tilbage

Land Rover Forum  

94446: Hvem er på nu (22-02-2010 09:17:16)
Peer Bonnemann #6234, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 217.157.178.170)
Kan se der er 11 personer på siden, hvem mon det er?
94447: sv: Hvem er på nu (22-02-2010 09:29:34) (svar på 94446)
Johny Schou #7499, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 77.213.201.67)
Take care, big brother is watching you.

IT-udvalget
94448: sv: sv: Hvem er på nu (22-02-2010 09:33:57) (svar på 94447)
Peer Bonnemann #6234, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 217.157.178.170)
Er bare nysgerrig, og ved godt at et chat forum er nedstemt
94449: sv: sv: sv: Hvem er på nu (22-02-2010 09:36:41) (svar på 94448)
Bjørn Beyer Lauridsen #7995, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 212.130.22.253)
jeg er også på... undervisninger er en ny slags kedelig idag... så er dlrk altid et hit værd..

mvh Bjørn
94450: sv: sv: sv: sv: Hvem er på nu (22-02-2010 09:45:20) (svar på 94449)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.198.119.6)
En anden får lidt kontrol over abstinenserne, nu hvor Land Roveren er væk og jeg er ved at finde en kassevogn i stedet.

Og så værdsætter jeg at der altid er nogle der holder øjer med os, så vi ikke kommer til at afvige fra reglerne ! Det er jo afvigelse nok at kørre i LR, så vi skla holdes i stram snor resten af tiden ;-)

Morten

Med drømme om lykkelige dage i bakkerne, mudder om anklerne og lyden af en lystig V8'er.
94467: sv: sv: sv: sv: sv: Hvem er på nu (22-02-2010 15:17:04) (svar på 94450)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.8.33)
Kassevogn ???
Hvad skal du have kasseret siden du ikke har en Land Rover mere ?
94478: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvem er på nu (22-02-2010 17:14:30) (svar på 94467)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.198.119.6)
Hej Paul

Efter at have drevet Tømrervirksomhed med Land Roveren de sidste 3 år er jeg blevet nødt til at sande at den nok ikke er det mest praktiske til det formål.

Der er mange ture at spare med en kassevogn.

Har heldigvis opdaget www.caravelle.dk for folk med lidenskab for VW-modeller. Her mødes man af nørderi der gør det lidt mere spændende at skulle købe kassevogn.

Den lange T4 Transporter er netop købt og sakl hentes på Torsdag.

Prøv iøvrigt at tjekke ovennævnte hjemmeside/forum, superlækker opbygning, du får kun viden om det felt du søger på.

Morten
94479: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvem er på nu (22-02-2010 17:39:05) (svar på 94478)
Johny Schou #7499, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 77.213.201.67)
Hej Morten

Du har helt ret, det er en fin side, jeg kender den godt fra jeg havde en Caravelle - Camper, der findes et par andre sider for folk med hang til VW.

Min daværende Caravelle fik sit "knæk" da vi skulle på week-end camp på Agernæs og det første den gjorde var at sidde fast i en lille "smule vådt græs" og måtte trækkes fri af Land Roveren.

Som camper er det helt sikkert "kongen", perfect indrettet med alt hvad der skal bruges, godt nok uden toilet og bad.
Men det fås også i visse modeller.

Min var een af de få med en VR6 benziner og automatgear, den lå ikke bagest i feltet på motorvejene, men vådt græs!!

Så den blev byttet ud med en Disco V8

Mvh

Johny
94513: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvem er på nu (23-02-2010 08:58:50) (svar på 94479)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Johny.

Kunne du ikke få den med syncro, når nu den havde alt det andet?

:-)

MVH Jakob E S
94514: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvem er på nu (23-02-2010 09:06:08) (svar på 94478)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.179.86)
Hmmm, en 130" klarer altså rigtig meget og de er rigtig billige for tiden...
94515: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvem er på nu (23-02-2010 09:15:54) (svar på 94514)
ole pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.21.133)
Ja og der kan også være rigtig mange skruereoler og gips plader og hvad ved jeg i en 130" og så køre den super langt på literen.

Prøv dog og se lidt mere pragmatisk på det folkens....

LR til det den er beregnet til og kassevogne til det de er beregnet til...

MVRH

Ole Pedersen

SLROC
2591
94525: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvem er på nu (23-02-2010 12:28:34) (svar på 94515)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.222.184)
"I wonder who`s kissing her now" var der engang en amerikansk slager der hed. Muligheden for at se hvem der er på, vil, kan efter Landsråd måske blive en option, da der der stærke kræfter der arbejder på og har stillet forslag om at gøre eks. Land Rover Forum til en lukket fest, dvs. der skal logges in for at deltage.
94558: sv: sv: Hvem er på nu (23-02-2010 21:00:06) (svar på 94447)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.249.196)
"Loose talk costs lives" det er da muligt chatforumsideen
er nedskudt, men som det fremgår af flere nedenstående lever den i bedste velgående, fornemmer jeg lidt civil ulydighed?
94559: sv: sv: sv: Hvem er på nu (23-02-2010 21:40:08) (svar på 94558)
Morten Jensen, DLRK (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.198.119.6)
Hej

Igen vil jeg henvise til www.caravelle.dk for at dem som har lyst kan se på sidens opbygning. Her tænker jeg på emneopdeling og forskellige log in muligheder.

Hvorfor egentlig nedstemme chatmuligheden, hvis der er nogle der har ønsket hvorfor så ikke afprøve det og nogle af de andre forslag.

Personligt er jeg kommet dertil at jeg oftest ikke logger på, da jeg på den måde undgår de røde tråde som ofte indeholder, ja undskyld mig, regelrytteri og flueknepperi.
Jeg ved godt at jeg så nok går glip af andre info, men sådan har jeg valgt det.

Hvis nu hjemmesiden var emneopdelt, så kunne dem der ville chatte, chatte og den der vil finde info om sin serie II, ja så søge under Serie II og dermed undgå resten.

På den måde kunne man måske også undgå den ballade der har været om dem der har lavet gene hjemmesider med seriebiler etc. Et mere rummeligt Forum kunne man sige.

Når jeg taler med udefrakommende om DLRK nævner jeg ofte mit første indtryk, som er noget i retningen af: Biler fra alle årgange og priser, medlemmerne ligeså og alle med en indre drenge/pige-røv som er glad for bilerne. Rummelige og glade mennesker, som gerne giver en hånd når du åbner motorhjælmen, hvor end du står.

Den holdning syntes jeg mangler i en del af de diskussioner der er omkring klubbens drift og udformning.

Hav en forsat god aften og jeg glæder mig til at møde jer derude igen.

Morten

"Hotnokker 1-bils Trophy" er snart en realitet !
94564: sv: sv: sv: Hvem er på nu (23-02-2010 23:04:33) (svar på 94558)
Johny Schou #7499, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 77.213.201.67)
Hej Verner og alle andre brugere af Forum

Jeg samler på alle de gode ideer som kommer fra jer, men - det endelige resultat kommer ikke af sig selv.

Når ikke bare Forum skal ændres eller erstattes af noget nyt, men hele DLRK´s webside, så kræver det allerførst et stort stykke systemarbejde/systemkonstruktion.

Det bliver til en specifikation med en del krav som en ny side skal kunne honorere og med en del ønsker som man også gerne så opfyldt.

Jesper Ellegaards kæmpestore arbejde gennem tiden med at få siden til at virke som den gør i dag er ikke bare lige til at flytte over på en anden platform.

I dag udvikles websider ikke ved at man sætter sig til datamaten og begynder at programmere hele strukturen.

Nej - specifikationen med krav og ønsker bruges til at finde den platform som passer bedst og med mindst mulig tilpasning.

Med platform mener jeg det Content Management System, forkortet CMS, som vil være det bedste valg, som er let at "skræddersy" og som lettest kan sættes til også at benytte alle de data, som vi har liggende i form af spørgsmål og svar på Forum.

Den store viden som ligger her skal videreføres og genbruges i et nyt system.

Samtidig skal fleksibiliteten i systemet være rigtig stor, det skal være, ikke bare let, men også hurtigt at imødekomme et ønske fra jer der bruger systemet, hvis ønsket er relevant.

Det skal kunne vedligeholdes af flere brugere, f.eks. et nyt referat fra HB, idag bliver det sendt til IT-udvalgsformanden, som har adgang til nogle værktøjer som opretter pladsen til det nye referat, samtidig skal referatet lægges (uploades) til en bestemt plads på DLRK´s server og så skal der måske skrives på forsiden at der er kommet et nyt referat som der så henvises til.

I et CMS vil HB sekretæren klare det hele selv når referatet er færdigt og godkendt til offentliggørelse.

Et godt CMS er ikke sværere at bruge end en Office pakke, som de fleste kender.

Mange CMS´er er gratis at benytte, men svære at "skræddersy", så der er nogle som har en hel forretning her.

Hvad vi på et tidspunkt kan vælge imellem og hvad det i givet fald vil koste, skal jeg nok vende tilbage med når jeg har noget mere håndfast at give jer.

Men fortsæt med at bruge Forum alt det I har lyst, men gør det i en rigtig Land Rover ånd.

Stor LaRo hilsen

Johny
94578: sv: sv: sv: sv: Hvem er på nu (24-02-2010 09:29:34) (svar på 94564)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 79.138.244.77)
Johny, når jeg læser dit nærværende indlæg, lyder det som om du hæfter dig ved, hvad der fremkommer af ideer fra brugerne, hvorfor jeg igen vil hive nogle af mine kæpheste af stald.

Stundom kommer der mange fine tekniske udredninger om dette og hint her på forum, hvor et medlem har brugt rigtig meget tid og flid på at forklare og beskrive løsningen på et større eller mindre problem.

14 dage efter er et sådant guldkorn gået i glemmebogen og er forsvundet i mængden af mere ordinære emner. Ja jeg ved godt at man kan søge og nogle gange lykkes det også at finde indlægget frem, hvis man finder de rigtige søgeord, og ved man søger. Resultatet ser vi ofte, ved at der igen og igen spørges på det samme emne.

Mit forslag går på, at der opretes et virtualt bibliotek, hvor sådanne guldkorn kan overføres til, gerne spækket med forklarende fotos. Det kunne evt. gøres i noget, der minder om en blog, hvor man kan kommentere og tilføre yderligere oplysninger og billeder. Man kunne ligefrem have billedserier, der viser hvordan en bestemt reparation kunne tackles, f.eks. udskiftning af et drivakselkryds på en foraksel osv osv.

Eksempelvis har vi lige nu igen, igen en som spørger på, hvad man skal være opmærksom på mht at købe en brugt Defender og den ene efter den anden af behjertede medlemmer kommer med en masse gode råd om, hvad man skal være på vagt over for. Havde man nu haft en side i det virtuale bibliotek om emnet, kunne man have henvist spørgeren til dette og yderligere have påført beretningen senere tilkomne erfaringer. Nu spildes de mange gode råd for eftertiden.

Vi har jo Stefan Wandels betragtninger omkring Serie biler som et godt eksempel på det, jeg mener, men den er jo blot ikke interaktiv, og udbygges derfor ikke, desværre.

Så fremkommer der af og til betragtninger om at opdele forum mere modelspecifikt. Det kunne medføre, at man har et punkt, der hedder f.eks. 90".
Kommer der så et spørgsmål omkring et motorproblem med en 200 tdi i en 90", og der udspinder sig en god og nyttig tråd om dette problem, vil det jo ikke være lige til højre for for et medlem med en Disko eller RRC, med selv samme moter, at søge under 90".
Der er jo rigtig mange fælleskomponenter i bilerne, hvorfor et modelopdelt forum, efter min mening, vil forvirre meget mere end det vil gavne.
Med den tilføjelse, jeg nævner ovenfor, synes jeg det nuværende forum er noget af det mest velfungerende som det er og vil man bare som sporadisk besøgende læse om 90", kan man jo bare gå ind og søge på f.eks. 90", og så får man jo en masse link der refererer til netop 90", måske ikke alle, men dog nok til at man kan få styret sin lyst for en stund.

Forummet som det er nu, kunne meget let forbedres ved at man havde et punkt i det virtuale bibliotek, der hedder: "Sådan bruger du forum", hvor man forklarer brugen, ikke mindst omkring søgefunktionen.
Det kunne også være med til at undgå de evindelige gentagelser omkring samme emner, som åbenbart irriterer nogle.

Efter min mening er hjemmesiden utrolig god og funktionel med en masse nyttige oplysninger.
At nogen så hader den, fordi der jævnligt optræder triste skænderier, synes jeg ikke man kan laste hele hjemmesiden og forum for. Der skulle måske blot være endnu mere justits med at gøre tråde med heftige meningstilkendegivelser orange eller ligefrem røde.

Så kommer den: Ja det er godt nok med alle de krav, men hvem skal stå for det?
Jeg har før givet tilsagn om hjælp med evt. daglig vedligehold, f.eks. ifm det omtalte bibliotek, og det gentager jeg herved.
Faktisk var jeg den eneste der mødte op, da Jesper indkaldte til møde på LA08! :-) :-)

mvh
Knud
94588: sv: sv: sv: sv: sv: Hvem er på nu (24-02-2010 10:51:09) (svar på 94578)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Johny

Jeg er fint tilfreds med forum som det er. Det vigtigste hvis forum ændres, er at historikken beholdes. Jeg ved ikke hvordan det rent teknisk kan gøres, og for mig er historikken vigtigere end småændringer som en opdeling og lignende.
Det jeg savner mest, er at kunne uploade/vedhæfte flere filer til samme indlæg, i stedet for at skulle lave flere indlæg. Det ville også være rart at kunne vedhæfte andre formater end JPG. Eksempelvis ligger mange vejledninger i PDF, og det så besværligt at konvertere fra PDF til JPG.

MVH Jakob E S
94597: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvem er på nu (24-02-2010 12:00:34) (svar på 94588)
Johny Schou #7499, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 77.213.201.67)
Hej Knud og Jakob

Og alle I andre som læser med.

Det er alle brugerne som giver input til Forum, som skaber den værdi der ligger her, derfor følger jeg meget med i hvad der kommer af "guldkorn".

Mine kvalifikationer kommer fra virksomhedssystemer hvor kravene og styringen er meget strammere ofte bestemt af lovgivningen, sådan rent regnskabsmæssigt.

Jeg har intet ønske om at smide alt det "gamle" og gennemprøvede væk, bare fordi der findes noget nyt. Kan de ønskede ændringer og udvidelser laves i vores nuværende webside og Forum og omkostningerne ikke er for store så bliver det anbefalet.

Men det kræver en seriøs og struktureret analyse for at man er sikker på at træffe det rigtige valg.

Samtidig skal klubben - IT-udvalget, Landsråd og Hovedbestyrelse - være helt bevidste om at det ikke er omkostningsfrit at vælge et nyt og andet "system".

Men det vil heller ikke være omkostningsfrit at fortsætte med vores nuværende. Der er kun een som kender det til bunds og godt nok til at kunne lave nogle af de ændringer som måske kunne ønskes iværksat - og det er Jesper Ellegaard.

Jesper har lagt et kæmpearbejde i det indtil nu og er ofte behjælpelig med ting som jeg ikke lige kan finde ud af.

I en klub af vores størrelse kan alt ikke forventes udført ved frivillig indsats, og slet ikke når det drejer sig om noget så komplekst som et websystem.

Teleselskaber og netudbydere annoncerer ofte med - Lav din egen hjemmeside, kom hurtigt igang, vi har alt hvad du skal bruge.

Derfor er det en udbredt opfattelse at det må være meget nemt at lave en webside.

Men helt så let er det ikke.

En webside med alle de muligheder som vi kunne ønske os og forestille os at fremtiden ville kræve, er ikke bare en pakke software, som kan tages ned fra hylden i en forretning.

Prisen fra et professionelt webbureau vil anslået ligge på mellem 250.000 til 500.000 dkk.

Vil vi det ? Eller kan vi nøjes med mindre ?
Hvad er klubbens strategi og vision med brugen af internettet ?

Vil alle medlemmer i fremtiden have en GPS sender monteret i bilerne, så man på websiden kan se hvor alle Land Roverne er henne, og hurtigt finde den som blev stjålet i nat.

Eller finde et medlem som er lige i nærheden og har lyst til en snak og lidt dækspark ?

Skal vi have dataopsamlingssystemer i bilerne som registrerer brændstofforbrug, CO2 udledning m.m.

Det er svært at spå, især om fremtiden - men hvad opfindes der ude i verden og hvornår kunne vi få lyst til at bruge nogle af opfindelserne og vil det stille øgede krav til klubbens IT systemer.

Eller skal vi bare holde det lige så "old fashion", som de fleste af vores biler?

Hvad er visionerne og hvad bliver strategien ?

Med stor LaRo hilsen

Johny
94604: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvem er på nu (24-02-2010 12:30:41) (svar på 94597)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.10.211)
Det er altid oplysende og opløftende, at læse dine indlæg, Johny !

Selvfølgelig skal vi være parate til, at betale for udført arbejde og ikke forvente, at medlemmerne gør det gratis.

Der findes områder, hvor der nemt kan spares, bare viljen er tilstede.
94627: sv: sv: sv: sv: sv: Hvem er på nu (24-02-2010 14:48:28) (svar på 94578)
ole pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.21.133)
Hej

Ja og da man jo skulle betale deltaget gebyr for at deltage i dette møde, så afholdt jeg mig fra at rejse hele vejen til sjælland for at hæve min røst, men sendte istedet en lang mail til Jesper med mine indput, ikke at jeg nogen sinde hørte noget om det eller fra det oplevede blot den sædvanlige arrogance fra folk der mener at vide bedre eller hvad der nu var grunden til at det blev negliceret, detter blot en af de mange grunde til at jeg idag er, som Kjøller kalder der "Hang-aorund" eller hvad ved jeg, nå men det korte af det lange er at jeg ikke kan finde dette lange indput til Jesper jeg har søgt her og der på min Pc og er bange for at det ligger på en gammel hardisk der er chrashed.
Men måske Jesper har det...Johny du må spørge ham på mine vegne,jeg havde i hvert fald gjort mig mange tanker om ting der kunne være anderledes og bedre.

MVRH

Ole Pedersen
SLROC
2591
94630: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvem er på nu (24-02-2010 14:59:15) (svar på 94627)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Ahh Ole.

Er det nu også rigtigt? Ringede du virkelig til arrangementsgruppen for LA08 og spurgte om det var OK at du lige dukkede op og deltog i det møde?

Hvis de afviste at det kunne lade sig gøre, så er vi i hvert fald enige i at det ikke burde være sådan i en dynamisk klub som DLRK.

MVH Jakob E S
94633: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvem er på nu (24-02-2010 15:53:03) (svar på 94630)
ole pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.21.133)
Hej Jakob.

Nej jeg mener ikke jeg ringede, men skrev til en eller anden og spurgte hvad det ville koste at deltage en dag, ( som jeg jo ikke længere kan se hvem var da det nok også ligger på den harddisk som jeg refere til i mit indlæg) og fik det std svar, som man de sidste mange år har fået fra LA arrangører det koster et deltager gebyr at deltage om det så er en dag eller en aften eller to dage, det er det man får for at være ærlig jeg kunne dog nok bare have taget derover, stillet min bil et sted udenfor og gået ind og fundet Jesper, men det gjorde jeg ikke fordi der er gået princip i det for mig, jeg fatter ikke meningen med at der skal laves overskud på over 100k på at lave LA, som det nu er set flere gange, det halve burde efter min overbevisning være nok og vi kunne alle betale lidt mindre og måske så deltager antallet ville være større, bare en tanke.

Det var så lige en grund mere til at jeg ikke har nummer 493 mere....

MVRH
Ole Pedersen
SLROC
2591
94677: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvem er på nu (25-02-2010 09:15:46) (svar på 94633)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Ole.

Du skulle nok bare have spurgt om du måtte komme over og deltage i et møde arrangeret af Webmaster.

Jeg var selv med til at starte LA08 planlægningen op. Når man laver et LA, så skal lave et budget, hvilket man så skal have godkendt af HB rigtig lang tid før selve arrangementet. Der skal man selvfølgelig redegøre for hvad man regner med at have af udgifter og indtægter.
Vi er enige om, at det ikke er meningen at der skal skabes så store overskud på LA, men i vores tilfælde skyldtes det, at vi senere i planlægningen (i flere tilfælde under selve arrangementet), fik sponseret flere af de ting der var budgetteret med. Det er jo svært at budgettere med at folk vil være flinke ved os. Desuden var overskuddet på baren noget større end beregnet, og man kan vel heller ikke klandre os for, at klubbens medlemmer er mere drikfældige end vi havde regnet med:-)
Vi var jo nødt til at lave et budget som vi kunne overholde, og det godkendte HB og bevilgede derfor også tilskud. Det ville de (og landsrådet) så ikke stå ved, da vi kom ud i noget regnskabsmæssigt fnidder på grund af en lille forglemmelse; men det var da godt at deltagerne til arrangementet havde det sjovt:-)
Desuden skulle vi jo nødig ende i det cirkus som østjylland gjorde.

MVH Jakob E S