falde til hvile efter kørsel i 1 til 2 minutters tomgang.