tilbage

Land Rover Forum  

80032: Medlemsundersøgelse nu! (01-04-2009 10:55:54)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.106.50)
Hej - igen

Jeg postede i går nedenstående indlæg i tråden "Oasen bør aflives". Måske blev mit forslag overset (eller måske bare ignoreret!), men jeg tillader mig alligevel at gentage det i en ny tråd:


Hej

Jeg har tidligere gjort mig til talsmand for, at DL-RK gennemfører en medlemsundersøgelse for at få et mere præcist indtryk af ønsker og forventninger til et medlemskab af klubben (kan I huske trådene om de stakkels Freelander-ejere, der følge sig overset ....). En medlemsunderøgelse om holdningen til Oasen er et meget relevant emne, så hvorfor ikke gribe chancen nu?

Medlemsundersøgelsen kunne gennemføres på to måder:
1) på papir hvor en side i Oasen udformes som et "modtager-betaler" postkort med relevante spørgsmål
2) som en elektronisk undersøgele med svar pr. e-mail

Papirmodellen har den fordel, at alle medlemmer får et spørgeskema, men den koster penge til porto. E-mail modellen har den fordel, at den koster gratis (da jeg har adgang til et velegnet system), men ikke alle medlemmer vil få et spørgeskema.

I begge tilfælde melder jeg mig frivilligt til at tælle svarene sammen!

Jeg tilspørger derfor ledelsen:
1) er der snart stemning for en medlemsundersøgelse?
2) hvor mange medlemmer kan kontaktes via e-mail?
3) hvor meget må det koste i ekstra porto, hvis man vælger papir-modellen?

Mvh
Mikael - som hylder filosofien: ingen indsats - ingen indflydelse!
80033: sv: Medlemsundersøgelse nu! (01-04-2009 11:26:35) (svar på 80032)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Mikael.

God ide. Jeg går ud fra at du ikke kun vil spørge om Oasen, men om en hel række ting vedrørende medlemsskab af DLRK?

Har du sendt dit forslag til HB? Det er jo ikke nok bare at skrive her på nettet.

MVH Jakob E S
80038: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (01-04-2009 12:40:52) (svar på 80033)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.106.50)
Hej Jakob

Svaret er ja og ja.

Ja, jeg foreslår at spørgsmålene både skal kortlægge medlemsskaren og dens køretøjer, og samtidi dækker DL-RK's aktiviteter meget bredt.
Og ja, jeg har gjort formanden direkte opmærksom på mit forslag.

Mvh
Mikael - som gerne kommer med input til relevante spørgsmål men foretrækker, at ledelsen fortsat leder og fordeler ....
80044: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (01-04-2009 14:19:28) (svar på 80038)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Mikael.

Jeg bakker dig fuldstændig op.
Hvis der blev lavet sådan en undersøgelse, kunne vi komme mange af de antagelser, der præsenteres både her på forum, til reginalforsamlingerne og på landrådet til livs.

MVH Jakob E S

PS ses vi på lørdag?
80046: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (01-04-2009 14:55:21) (svar på 80044)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.106.50)
Hej igen

Svaret er endnu engang ja. Monster Morris'en er bare SÅ klar, og det er jeg også ....

Mvh
Mikael - som håber på regn de næste par dage
80054: sv: Medlemsundersøgelse nu! (01-04-2009 17:16:17) (svar på 80032)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.116)
Hej Mikael
Jeg vil røve at give nogle svar på dine spørgsmål.

Jeg aner ikke om der er stemning for en medlemsundersøgelse.
Det er faktisk kun inden for de sidste dage der er opstået en "stemning" for en undersøgelse.
Er det HB der skal i stemning eller er det medlemmerne der skal i stemning.
Og hvad skal undersøgelsen gå ud på: Oasen, om medlemmerne er tilfreds med klubben, om medlemmerne er tilfreds med HB, hviklen bil man kører i, er der for få arrangementer for min bil, eller???
Man kan da ikke bare klappe et eller andet sammen og sende det ud i overmorgen, sådan fungere verden ikke, i hvert tilfælde ikke DLRK.
Et godt udgangspunkt ville være at forelægge sagen for det forestående Landsråd og derigennem vejre en stemning for hvilke tiltag der skal gøres.
Det gøre ved at sende et forslag til HB sekretæren der bringer det frem til Landsrådet.

Medlemskontakt pr. e-mail.
Der er det spørgsmål om hvor mange medlemmer der VIL kontaktes pr. mail.
Jeg ved gennem medlemssekretæren at der er rigtigt mange inaktive mailadresser i vores medlemsarkiv.

Kontakt pr. brev.
Omkostningerne ved et B brev til alle medlemmer ligger på 10-12.000,- kr, + kuverter, papir og toner.
Der skal så bruges tid på at sende det ud og meget tid på at registrere svarene og lave en konklusion

Jeg vil tro at en svarprocent ved begge metoder vil ligge på omkring max. 25-30%.

Som jeg tolker klubbben lige nu, så er der ca. 4-500 helårsaktive medlemmer, resten ser vi aldrig og de læser aldrig på dlrk.dk, spørgsmålet er om de andet, end lige, bladrer Oasen og det er det.

Før HB overhovedet kan reagere, kræves det at alle i HB har læst kravet, og da flere HB medlemmer kun læser post én til to gange om ugen og derefter skal have lidt til til at tænke, derefter skal vi have samordnet et ordentligt svar, som derefter skal lægges ud til medlemmerne, som regel her på Forum.

Vi svarer desværre ikke samme dag vi læser.
Jeg ved at man i disse tider forlanger et svar inden for ganske få timer, men for mit eget vedkommene har jeg ikke adgang til netopkobling før kl. 17:00 hvor jeg er hjemme.

I øvrigt er det er forbavsende dårligt tidspunkt, at forlange meget tidskrævende aktion fra HB, da vi har udsigt til en stor udskiftning i HB, og et, formentligt, ret omstændigt Landsråd, stående foran ladeporten.
Med venlig hilsen
Kenneth Poulsen
Formand
80057: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (01-04-2009 17:47:45) (svar på 80054)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
De fleste CMS-systemer opererer med mulighed for afstemningsmoduler, hvor spørgsmålene udarbejdes af de der har adgang til modulets adminside. Den mulighed koster intet og kan, som det så ofte ses på diverse sider på nettet, placeres i en lille box for sig og derefter placeres på siden, hvor der er plads, eller som en flowing-box (evt. som popup).
Så - alt det der med omkostninger til breve og papir hører vel efterhånden fortiden til for de fleste - og de enkelte, der endnu ikke har fået installeret elektrisk lys i boligen ;-), må så nødvendigvis modtage en lille folder med spørgsmål på klubbens regning.

med hensyn til spørgsmålenes karakter - så er det vel netop det flere efterhånden igennem lang tid allerede har været med til at ytre en mening om - senest i dette indlæg af Mikael.

Et personligt spørgsmål: hvorfor skal det hele altid på forhånd nærmest gøres til en håbløs gerning at fremkomme med ideer og en kamp op ad bakke - såsom her: hvor du (Kenneth) yter dig om hvad spørgsmålene så måtte være og om der er behov for en undersøgelse i det hele taget.

Det undrer mig, og sikkert en hel del andre, at det skal være således. Men - herrejemine, hvis det hele skal ende op i bureaukrati og kommandoveje uden smutvejsmuligheder - så bliver kampen vel ret hård vil jeg tro for i det hele taget at finde ud af om en sådan undersøgelse skal/skal ikke være.

Spørgeskemaer behøver ikke være specielt tidskrævende og omstændige at udforme - en del af spørgsmålene er jo i en del forudgående indlæg de senere år allerede blevet luftet -- men dermed også blevet overhørt. Der er jo heller ikke stillet noget krav til, hvornår undersøgelsen skal være klar til - så det er vel egentlig at komme i gang med at udforme dem efterhånden som de dukker op i hukommelsen hos de enkelte. -- Men OK, hvis DLRK opererer med noget der ligner sovjettiske femårsplaner - så kan jeg godt se, at det bliver uoverkommeligt at forny noget via de moderne mediers gratis muligheder.

Med venlig hilsen
Stefan (ja - så må I godt begynde at tage ladegreb - jeg står lige her :-))
80058: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (01-04-2009 17:58:16) (svar på 80054)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Citat:
"Som jeg tolker klubbben lige nu, så er der ca. 4-500 helårsaktive medlemmer, resten ser vi aldrig og de læser aldrig på dlrk.dk..."

1) Nu er det jo ikke noget krav for medlemsskab at medlemmerne skal være aktive.

2)Hvorfra ved du at en del melemmer aldrig læser dlrk.dk?

Efter min overbevisning står det medlemmer frit for at deltage i arrangementer - og hvis de ikke ønsker at gøre brug af de muligheder som medlemskabet giver dem (terrænarr. m.m.) så synes jeg at de skal have lov til at gøre dette uden at blive kritiseret herfor. De er dog immervæk med til at betale for leje af terræn m.m. for de "få 4-500" der gør det.

Hilsen
Stefan
80059: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (01-04-2009 18:03:34) (svar på 80054)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.106.50)
Kære Kenneth

Roooolig nu, jeg tror du misforstår mit "krav" om en medlemsundersøgelse. Der er kun tale om et ydmygt forslag (det er måske udråbstegnet i overskriften i tråden, der forvirrer - jeg beklager), og jeg hverken kræver eller forventer, at noget skal klampes sammen på et par dage. Jeg er slet ikke ude med riven efter HB eller andre aktive klubmedlemmer men minder blot om de tidligere hidsige debatter her på Forum, hvor f.eks. nogle medlemmer KRÆVEDE en medlemsundersøgelse men i øvrigt ikke selv gad bidrage til arbejdet.

Mit forslag går i sin enkelthed ud på at spørge meldemmerne om deres krav, forventninger og tilfredshed DL-RK's aktiviteter (forsikring, klubbutik, deltagelse i terrænkørsel, greenlaning, osv. osv. osv.). Du nævner selv flere oplagte spørgsmål, herunder til brug og forventninger til Oasen.

Jeg arbejder lidt med kundetilfredshedsundersøgelser til hverdag og påtager mig gerne det praktiske arbejde med formulering af spørgsmål (med behørig godkendelse i HB, naturligvis) og efterfølgende bearbejdelse af svarene. Jeg har adgang til et elektronisk system med et integreret analyseværktøj (det lyder mere avanceret end det er, men det virker!), hvor det vil være hurtigt, gratis og nemt at få et indtryk af stemningen i klubben - også uden for dette Forum.

Såfremt det er et problem at foretage en elektronisk undersøgelse, kan den gøres på papir for forholdsvis få midler. Et "klip-ud-og-send" spørgeskema i Oasen er (i princippet) gratis, og udgiften vil derfor kun beløbe sig til antal svar x "modtager-betaler porto". Ved 500 svar (og det er meget optimistisk sat i forhold til ca. 1.800 medlemmer) kan det nok holdes på under kr. 5.000,-. Også her påtager jeg mig gerne det manuelle arbejde.

Det er altid en risiko for en lav svarprocent på denne type undersøgelser, men det kan jo også anvendes til en konklusion. Jeg mener selv, at det er helt fair at rette ind efter de aktive medlemmers svar og se bort fra "sofavælgerne". Hvis nogen ikke gider svare, har de selv sat sig uden for indflydelse.

Jeg er klar over, at HB er hårdt spændt for, og at der vil ske meget i den kommende tid, så måske er en medlemsundersøgelse nu udtryk for dårlig timing. Men jeg synes idéen skulle luftes, da forslaget om aflivning af Oasen kom op igen-igen. Og jeg er overbevist om, at resultaterne af en undersøgelse vil have en stor værdi - især for en mere eller mindre ny klubledelse, der måske har andre andre ambitioner for klubben end den nuværende ledelse (og nej, det skal ikke opfattes som en kritik!).

Mvh
Mikael
80060: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (01-04-2009 18:53:54) (svar på 80059)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 93.160.197.46)
Hej Mikael
Jeg er delvist enig med dig. Men jeg tror vi skal lade HB have arbejdsro i den kommende tid, af årsager som Kenneth udmærket beskriver.
Og så må vi jo se efter landsrådet. Der kan det også blive mere relevant at finde ud af hvad vi skal, idet jeg ser det kommende formandsvalg som et valg mellem ægte interesse for Land-Rover og socialt samvær, modsat en almen interesse for at lede og alm. foreningsarbejde.
Derfor må vi se hvilke vinde der kommer til at blæse fra formandsskabet.
Nu er jeg ked af her, at afsløre hvad min planlagte artikelserie i Oasen kommer til at handle om, men det kommer til at berøre hvorfor vi egentlig er i Land-Rover klubben.
Mvh.
Martin
80061: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (01-04-2009 18:56:01) (svar på 80059)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Citat:
"....nogle medlemmer KRÆVEDE en medlemsundersøgelse men i øvrigt ikke selv gad bidrage til arbejdet".

Hmmm- det er vist en konklusion, der må stå for din egen regning. Mig bekendt skyldtes udeblivelsen af den/de KRÆVEDE medlemsundersøgelser en del flere afgørende faktorer - herunder uenighed i HB om det generelle behov for en sådan undersøgelse til at starte med.

Jeg tror, at såfremt der kommer en undersøgelse på dagsordenen, vil disse medlemmer, der KRÆVEDE en undersøgelse, også hjertens gerne bidrage med en skabelon af spørgsmål som de kunne tænke sig i undersøgelsen.

.

Jeg vil gerne VÆRE MED, og sikkert også mange andre medlemmer, til at udforme spørgsmål som sidenhen ville kunne finde plads i det endelige spørgeskema.

Hermed mit første, spinkle og spæde bud på enkelte af spørgsmålenes indhold på skitsebloksplan (se word-skitsen til højre).

Hilsen
Stefan
80064: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (01-04-2009 20:15:03) (svar på 80061)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.106.50)
Hej Stefan

Det er muligt, at ordet KRÆVEDE ikke indgik direkte i de tråde, jeg hentydede til. Men læs f.eks. trådene 25812, 39083 og 39095 (hvis du har tid). Need I say more ....?

I øvrigt er det ikke livsnødvendigt for mig at besvære klubben med en medlemsundersøgelse. Jeg får, hvad jeg betaler for - og mere til!

Mvh
Mikael
80073: sv: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (01-04-2009 21:07:20) (svar på 80064)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
De tre indlæg du henviser til udgør dog blot ét enkelt medlems syn på sagen og er således ikke kendetegnende for de ytringer og holdninger som jeg er bekendt med hersker i klubben. Jeg kender til en del andre forespørgsler om brugerundersøgelser, hvor skribenten ikke blot ønsker at fremkomme med krav, men som også selv er villig til at gøre en aktiv indsats - men jeg kan ikke præcist pege på det enekelte indlæg, da min tid ikke er til at rode op i gamle sager for at understøtte min påstand.

Men hvorom alting er, så peger alle fingre i retning af behovet for en sådan undersøgelse. jeg vil ikke fremkomme med krav om tisdpunkt og den slags, da et sådant krav ville være urimeligt og på den konto også ville kunne skydes til jorden som utidig indblanding i HB´s gøren og laden og ad den vej vil resultatet udmønte sig i en Status Quo situation uden at kunne bære frugt. Imidlertid er jeg da heller ikke så naiv, at jeg ikke også føler at enkelte medlemmer helst så Status Quo som en hellig hjørnesten for klubbens fortsatte eksistens. Men fremtiden er nu engang en fremadrettet bevægelse og nostalgisk tænkning samt svælgen i fortidens glorværdighed må og skal på klubplan vige for innovation og tilpasning af klubbens enkeltdele til kravene i et moderne IT-samfund og dets fremtidige klubmedlemmer.

Og du har ret - klubbens fortsatte eksistens er ikke en livsnødvendig foranstaltning, heller ikke for mig - men dog et gode vi til enhver tid bør værne om, hvis ikke andre tilsvarende klubskorstenes røg efterhånden skal føles mere lokkende for fremtidens LaRo-interesserede elementer end hvad denne klub vil kunne holde til i længden.

LaRohilsen
Stefan
80065: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (01-04-2009 20:19:29) (svar på 80061)
Asger Jørnow #7242, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.139.254)
Som jeg tolker formandens indlæg, er det ikke modvilje, men manglende overskud til at lave en undersøgelse, og generel frygt for at folk bare kræver at noget må gøres, men det er ikke dem selv der skal gøre det.

Jeg syntes at det var en god ide at nogen satte sig sammen og lavede et oplæg til en medlems-undersøgelse, og HB godkender den, og Mikael Friis har meldt sig tovholder, og har erfaring med emnet, så jeg syntes at HB skal tage imod tilbuddet.

Med Oase redaktør hilsen
Asger
80068: sv: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (01-04-2009 20:46:30) (svar på 80065)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.116)
Jeg vil så indskyde at jeg på ingen måde er i mod en medlemsundersøgelse, den kan give megen god information til klubbens drift.
Men som det nævnes vil den kun vise de i forvejen aktives behov og forventninger, men det ved man jo på forhånd og kan derfor tage højde for det.

Til Martin:
Citat:
"et valg mellem ægte interesse for Land-Rover og socialt samvær, modsat en almen interesse for at lede og alm. foreningsarbejde."
Citat slut.

Hmm, hmm den fik jeg sørme lige galt i halsen, så du må gerne forklare hvad jeg har gjort galt - set gennem dine briller selvfølgelig?

Er min interesse for Land Rover ikke ægte og har jeg ikke været social nok?

Jeg tager gerne det lige ud af posen - ikke så meget snik snak om det.

Mvh
Kenneth Poulsen formand og måske en fake.
80074: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (01-04-2009 21:19:38) (svar på 80068)
Martin Nielsen #0498, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 93.160.197.46)
Hej Kenneth
Ups. Og undskyld misforståelsen
Jeg har vist ikke tydeliggjort at jeg henviser til de to opstillede kandidater til formandsposten.
Og min delte opfattelse af de to kandidater er baseret på det kendskab jeg har til dem begge fra henholdsvis L-R arrangementer i ind og udland og som en del af Region Fyns ledelse.
Mvh.
Martin
80075: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (01-04-2009 21:28:05) (svar på 80074)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.116)
Fint nok Martin, den smagte også underligt i halsen, i forhold til hvad du tidligere har skrevet :)

Mvh
Kenneth Poulsen - der nu har rømmet sig færdigt. :-D
80084: sv: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (02-04-2009 09:01:44) (svar på 80065)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Jeg synes at resultatet af en medlemsundersøgelse må være en gave til en ny HB. Så kan HB der slå op hvad medlemmmerne, som er aktive nok til at svare, de forventer af klubben.
Jeg synes desuden at en sådan undersøgelse, ud over at være en forventningsafklaring, også skal være en klarlæggelse af hvilke biler medlemmerne kører i. Der har jo ofte været fremlagt holdninger til om medlemmerne genrelt kører i nye blanke caféræsere eller gamle terræn biler. Så kunne vi få syn for sagen, i stedet for alt det pladder og udokumenterede påstande her på forum.
Jeg håber virkelig ikke at HB udelukkende leder klubben ud fra de meninger, der tilkendegives her på forum.

MVH Jakob E S
80089: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (02-04-2009 09:24:45) (svar på 80084)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Hørt!
80097: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (02-04-2009 11:23:17) (svar på 80089)
Rasmus Küpper #5414, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.61.113.174)
Det er logik for burhøns, at man ind i mellem foretager en meningsmåling for at tilpasse virksomheden/foreningen efter kunderne/medlemmernes ønsker.

Alt andet er direkte selvmord!!!

Så lad os se at få lavet en hurtigst muligt og lad dem der er aktive brugere af klubben forme den. Lad sofa vælgere, være sofa vælgere....ja, de bliver sgu nok i sofaen selvom der er mudder i Høvelte alligevel!
80116: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (02-04-2009 13:39:55) (svar på 80097)
Jørgen Hansson #4977, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.116.223.241)
Hej Rasmus

Hvad mener du med at klubben skal formes af de aktive dele af medlemmerne, det troede jeg den blev, og hvornår er man at betragte som aktiv medlem ? Jeg kan forstå i de indlæg der har været at der er nogle der mener at klubben kan undværre de medlemmer som ikke ønsker at deltage aktivt, så er det jeg undre mig hvor går grænsen for hvornår er man aktiv og hvornår er man en byrde for de aktive, vedr. Oasen
Ja, så syntes jeg der er blevet lavet et kanon job af de ansvarlige og noget jeg ser frem til når den kommer, om den så skal lægges på nettet eller andet bør være en HB beslutning og som indbefatter alle medlemmer DLRK.

Jørgen der nu også er blevet Freelander ejer
80134: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (02-04-2009 16:35:47) (svar på 80116)
Claus Aarøe #7508, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.251.195.31)
Jeg skal med til landsråd snart og ideen tages med til snak i krogene og hvem ved. Måske vi kan sætte noget konstruktivt igang :-)

Mere om det på den anden side af møde, påske og godt vejr.

Claus
80139: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (02-04-2009 17:08:50) (svar på 80134)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 78.156.220.119)
Som jeg har forstået det, er der kun et lille mindretal af klubbens medlemmer der benytter forum, og måske i det hele taget hjemmesiden, hvorfor jeg ikke mener at en afstemning eller meningstilkendegivelse over hjemmesiden overhovedet giver nogen mening.

Retfærdigvis skal alle klubbens medlemmer have mulighed for at tilkendegive sin mening.

Skal der en medlemsundersøgelse til, må det da skulle ske ved et skema i bladet, der kommer ud til alle.

Jeg har i en anden klub været med til en sådan undersøgelse og kan forsikre om, at det er ikke bare lige.
Det er ikke noget man lige laver en aftensstund, og da slet ikke når det handler om så gennemgribende en beslutning. Det er ikke kun 3-4-5 spørgsmål, der skal besvares og belyses.
Det skal virkelig gennemarbejdes og overvejes nøje, og gennelæses af udenforstående, idet man kan få det resultat man ønsker ved at formulere spørgsmålene på rette vis.

Inden man går til en beslutning om at lave en medlemsundersøgelse om bl.a. at nedlægge den trykte Oasen, bør man måske få klarlagt en række spørgsmål, så folk er bedre klædt på til at besvare.

Hvorfor bruger så mange ikke hjemmesiden?
Er det et spørgsmål om at man ikke evner at bruge IT?
Hvis ja skulle man måske prøve at arrangere nogle enkle kurser i brugen af hjemmesiden.

Interesserer det bare ikke? og hvorfor? Kan en opdeling af Forum i teknik/arr. og ordskvalder hjælpe på det forhold?

Vil medlemmerne modsætte sig at modtage mails fra klubben som værende spam, som bl.a. kunne overtage regionsstoffet i Oasen, indkaldelse til regionalforsamling og arrangementer i øvrigt?

Disse spørgsmål kunne vi evt. også vende på Landsrådet unde uoff. snak.

mvh
Knud, der iøvrigt mener at tiden er ved at løbe fra trykte klubblade
80135: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (02-04-2009 16:43:32) (svar på 80084)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.191.243)
Hej Jakob

Jeg synes det er en noget nedladende fællesbenævnelse på forskellige Land Rover modeller du anvender i dit indlæg.

Kan godt være du ikke mener det så nedladende som det står på skærmen, men der er ingen der kan se hvad du tænker eller det eventuelle glimt i øjnene, det eneste der fremgår er de ord du anvender.

De nye caféræsere, som du kalder dem, vil ofte og med en fører der kender sin bil, overgå de gamle terræn biler i terræn.

Så længe bilerne er udstyret med den grønne oval bør man ikke på dette Forum blive præsenteret for den slags bemærkninger blot fordi man kører i en nyere årgang/model. Men det er måske en af årsagerne til at nyere modeller ikke viser sig til arrangementer, hvis det er den slags holdninger de bliver mødt med eller kan læse.

Går ud fra at medlemmer der kører i noget der ikke er mindst 20 år gammelt er lige så fuldgyldige medlemmer af klubben.

Eller er jeg enig med dig i dine betragtninger om en medlemsundersøgelse.

mvh
Ib 0219
Kører Defender, Discovery 3, Freelander 2, Range Rover Sport og Range Rover i terræn
80145: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (02-04-2009 18:40:53) (svar på 80135)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 217.157.187.247)
Hej Ib,

Jeg tror nu J.E.S. mente "blanke Caferæsere" i den forstand at nogle medlemmer mener, at der er en del af Land Rover kørere og tilmed medlemmer som ikke bruger deres bil som 4x4 køretøj - altså offroad. Men bare fordi man kan er det jo ikke sermed sagt at man også skal (selvom det er sjovt!!)

Men det er jo også brugsmønstret for en del 4x4-biler i klubben - at de aldrig forlader asfalten - allerhøjst en jordvej i lavt tempo - ligesom jeg selv hihi - man har måske blot brug for at kunne trække en tung hestetrailer - gudskelov er der jo højt til loftet her i klubben og alle har ret til deres mening...høhø

Thorstein #7334
Der både er for en medlemsundersøgelse og Oasen! - og medvind på cykelstierne
80154: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (02-04-2009 20:08:13) (svar på 80145)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.191.243)
hej Alexander

Jeg kunne give dig ret (og ser ikke dit indlæg som et forsvar for J.E.S.) hvis det ikke var fordi vi er medlemmer af en Land Rover klub,og på dens Forum skal man efter min mening ikke være nedladende overfor andre medlemmer fordi de muligvis ikke har interesse i at køre terræn, klubben rummer vel egentlig også mere end blot det.
Man kan jo heller ikke vide om de rent faktisk bruger bilen til kørsel i terræn - uden at deltage i klubbens arrangementer.

Det er højest tænkeligt at de bruger deres bil til så meget andet og har valgt Land Rover fordi den opfylder deres behov for transportmiddel, værktøj, trækker osv., ligesom de nyere modeller er en ren fornøjelse på lande- og motorvej. 2000 omdrejninger - 120 km/t på uret - fred og ro - blid musik i radioen - lige over 10 km/l - og det fabelagtige overblik man har i en Land Rover. Så nogle vælger Land Rover bare fordi det er en dejlig bil at køre i og med god plads til familien.

De medlemmer skal der også være plads til uden at der skal ses skævt til dem, og de er jo via deres kontingent med til at betale for de aktives arrangementer (via regionsandelene), Landsarrangementet og udgivelsen af Oasen, samt driften af klubbens ledelse, udvalg osv.

mvh
Ib 0219

80174: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (03-04-2009 00:28:11) (svar på 80154)
Anders Lindberg Madsen #7561, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 77.212.213.97)
Fremragende ide at lave en medlemsundersøgelse! Jeg støtter 100%

Det kan kun bidrage til en bedre forståelse af medlemmernes ønsker og behov.

Jeg har faktisk svært ved at se ét eneste argument for IKKE at gøre det.

Michael - du er meget velkommen til at kontakte mig hvis du ønsker sparring på ideen. Jeg arbejder en del med brugertest og kundeundersøgelser i mit arbejde - og efterfølgende analyse af resultaterne. Så måske jeg kan bidrage med noget?

/anders
80175: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (03-04-2009 00:57:12) (svar på 80174)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Nå - klubledelse og klubmedlemmer, her har vi i hvert fald to ivrige medlemmer som oven i købet har forstand på at udforme sådanne spørgeskemaer på et højere plan end jeg og sikkert mange andre herinde har, så et sådant skema vil kunne få noget vægtig værdi i klubrelateret sammenhæng.
Så er det vel blot om at få aftalt hvordan og hvorledes disse kan få et godt samarbejde med ledelsen op at stå. Jeg forestiller mig som medlem et ret bredt skema - omhandlende så godt som alle tænkelige forhold i klubøjemed - samtlige kroge belyst og vægtet.
80186: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (03-04-2009 09:10:18) (svar på 80135)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Ib.

Nu må jeg også hellere selv svare, selvom der er nogen der har en formodning om hvad jeg mener.
Det jeg skrev var jo henvisning til hvad bilerne er blevet kaldt herpå forum.
Min holdning er at alle Land Rovere skal være velkommen i klubben. Uanset om man har en blank SVX der kun kører i byen, en gammel serie I der kun køres til shows eller en bobtailed RRC med spær på alle aksler og spil i begge ender. For mig er DLRK (herunder dette forum) et socialt netværk for folk med interesse for mærket.
Det er dog sådan at arrangementerne afspejler de aktive medlemmer i foreningen. Sådan er det i alle de foreninger jeg kender til.
Der er i øvrigt også meget stor forskel på regionerne. I ØSJ køres der stort set ikke terræn, men de har klubaftener og værkstedsdage, hvorimod andre regioner mødes ude i terrænet.
Personligt bruger jeg min Land Rover både til at ræse hen til Cafeer og til at køre hård (synes jeg selv) terrænkørsel.

MVH Jakob E S
80188: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (03-04-2009 09:30:41) (svar på 80186)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
har du et billede af den? :-) - nu VIL vi se vidunderet.

Hilsen
Stefan
80190: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (03-04-2009 09:45:54) (svar på 80188)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hvis det er min bil du vil se så er den her:
Den gør sig ikke så godt med disse fælge, men de er nu engang bedre end mine wolf fælge, når jeg har mine MUD dæk på.

MVH Jakob E S
80193: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (03-04-2009 10:14:02) (svar på 80190)
André Elsborg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.54.62.30)
Det er da fulstændig ligemeget hvad man bruger sin L-R til.

Om det er kun cafe kørsel eller kun terræng kørsel.

Og det er da også fuldstændig lige meget hvilken L-R man kører i om det er en ny eks. Frelander eller en gammel eks. Stage One. For mig personligt er der da ingen forskel på folk af den grund. (Der er for mig da kun forskel på folk der kører L-R og ikke kører L-R) God / Dårlig smag ...Smiler...

Men kan da godt tilslutte mig det med at det ville være rart at vide hvilke biler/Modeller der er i området hvor man selv opholder sig ...

Med Venlig Hilsen til "alle" DLRK medlemmer.: André.

PS: Kører Serie 3. 109" 2,5 n/a + Stage One 109" 3,5 V8.
80194: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (03-04-2009 10:45:48) (svar på 80190)
Stefan Wandel #6008, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 83.90.139.25)
Ja - den er fed.
Er det ikke i Tivoli de har /har haft en udrangeret og ombygget SIII stående som "cafevogn"/"pølsevogn"?

Hilsen
Stefan
80198: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Medlemsundersøgelse nu! (03-04-2009 11:11:15) (svar på 80194)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Jo lettere modificeret - altså den i tivoli.

MVH Jakob E S