tilbage

Land Rover Forum  

52196: Sjofel behanling fra MECA's side (10-10-2007 15:05:23)
Tomas Kjær #7894, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.18.22)
hej alle sammen

jeg sider her helt måløs efter en samtale med 4X4 i viborg

jeg har været uheldig at at modtage nolge defekte kontagter til min 88" j bestilte 3 hvor af de 2 var defekt så dem sendte jeg naturlivis retur og de byttede dem af de 2 di sendte var den ene defekt så den sendte jeg naturligvis retur

nu har jeg fået den besked at jeg ikke længer er velkommen som kunde hos dem da jeg er en svindler fordi der ikke er nogen andre der har haft problemer med de kontagter??? det skal siges at det ikke har noget med over belastning at gøre da det har vist sig allerrede ved montering af kontagterne ja den ene blev jeg ikke en gang nød til at montere

kan det virklig passe at jeg er den enste der har modtaget defekte standart serie III Lys/blæser kontagter der over fra???

jeg er sku stadig rystet over den behanling

Tomas
52202: sv: Sjofel behanling fra MECA´s side (10-10-2007 16:04:39) (svar på 52196)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Hej Tomas.
Ærgelig følelse du sidder med. Nu er det svært at kommentere en sag man kun har hørt fra den ene side.
Jeg kan bare sige at jeg aldrig har haft problemer med Meca, Viborg, men det er jo ikke det samme som at andre ikke har haft det.
Hvad var der galt med de originale kontakter?
Blev de nye forbundet rigtigt?
Er der problemer med ledningsnettet eller andet der kan skabe problemer for kontakterne?
Da du fik den nye sending kontakter, målte du dem igennem inden du monterede dem?
Hvordan konstaterede du defekterne ved montering og den ene INDEN montering?
52210: sv: sv: Sjofel behanling fra MECA´s side (10-10-2007 16:32:23) (svar på 52202)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.130.175)
Jeg har kun haft gode oplevelser med MECA Viborg.og Meca generelt. og jeg kan ikke forstå hvis de siger du ikke er velkommen fordi du svindler. i mine øjen er det vel ikke svindle at returnere vare der er defekte. ej heller er det svindel hvis man fortryder et køb og returnere varene. så jeg tror bare du skal tage en samtale med dem hvor i udretter evt. misforståelser.

med venlig hilsen Bjørn
MECA stor kunde
52215: sv: sv: Sjofel behanling fra MECA´s side (10-10-2007 16:58:26) (svar på 52202)
Tomas Kjær #7894, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.18.22)
ja jeg er desvære 100% sikker på jeg har monteret dem rigtig
da jeg selv følig også har målt dem igemmen den første var der ingen forbinelse i nogen stillinger den anden var der ingen forbinelse i mitter posisjon

og den sidste de byttede til, hang og sad helt løst i den ene yderposisjon

helt ærligt er jeg pisse ked af at det er gået sådan her der var nemt og bekvemt at ringe den ene dag og stå med stumpen den næste

træls
Tomas

52216: sv: Sjofel behanling fra MECA´s side (10-10-2007 17:01:24) (svar på 52196)
NIkolaj Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.163.95.210)
Ærligt at høre.

Men mon ikke det er en eller anden, der har haft en dårlig dag?

Har Meca en hjemmeside man kan kigge på?

mvh

Nikolaj Hansen
52221: sv: sv: Sjofel behanling fra MECA´s side (10-10-2007 17:49:03) (svar på 52216)
Tomas Kjær #7894, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.18.22)
nej desvære ikke da jeg retunerede min sidste kontagt fik jeg af hvide at de ikke kunne sende en ny da de var gået i rest order
oki tænkte jeg så var der noget rådent ved den sendning det kan jo også ske det skal de da ikke høre noget for

men da jeg så i dag nolge uger efter ringede og spurte efter min kreditnota på samme kontagt kom sandheden frem at jeg ikke kunne købe kontagter eller noget andet der mer det skulle være underligt at jeg var remt ind i 2 dårlige dage med over 14 dages mellem rum

i ørvit har jeg købt ALLE mine stumper jed har lavet min 88" til syn på hos dem det vil sige for over 5000 på 4 mdr
52226: sv: sv: sv: Sjofel behanling fra MECA´s side (10-10-2007 18:38:20) (svar på 52221)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.106.117)
Hej Tomas.

Det lyder meget ærgeligt for dig. Jeg ville ringe til MECA og få en snak med Søren Schmidt i LR-afdelingen.

Jeg har også sommetider prøvet at få en sur medarbejder i røret. Der er desværre især een dernede der har en ret kort lunte. Har sågar prøvet at blive råbt ad og skældt ud, fordi han ikke havde sendt mig et luftfilter! Omvendt firmapsykologi? Ring og spørg dem - helt sagligt - om hvilken begrundelse de har for at behandle dig på denne måde.

Med håb om at du finder en løsning

Jens Jagd
52236: sv: sv: sv: sv: Sjofel behanling fra MECA´s side (10-10-2007 19:58:56) (svar på 52226)
Tomas Kjær #7894, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.18.22)
jeg takker og vil følge dit råd for helt ærligt så er jeg sku ked af ikke at kunne få stumper fra dem men hved også at jeg ikke fortjæner den behanling jeg har fået
52238: sv: sv: sv: sv: sv: Sjofel behanling fra MECA´s side (10-10-2007 20:41:57) (svar på 52236)
Rasmus Hintze #6799, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 85.81.106.209)
Jeg har prøvet at modtage defekte lyskontakter fra Meca! Efter anden gang, hvor jeg desværre kørte på en vintermørk motorvej og pludselig mistede alt lys på køretøjet, besluttede jeg at købe dem originalt istedet for! Jeg har også oplevet at blive overfuset af èn bestemt medarbejder hos Meca. Jeg tror at de er 3 på lageret og det skal siges at jeg har fået rigtig god service og behandling af de 2 andre! Meeeen det er nu rigtig skidt for forretningen med sådan fjols af en medarbejder, det kan man miste rigtig mang kunder på. Såå Tomas, køb dine vare hos Williams eller Paddocks fremover, det kan anbefales.
52242: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sjofel behanling fra MECA´s side (10-10-2007 21:09:42) (svar på 52238)
Morten Foged Bøgehøj #5278, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.126.212)
Jeg har også været måløs efter at have handlet hos Meca, har købt en del hos dem gennem tiden, men sidst jeg handlede der, og det er sidste gang, med mindre jeg simpelt ikke kan finde anden udvej til at skaffe reservedele...
Jeg skulle have en læder, nåja imiteret læder, manchet til gearstangen til min disco I, jeg ringede og ville bestille en sådan, men jeg skulle komme med stel nummer på bilen, så fandt jeg det og ringede igen, så kunne de ikke finde den i reservedelskataloget, men ringede tilbage efter nogle timer at nu havde de fundet den, godt jeg bekræftede at det var en "læder"mancet til gearstang til en disco I fra 98, og vi aftalte at de skulle ringe når jeg kunne hente den i Odense... En måned gik og intet skete, så fik jeg en rykker fra meca, på ca. 500 kr for en faktura jeg ikke havde modtaget, jeg ringede og fik at vide at jeg ikke havde hentet varen i Odense... Nå jeg kørte ud og hentede den og det var en skumgummiting til at lægge oven på gearkassen under midterkonsolen, dog til en disco I, den rare meca mand i Odense sagde at det jo helt klart var en fejl og at han nok skulle sende den tilbage og jeg nok skulle blive krediteret... 14 dage gik og så kom der en pakke til mig fra meca jeg ringede til Viborg og snakkede med en af dem der står for Land Rover dele, her fik jeg at vide at det jo var en skaffevare og der ikke var returret på den, nå ja det er vel ok, hvis det havde været den vare jeg bestilte, mente jeg. Så fik jeg at vide at det var den vare jeg havde bestilt! Og at jeg havde bekræftet på mail at det var den vare jeg ville have, jeg har ikke modtaget mail fra Meca, ej heller kunne medarbejderen finde en mail til mig i hans computer, han ville ikke kigge for han havde sendt en til mig med billede og det hele fast holdt han. Jeg blev efterhånden meget træt af samtalen der mest af alt lignede de skænderier jeg overvære når jeg henter mine børn i børnehaven... Opgav tilsidst og sagde at jeg nægtede at modtage pakken og lod den gå retur. Det var så ok men det holdt hårdt at få mecamanden til at acceptere at tage varen retur, men det sagde han han ville. 14 dage senere fik jeg en rykker og besked om at min konto var lukket! SÅ ringede jeg til regnskabsafdelingen og klagede min nød, og de ordnede det så min konto blev åben igen og jeg fik en kreditnota med posten næste dag.
Magen til palaver og bøvl. Siden har jeg handlet hos paddock...
52244: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sjofel behanling fra MECA´s side (10-10-2007 21:27:42) (svar på 52242)
André Elsborg #7980, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.72.30.45)
Hvem er det der er så tung at danse med hos MECA-Viborg ?
er der ingen der vil sætte et navn på ?
MVH: André. (7980)
52245: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sjofel behanling fra MECA´s side (10-10-2007 21:35:46) (svar på 52242)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Normalt er jeg rigtig meget imod denne form for partsindlæg vedr. et firmas gøren og laden, men efter at være blevet skældt ud for det underligste en del gange for klare fejl begået af bemeldte firma, har jeg også fået nok.
Alle kan begå fejl, herunder mig selv, men at mene at kunden er idiot fordi en fejlmærket kardan, som er 40 mm for lang, ikke kan monteres på vognen, er vel lige i overkanten. Ligeledes er det vanskeligt at montere caliperstempler og gummi der er 1/8" for store og små. Ligeledes er det vanskeligt at montere en del af en udstødning, der er f.eks. 1 3/4 " i et 2" system i øvrigt, osv. Alt sammen klare og oplagte fejl, som kunden ingen indflydelse har på.
Jeg gætter på, at jeg har købt for kr. 20.000+ inden for det sidste lille års tid, men det fortsætter ikke.
Ærgerligt, men der må være et eller andet galt internt i firmaet og hos deres leverandør.
Formentlig læser de gode og almindeligvis rare folk dette og kommer med en forklaring. I hvert fald er der noget at rette op på.
Jeg kommer kun med dette fordi jeg så at den gode Per var fremme med anprisning af firmaet på dette forum, og altså åbnede ballet så at sige.

mvh
Knud
52248: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sjofel behanling fra MECA´s side (10-10-2007 21:49:34) (svar på 52245)
Anders Lindberg Madsen #7561, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 194.239.7.138)
Jeg er heller ikke imponeret over MECA. Deres ordrehåndtering er sjusket og nogle af de stumper jeg har fået var noget værre kina-sjask som gav op efter 1 måned.

Men gud ske lov lever vi ikke i DDR, så jeg har stemt med fødderne og handler hos Paddock og Famous Four, som jeg begge har fine erfaringer med.

Det tager selvfølgelig lige et par dage længere - til gengæld har de fine websider, omhyggelig ordrehåndtering og så er priserne væsentligt lavere end i DK.

/anders
52264: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sjofel behanling fra MECA´s side (11-10-2007 10:02:25) (svar på 52245)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 62.242.57.18)
Jeg kan se at navnet på en MECA medarbejder er sluppet ud i debatten!
Jeg må desværre tilslutte mig til gruppen af utilfredse MECA kunder efter en meget dårlig oplevelse med en temmelig rødglødende Per fra MECA.
Jeg ville returnerede en såkaldt skaffevare der desværre ikke var den jeg havde bestildt hos MECA og det førte til en udehagelig samtale med nævnte person, som sluttede temmeligt brat.
Jeg returnerede varen og fik en rykker istedet for en kreditnota og Søren fra MECA måtte rette rodet ud for sin kollega, sværere var det ikke, så hvorfor al den ballade?
Jeg har ved andre lejligheder købt mange ting hos MECA og har fået en god og vejledende service der bestemt er i top, men jeg lægger sgu røret på igen og ringer op på ny, hvis jeg kan genkende navnet i den anden ende af røret.
MVH Rasmus
52265: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sjofel behanling fra MECA´s side (11-10-2007 10:39:25) (svar på 52264)
Jens Jagd #4674, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 62.107.106.117)
Hej Rasmus.

Lægge på og prøve igen til man får den ønskede medarbejder...? He he he. Det kan være at man skal prøve det. Også hos A-kassen og kommunen osv.

Spøg til side :-) Jeg har været, og er, glad for at handle hos MECA i Viborg. Og jeg synes også at det er ærgeligt at man sommetider får en mildt præmenstruel medarbejder i røret når man ringer. MEN - Jeg må også tilslutte mig at jeg har fået en super rådgivning når jeg har skullet have nogle stumper til min gamle 90". Hvis jeg ikke lige kan finde dem hos MECA, ja så er jeg "utro" og handler andensteds. Det er et frit land vi lever i. Men jeg synes dog stadig at det er bekvemt at få tilsendt til nærmeste afdeling. Kald mig doven - det passer ;-)

Det handler , som så mange andre steder, om at få fat i den rette person.

På med vanten Tomas, og få ringet til de rigtige.

Hilsen Jens

52269: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sjofel behanling fra MECA´s side (11-10-2007 12:12:43) (svar på 52265)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.249.172.62)
Jeg har også prøvet at få en skideballe pr. telefon fra Meca.

Det kom sig af at jeg spurgte på pris på en vare og fik opgivet varenumer og pris på en anden. Da jeg påpegede at varenummeret var for en anden vare, gik Meca manden helt amok og råbte og skreg i flere minutter.

Der gik et par år før jeg ringede til Meca igen.

Siden da har jeg kun handlet der to gange, begge gange var det fordi jeg var hårdt presset tidsmæssigt. Begge gange fik jeg u-originale dele der passede så dårligt at de måtte tilpasses eller have komponenter flyttet over fra den gamle del for at kunne monteres.

Prisen på de dele var lig med eller højere end hvad en original del kostede incl. moms og forsendelse fra UK.

Lidt trist egentligt, det er smart at kunne hente lokalt dagen efter man har bestilt, i stedet for at vente 2-3 dage på en pakke fra UK.
52254: sv: Sjofel behanling fra MECA´s side (11-10-2007 08:21:08) (svar på 52196)
søren schmidt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.164.191.226)
jeg synes at man skal være ærlig når man skriver her, nu bliver jeg jo nødt til at kommentere sagen, du har købt nogle lyskontakter til serie III som tilsynelandende ikke kan holde i din bil, vi har i år solgt indtil nu 36 stk ad denne vare og har ikke haft reklamationer indtil du kommer, vi ombytter din kontakt uden beregning adskillige gange problemet bliver ved med at være der, derfor er vi nødt til at sige at vi ikke kan levere dig en kontakt som kan holde til din bil-vi har ikke nægtet at handle med dig.
vi har krediteret alle kontakte-vi har efterfølgende kontrolleret samtlige kontakte på lager uden at finde fejl !!!!!
52258: sv: sv: Sjofel behanling fra MECA´s side (11-10-2007 08:56:58) (svar på 52254)
Tomas Kjær #7894, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.18.22)
jeg har aldrig brokket mig over de 2 kontagter som jeg satte i med seri III som brændte af det tar jeg nemlig helt på mine egne skulder

dem jeg har retuneret og fået balle for virkede ikke fra start og har aldrig været monteret (fordi de ikke virkede)

den sidste kunne man enda mærke når man bevæede kontagten ikke virkede

og de 2 andre har jeg også målt igemmen

som i selv sage det er sku et fantastisk post bud

Tomas
52261: sv: sv: sv: Sjofel behanling fra MECA´s side (11-10-2007 09:42:22) (svar på 52258)
Morten Hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 15.203.169.124)
Hej,

Jeg stoppede med at bruge Meca for længe siden - Jeg bruger Williams i Nordjylland - De kan skaffe flere småting (ex en svømmer til en SIII karburator hvor Meca gav op) - De gange jeg har brugt Williams har de faktisk også væet billigere end Meca og man har sagerne med posten dagen efter med mindre de skal skaffe det hjem fra England.

Så ring til Willams så er du hurtigt ude og køre igen...

Og nej jeg får ikke provision fra dem :-)

Mvh

Morten Hansen
88" & 109"
52272: sv: sv: sv: sv: Sjofel behanling fra MECA´s side (11-10-2007 13:28:29) (svar på 52261)
Kim Brännfält #7427, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 193.34.40.30)
Hej alle - Også Søren fra Meca.

Det er altid ærgreligt, når noget går i fisk, uanset hvem der måtte være årsagen til at tingene mislykkes og det er dejligt at modtage konstruktiv information som giver mulighed for ikke at blive belastet med samme kedelige oplevelser andre allerede er blevet udsat for. Jeg er dog lidt ked af den ensidighed som diskusioner som denne kan tendere - "De er dumme - nej de er ikke - jo de er".

Det er mennesker vi har med at gøre, I begge ender af ledningen. Men måske har vi bare vænnet os til at alting skal virke for os. Hvergang. Nej, det kan ikke være tilfældet, vi kører jo Landrovere, så de fleste af os har vænnet os til at tingene bestemt ikke altid virker efter en snor og at tålmodighed ikke er en dyd, men en nødvendighed.

Jeg har godt nok ikke en længerevarende erfaring med Meca, alene nogle få leverancer, hvoraf den seneste er modtaget idag efter ordreafgivelse i går, et leveringsmønster der også har været gældende for de tidligere leverancer. Jeg har ikke benyttet nogle af de øvrige leverandører der nævnes, men mon ikke også disse har, har haft og vil få deres dage med forkerte valg af hvilket ben der skulle først ud af sengen. De, indtil videre få, gange jeg har været i kontakt med Meca, har vejledningen været kontant, og aldrig uvenlig og den bilyd, som en lidt forvirret ordreafgiver (læs: undertegnede) kan afstedkomme hos en travl service- eller lagermedarbejder, forsvinder ved en entydig oplysning om hvad der ønskes og til hvad.

Hvor jeg som sagt ikke har erfaring med de øvrige leverandører af Landroverdele og tillige kun kortvarig med Meca har jeg dog som sammenligningsgrundlag erfaring med leverandører af reservedele til andre mærker og ingen af disse har haft en service der lod indikere i priserne for det solgte eller tilbudte.

Jeg er isoleret set ganske tilfreds med den service og rådgivning Mecas repræsentanter har givet mig indtil nu og stillet op mod den jeg har modtaget fra repræsentanter for andre mærker er min tilfredshed med Mecas niveau langt over middel. Hvis det på et tidspunkt skulle vise sig, at Meca ikke kan opfylde mine specifikke behov, vil jeg forsøge disse opfyldt andet sted, men ikke fordi Meca ikke har forsøgt, men fordi alle ikke kan alting altid.

Vi er jo egentlig ret heldige, at vi ejer et køretøj, som har så mange udbydere af reservedele, at vi sjældent kommer i bekneb med at skaffe en given stump og dette endda til priser som for det meste er til at komme i nærheden og af og til nærmest latterligt lave.

mange hilsner

Kim i den rø og rå
52278: sv: sv: sv: sv: sv: Sjofel behanling fra MECA´s side (11-10-2007 16:02:03) (svar på 52272)
André Elsborg #7980, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.72.30.45)
Alle kan jo have en dårlig dag.
Jeg har heller ikke personligt haft nogle problemer hos MECA-Viborg. jeg kender / har handlet med 2 af Mecas ansatte Torben og Per. og de har altid været utrolig flinke og rare og taget sig den tid det nu tager og forklare de forskellige ting jeg har spurt dem om.
Så Meca-Viborg kan jeg da kun varmt anbefale til andre nye LR folk lige som mig selv. (Og jeg har handlet der så sent som idag)

MVH: André (7980)
52281: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Sjofel behanling fra MECA´s side (11-10-2007 16:27:56) (svar på 52278)
Mads Bak Petersen #5391, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.59.68.216)
Det er jo en endeløs diskussion. Vi har hørt sagen fra begge sider, jeg syntes det er rigtigt flot at Søren fra MECA tager til genmæle. Efter min mening, er vi sådan indrettet at man ikke svinger lige godt med alle her i tilværelsen. Der er jo mange andre at handle ved, hvis man ikke lige syntes at A er flink og fair. Derfor kan der jo godt være mange andre der syntes der er godt at handle hos A. Man må prøve sig lidt frem, der er mange udbydere af stumper til vores kære LR,RR.

Mvh Mads
52279: sv: Sjofel behanling fra MECA´s side (11-10-2007 16:23:02) (svar på 52196)
Jan Poulsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.66.199.71)
Ak hvor er alle i godtfolk tålmodige. Det er efterhånden år siden jeg sidst skaffede stumper fra omtalte, men unævnelige, virksomhed i Viborg.

Jeg købte sidst ny starter til min serieIII, synes det var en stor operation og fik en professionel mekaniker fra lokalområdet til at montere den. Efter en lille måned var den gal igen. Starteren var kaput. Jeg ringede til det unærnelige firma og fik starteren byttet. Atter gik en måned så var det samme problem aktuelt. Nu ville de ikke længere overholde købelovens bestemmelser, men mente det var den gamle bil den var gal med. Som andre oplevede det blev jeg svinet til over telefonen Jeg købte så en brugt starter af et medlem af denne forening. Gæt hvad. Den har kørt helt upåklageligt lige siden.

Den svinske behandling fik mig til at skrive et brev til ledelsen af det unævnelige firmas ledelse, men ikke om de gad skrive tilbage.

HELDIGVIS er der uovertrufne alternativer for at få bilen til at rulle også i dette land.


Best Regards
52290: sv: Sjofel behanling fra MECA´s side (11-10-2007 19:02:07) (svar på 52196)
Anders Trusholm Jensen #5891, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.105.130)
Kan kun tilslutte mig de fleste indlæg. Meca har været gode en gang men er det på ingen måde mere. Vil ikke begynde at fortælle lange historier. Men vælg istedet Paddock i england, de har det meste og har en fair pris og en super god behandling.
52327: sv: sv: Sjofel behanling fra MECA´s side (12-10-2007 13:21:02) (svar på 52290)
Søren Ignaz #6905, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.209.66.41)
I min verden handler det om Rema1000, Fakta, Netto, Brugsen, Irma og Føtex. Kan man købe samme mælk alle steder? Ja. Kan man købe samme kød og grøntsager? Nej. Er priserne de samme? NEJ.
Moralen må være: Er man uvidende, nærrig eller ligeglad handler man billigt, og er man alvidende, rig og glad handler man dyrt. Og skal man have dele til bremser, undervogn eller motor er man da selv uden om det, hvis man kun går efter de billigeste dele. Det er da logik.
Er man i tvivl er den bedste tid givet ud, der hvor gode råd findes. Og kan man få gode råd på DLRK forum? Ja. Er rådene de samme? Nej. Er du forvirret? Ja.

PS har selv en masse forkert sendte småting liggende fra MECA, men de var sgu så billige at jeg ikke orker at sende dem tilbage. Og tænk nu hvis man lige en dag fik brug for den del?
Vink og blink derude