Mener at på en suge motor som 3,9'eren hvor setup som relativ standart,
kan man begrænse ydelsen.
Ved at begrænse mengden af luft som passere luftmængdemåleren.
Jeg tænker den nemmeste måde og gøre det på er og bygge en restriktor i plenum.
Disse skal sidde som inserts under trompeterne.
Skiver i alu plade f.eks. 1,5 / 2mm udvendigt Ø Xmm og indvendig Ø Xmm.
Indvendig Ø Xmm er lig den luft passage du skal bruge for at ydelsen bliver minimeret.
Neddroslingen skal ske efter vacuum. Ellers kan brændstof ventil ikke regulere ret mænge.
Jeg vil tro der er nok en nedre værdi for neddroslingen.
Men vil mene det vil kunne lykkedes ned til 100hk.
Til inspiration.
http://www.mez.co.uk/ms12.htmlDen gode del er man kan moment øge så meget man vil.
Anden knastaksel og et timings gear som kan instilles.
En tidligere gnist og længere åbningstider på ventilerne.
Det giver normalt mere moment og normalt mere varme.
Men pga. restiktorene, efter vacuum, kan brændstofregulatoren ikke regulere en for stor mængde brændstof og da vil jeg mene temperaturen kan holdes nede som skyldes moment forøgelsen.
Delvist også til formålet: langsom kørsel med lavt omdrejningtal vil også bidrage positivt.
Du vil ikke kunne få mere moment end standart, da motoren bliver droslet ned.
Men du vil kunne få en bedre moment kurve end den er født med som standart.
(Til dit formål)
Om du så har hele bilen i en dyno med effekt udlæsning hjul og relativ udregning baglens for og have motors ydelse.
Eller det rigtige hvor motor bliver plaseret i testbænk med dynometer på krumtappen.
Ned droslingen af den relative luft mengde skal testes
så ny effekt kan udlæses og dokumenteres med motor nummer til syn og skat.
Om det er en 2L motor eller 7,2L motor har vel ikke det store og sige?
I rally cross er der 2L's motore med 650hk
I usa american slæder 7,2L's motor med 210hk.
Mvh. K.Bøgvad