127220:
sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Bus hvide plader til gule plader, på ordrer!!!! (16-10-2012 20:27:54) (svar på
127219)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (
ip-adr: 87.56.93.82)
Det er jeg rigtig glad for, Paul - for jeg kunne næsten heller ikke tro, hvad jeg syntes, jeg læste. Heldigvis er forholdene således i overensstemmelse med, hvad jeg også selv mente at vide :-)
Og så er vi tilbage ved tråden, før jeg kom ind i den, og hvor jeg herefter fortsat mener, at der "vrøvles" lidt, når man taler om evt. at være berettiget til tilbagebetaling af de oprindelige 20% registreringsafgift p.g.a. ændring af farven på pladerne.
Jeg mener, det må være en misforståelse, idet man jo ikke har købt (betalt afgift af) en farve, men en anvendelsesret (M2). Og man har betalt prisen for anvendelsesretten, sådan som den var på det tidspunkt, man købte den. Om så de plader, der sidder på bilen er gule, hvide eller grønlyseblå, og evt. skal ændres indimellem, så medfører det jo ikke med nogen logik, at man skulle være berettiget til tilbagebetaling af afgift. Enig?
Ligeledes med brugtvognsværdien. En M2 110" fra dagen før, afgiften i sin tid blev nedsat fra 20% til 0%, og en anden M2 110" fra dagen efter, som begge er i fuldstændig ens stand, er vel principielt det samme værdi idag, uanset at de er afgiftsberegtiget forskelligt. Enig?
Jeg taler i alle mine indlæg kun om M2'ere, som allerede ér M2'ere. Ikke om omregistrering fra M1.
Mvh Søren R.
90" 50th V8