Sidste billede viser et afmonteret indgangstandhjul hvor man tydeligt kan se at notgangene også her er meget slidte.
Den korrekte måde at reparere slidet på er at ilægge en ny udgangsaksel i hovedgearkassen, derefter påbolte denne til transfergearkassen og derefter montere et nyt indgangstandhjul. Når man montere nyt indgangstandhjul kan man samtidig montere en lille olietyv (midtjydsk har dem) som varetager den fremtidige smøring af noter og notgange i samlingen.
Hvis man står med et pludseligt opstået problem kan man foranstalte en nødløsning ved at svejse de to komponenter sammen.
Bagerst på udgangsakslen er findes der et gevind (vistnok 3/4"), hvorpå man kan montere en passende møtrik. Derefter svejses denne møtrik fast til udgangsakslen, hvorefter det yderste af møtrikken svejses fast til indgangstandhjulet.
Hvis man beslutter sig for svejsningen skal man huske på at svejsestrømmen aldrig må løbe gennem lejer eller gear! Jordklemmen skal holdes således at strømmen kun løber gennem de komponenter man ønsker at svejse sammen.
Derudover skal man tage hensyn til at svejsevarmen kan få komponenter til at slå sig skæve. Lav svejsningen som små dybe punktsvejsninger overfor hinanden (ligesom ved krydsspænding af et hjul) og køl evt med trykluft mellem svejsningerne.
Husk at inderste dæksel (med lejeskål) skal være monteret og spændt i korrekt moment når svejsningen foretages.