tilbage

Land Rover Forum  

Index
44415: Min LR Serie III piver når den trækker (20-03-2007 19:47:35)
Henrik Taastrøm #7746, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.164.49.96)
Hejsa. Mon der er nogen som kan hjælpe med forslag til løsning af følgende problem.
Min LR Serie III, årg 79´ piver når den trækker. Først troede jeg det kunne være vandpumpen, men når jeg kobler ud forsvinder pibelyden (som lyder som en vandpumpe...). Den ryster også en smule når den trækker.
Kan der være noget med kardan'en som skal smøres ?? og hvor gør man i givet fald det ?
PFTFH (På forhånd tak for hjælpen)
Henrik
Index
44420: sv: Min LR Serie III piver når den trækker (20-03-2007 20:42:40) (svar på 44415)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.88.113.226)
Hej Henrik det kan meget vel være din kardan der piver over at kørt tørt, og rysteriet kunne tyde på et kryds er stået af.*
Inde i kardankrydset sidder der smørenippler og på siden af kardanrøret i den ene ende, sidder der også en nippel der smøerer længderetningen.
Hen i værktøjsmagasinet, Meconomen, MECA, eller lign. og købe en fedtpresse og et par patroner, køb en slange med i stedet for røret. ca. 150-175,- kr.
Så er det ellers i det gimmest tøj og dykke ned i oliepletterne under vognen og få spritzet nipplerne.
Vognen skal nok lige skubbes lidt frem og tilbage for du kan komme til nipplerne.
Læg klodser foran og bagved hjulene, løs håndbremsen og *FØR du smører, rykker du lige op og ned i kardanerne omkring krydsne, for at mærke om der er slør.(klonk klonk)
Pas på dig selv og velkommen i sortfingerklubben ;-D
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
44423: sv: sv: Min LR Serie III piver når den trækker (20-03-2007 20:49:18) (svar på 44420)
Henrik Taastrøm (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.164.49.96)
Hej Kenneth.
A takker ærbødigst :-)
Vi skal jo bare glæde os over, at vi ALDRIG kommer til at kede os...
Jeg har fedtpresse, så jeg "glider" ind under vognen og finder smørenipplerne.
Tak for hjælpen. Du får en tilbagemelding efter weekenden, når jeg har være inde under.

Mvh
Henrik