tilbage

Land Rover Forum  

39208: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (03-11-2006 13:35:41)
Tina Hjordt #5648, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.88.124.219)
Hej,
Med udgangspunkt i; hvor mange af DLRKs medlemmer kører nye modeller – i første omgang Freelandere, lavede jeg en minimedlemsundersøgelse her på diskussionsforummet (se under Medlemsundersøgelse (1) og 2. Det var der en håndfuld Freelanderkørere, der svarede på, og tak for det.

Jeg er naturligvis klar over, at det ikke er dækkende for, hvor mange medlemmer med Freelandere, der reelt findes i klubben, men jeg tror, at det giver et meget godt fingerpeg. Samme indtryk fik jeg, da jeg selv for et par år siden dukkede op til nogle arrangementer i klubregi, og når jeg idag på DLRKs hjemmeside kigger på fotos fra arrangementerne – bl.a. fra Landsarrangementet 2006. Der er ikke særligt mange.

Hvor er de henne alle de Freelandere, man møder på vejene? Hvorfor er de ikke medlemmer af klubben - og aktive? Jeg har spurgt Land Rover Danmark om salgstallet for Freelandere siden 2000, og de svarer, at der er solgt 1664. Her er jo et kæmpepotentiale for nye medlemmer, som betyder bedre klubøkonomi og flere hænder til at løfte. Derfor vil jeg foreslå, at klubben i første omgang finder ud af, hvem man har som medlemmer - det er altid en god ide. Dernæst - hvis det viser sig, at næsten ingen kører de nye LR-modeller, ligger der en opgave i at få fat på førerne af disse modeller og få dem med i klubben. Men først og fremmest er det nok et spørgsmål om, hvorvidt man i klubben ønsker at acceptere, at Land Rover har udviklet sine biler, og tiltrukket førere med måske andre ideer for bl.a. terrænkørsel. Nye biler kan også køre terræn, hvis der bare, når banerne bygges, tages hensyn hertil. En rytter sender heller ikke sin kostbare hest igennnem en bane, vel vidende at hesten skal aflives bagefter.

Vil klubben evolution eller revolution? Kan vi ikke bare starte med at gå tilbage til år 2000, hvor denne lille Freelander-statistik starter, og så tage den derfra - for så er der ikke så meget at indhente, men der er altså lidt at indhente, især hvis man fortsat vil være en klub for (alle) Landrovere i Danmark.

Og så vil jeg ikke gøre så meget ud af, at der siden lanceringen i Danmark sidste år, ifølge LR DK, er solgt 232 Range Rover Sport, men det var dog måske også værd at tænke lidt over for en Land Rover klub?

Mange venlige hilsener
Tina
39212: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (03-11-2006 14:19:50) (svar på 39208)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.95.156.208)
Hvis nu Land Rover har videreudviklet deres produkter, så skal jeg lige høre hvad det er, der skal ændres på de terrænbaner der oprettes på terrændagene. Skal de være sværere eller lettere?
Min teori er, at de nye biler simpelthen ikke kan finde udfordring i de baner, som vores gamle biler kan komme igennem.

Vi kan jo spørge terræninstruktørerne om hvor mange nye biler, der har været tilmeldt grønt bevis kurser de sidste fem år? Disse kurser tilpasses mig bekendt køretøjerne og kørernes evner, således at ingen lider overlast.

Det kan jo være, at en stor del af de nye LR-ejere faktisk ikke er interesseret i at at bruge halvdelen af søndagen på at vaske bil. Der er måske en grund til at de fleste nye LR ikke leveres med terrændæk, men med store brede lavprofiler.

MVH Jakob Edelvold Scheibye, 6318. Defender 110"

PS du kan jo lige kigge lidt på dette link. Der skulle vist være mindst et billede af en Freelnader. Det skal lige siges at min Defender ca. 5 minutter senere hang på den samme knold som Freelanderen hænger på. http://www.lr90.dk/Skibby14Oktober2006.php
39214: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (03-11-2006 14:57:47) (svar på 39212)
Jørgen Olsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.164.205.54)
-som udgangspunkt kan alle produkterne fra Land-Rover køre terræn. Dette er vel at mærke hvis Land-Roveren "må få lov" af ejeren !
Her tror jeg at vi har fat i, hvorfor at vi ikke ser så mange Freelandere i terræn.
Men jeg tror også at vi kommer til at se flere i fremtiden eftersom at priserne på Freelander nærmest rasler ned.
Mvh
Jørgen
(tidligere ejer af Freelander oma. fra LR)
39213: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (03-11-2006 14:49:17) (svar på 39208)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 193.88.88.10)
Hej Tina.
Jeg tror ganske enkelt at årsagen til at vi ikke ser så mange nye medlemmer i klubben med nye modeller, er at disse personer ikke har samme forhold til deres biler som vi andre. Jeg tror at det for manges vedkomne bare handler om at køre i en 4x4, og at mærket er af mindre betydning. Mon ikke mange af de nye biler er firmabiler, hvor forholdet til bilen er helt anderledes end hos private der bruger deres hårdt optjente sparepenge, og derfor har et tættere forhold til bilerne? Som en anden skriver tror jeg at vi i fremtiden vil se mange flere nyere modeller i klubregi, i takt med at der kommer flere og billigere brugte biler på markedet. DLRK har efter min bedste overbevisning ingen politik om evolution eller revolution, men er alene styret af medlemmerne og den tid vi lever i. Selvfølgelig er der medlemmer der kun kan se Land Rover sjælen i de gamle modeller, men der er da også mange der har den modsatte holdning. Der er plads til alle for det er ikke modellen det handler om men mærket! Hvis du ønsker at klubben skal udvikle sig i den retning som du ønsker er det vigtigt at du selv deltager i møder og arrangementer..Det er nu engang den bedste måde at få indflydelse på. Man kan ikke forvente at en klub eller forening skal udvikle sig i en bestemt retning uden selv at deltage i arbejdet.
Men, som du kan se på tidliger svar på dine indlæg er der masser af folk derude med samme interresse som dig, så vejen frem må være at møde op til arrangementer, deltage aktivt i planlægning, banebygning komme med forslag osv.
Det er nemt at sidde bag skærmen derhjemme og ønske sig alt muligt men det kræver en større indsats end det.
Jeg kan da godt forstå at du ikke har set nogle Freelandere til DLRK arrangementer i de sidste par år, hvis du ikke selv har været der..!
Når jeg har lyst til at køre i terræn og møde andre LR tosser, så møder jeg op og deltager aktivt. Man behøver heller ikke at have en top tunet 90", gejlet med alverdens off-road udstyr til mange tusinde kroner, for at have en sjov dag i terrænet eller for at være velset af andre klubmedlemmer.
Mine ord til dig Tina er, let dig fra skærmen, sæt dig ud i Freelanderen og find et arrangement i din region. (eller andre for den sags skyld). Mød nogle af medlemmerne, snak med dem, påvirk dem, vis dem din bil, kik på deres og du skal se at der også er plads til dig og dine interresser!
Go´weekend.
Ole Pars, 3338
109" serie III ex.mil.
39217: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (03-11-2006 16:17:44) (svar på 39213)
Allan Malmberg (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 81.229.122.31)
Hej

Jeg er ikke medlem - endnu, men det skyldes mest travlhed med mange andre af livets gøremål.
Jeg har en ny Disco 3, som kun har set off-road de par gange sidste vinter, hvor jeg måtte ud over marken på grund af en alt for stor snedrive - og her taler vi meterhøj, så selv Disco'en måtte give op.

Men tilbage til Tina's ønske/spørgsmål, for jeg er nok en af dem, som hun sigter til, selvom jeg ikke køre Freelander.

Jeg kendte intet til LR-verden inden jeg købte den, og det var absolut ikke på grund af dens egenskaber off-road. Jeg pendler hver dag små 200 km i min lækre Disco, som vandt, da vi stod og skulle have ny bil. Både Toyota, BMW, VW og Mercedes var også muligheder, da de lå i samme prisklasse, men én tur i disco'en, jeg var solgt.
Lydløs, men stadig kraftfuld. Superbehagelig affjedring, og et dejligt overblik over de andre biler.
Men ikke en tanke om off-roadegenskaberne.

Da jeg var til service med "barnet" kørte forhandleren en Porsche Cayenne ind i hallen. Kunden havde byttet til en RR Sport. Og det siger vel lidt om, hvad der er, som klubben er oppe imod. Og hvorfor så få af os "nye" ikke vinker.

Vi ser ikke bilen som genstand for beundring i forhold til off-road, men som et pragtfuldt og magtfuld landevejskøretøj - langt fra mudder og deslige.
Skal jeg være ærlig, så gad jeg ikke ha' en Defender, faktisk hverken en ny eller brugt.

At Disco'en kan slå alle de andre papbiler den dag det kommer til stykket - ja, det er da rart at vide, hvis man skal forsvare/forklare, hvorfor der ikke er en blå/hvid propel eller en stjerne på køleren.

LR-bilerne er kommet ind i en prisklasse, hvor det er meget andet end bilens relle kvaliteter, der tæller. Her er image langt vigtigere, og fabrikken gør meget for at placere sine biler rigtigt i forhold til sine mange nye kunder.
Men det er også kunder, der sandsynligvis vil være langt mere flygtige - hvis ikke I i DKLR kommer ud over stepperne, og prøver at få fat i os. Gi'r os LR ind under huden.
Måske i et tættere samarbejde med importøren/forhandlerne. Hvad nu, hvis man ikke kunne købe en LR - ny som brugt - uden at blive inviteret til en velkomstaften i den nærmeste afdeling.
Give det indtryk, at man ikke bare har fået en ny bil, men pludselig er kommet med i noget der ligner et verdensomspændende broderskab.
Fortælle, at en LR ikke som de andre popsmarte 4X4'ere ude på vejen, men er noget helt unikt.
Komme mere i gang med det, som fabrikken kommer med - branding og storytelling.

I dag sælges mange biler ikke på deres kvalitet, men på det image og den historie, der følger med. Hvorfor sælges der så mange Porsche Cayenner her i landet.

Alene fordi det er en Porsche. Bilen er (personlig mening) tudegrim, og er blandt de langsommeste Porscher, der nogensinde er produceret. Men også den billigste. Så nu kan folk sige, at de har en Porsche. Gule plader og sløv V6-motor - javel, men det er stadig en Porsche.
At sammenligne LR med Porsche på branding-niveau er naturligvis ikke fair - det ved jeg, men når Porsche kan sælge en 4X4 ved at benytte deres unikke sportsvognsimage, så kan LR vel også sælge næsten-sportsvogne (RRS) på baggrund af deres 4X4-image.

Her kan LR lære noget. Folk skal med stolthed i stemmen sige, at de har købt en LR.
Flere i vores arbejdsomgangskreds havde følgende svar, da vi fortalte, at vi havde købt en LR.
- Nåh, det var spændende. Hvilket mærke

Landrover er blevet et begreb hos mange mennesker. Det er både godt og skidt. Det svært at komme igennem med mærket til dem, til gengæld - hvis det først sidder der, så sidder det fast.

Måske skal der andre aktiviteter til, end besøg i et mudderhul - eller måske skal der endnu flere mudderhuller til.
Jeg har ikke de gyldne svar, desværre, men jeg ser gerne LR-ånden bredt mere ud.

Håber et svar fra en "udefra" kunne bruges til noget

Allan - snart medlem
39219: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (03-11-2006 16:45:19) (svar på 39217)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.165.47.110)
Hej Allan,

Jeg skal ikke gøre mig på på indmeldingssituationen, men vil bare lige knytte en kommentar til din Porsche bemærkning, som gammel Porsche mand (her ville jeg have smilet, men det må man ikke for censuren). Du må bestemt henvise til den mest undermotoriserede af Cayenne slagsen - Turbo S versionen er faktisk den kraftigste gade Porsche pånær Carrera GT (til 10 mio i Dk) nogensinde - jeg ved godt at den også vejer lidt, men at kalde den for blandt de langsomste må vist kaldes for årest overdrivelse.

Nu er jeg så blevet til en af dem "der godt gad at have" en af de gamle Landrovere - mest pga hele myten om Landroveren, men vel også lidt fordi man er gået hen og blevet gammel og nærig - inden jeg fik børn syntes jeg det var "sjovt nok" med 30.000,- for et tandremsskift...

Mvh
Michael
Ex Porsche 928 S4
Ex Porsche 356 S90
109" 1982 SIII CSW Stage 1 V8
88" 1981 SIII Exmili
39402: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (08-11-2006 17:28:33) (svar på 39217)
John Hansen, #6959 reg.øsj (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.54.73.45)
Lige som hullet med det klare vand bliver meget mudret ved terrænarrangementerne, er diskusionen i denne tråd blevet meget mudret af at så mange har været inde over. Tillad mig at klare vandet med en række grove forsimplinger:

Der findes to slags Land Rovere: De kantede modeller og de ikke-kantede modeller.

De kantede modeller er produceret siden 1949 og de modeller der produceres i dag bærer generne fra '49, det kan ethvert barn se på 500 meters afstand. De kantede modeller er årsagen til Land Rovers ånd og image og den duft af vildmark, eventyr og ekspedition der er over den grønne oval. Det er de kantede modeller der er årsag til at mange mennesker simpelthen anvender betegnelsen landrover om alle 4x4 biler. Og hvilke modeller er det vi gennem årene har set igen og igen på TV og film, fra de arktiske egne til de tropiske og alt der imellem, samt i alle verdens brændpunkter? De kantede selvfølgelig! De kantede modeller fra Solihull er de mest "traktoragtige" civile biler man kan købe i dag. Modellen har ingen konkurrenter, køberne har intet alternativ. Vil man have den ultimativt rå og grovkornede terræn- og arbejdsbil, ligger fabrikatet og modellen fast, det er herefter kun et spørgsmål om at vælge akselafstand. Når man vælger en kantet model er det ikke resultatet af sammenligning med tilsvarende modeller fra konkurrerende fabrikker - men fordi man fra starten var hooked på en kantet Land Rover. Personligt ville jeg købe en firkantet model allerede da jeg var 16, på grund af den rå og simple konstruktion, det klassiske kantede design og den lange legendariske historie. Og fordi den kan tåle hvad som helst. I skulle se de gennemtæskede modeller jeg har set i Afrika, som stadig kører. Når man hævder at 70% af alle producerede modeller stadig kører, er det i øvrigt de kantede modeller der refereres til. Jeg glæder mig ofte over at hvis der kommer for meget mudder i kabinen eller i kassen, åbner jeg blot døren og spuler med haveslangen.

De ikke-kantede modeller er blot firhjulstrækkere i mængden. Hvis de ikke-kantede modeller omgives af en duft af vildmark, eventyr og ekspedition, er det lånte fjer fra de kantede modeller. De ikke-kantede modeller har kun navnet og produktionsstedet tilfælles med de kantede modeller, men en bilmodel bliver ikke noget særligt blot fordi den er produceret på samme adresse som en legendarisk model. Min 18 årige datter så en Freelander til et terrænarrangement og sagde: "Hvis jeg kun havde sådan en, var jeg blevet hjemme." Sådan ser jeg ikke på det, men det viser at enhver kan se forskellen. Der findes mange andre fabrikker som laver modeller tilsvarende de ikke-kantede Land Rovere og når man vælger en ikke-kantet Land Rover sker det efter at have sammenlignet med de øvrige fabrikater. Valget af en ikke-kantet model sker altså ikke på grund af "den engelske syge" eller dyb fascination af en ur-firhjulstrækker, men på grund af eksempelvis lydløshed eller superbehagelig affjedring som Allan Malmberg skrev tidligere i denne tråd, parametre som ikke var med i mine overvejelser de gange jeg har handlet Land Rover. De ikke-kantede modeller mangler den rå og simple konstruktion, det klassiske kantede design og den lange legendariske historie - og jeg har af de grunde aldrig drømt om at eje en. Jeg er klar over at nogen ser det som kvalitet at der er tykke tæpper på gulvene og læder på sæderne, men jeg ser det som kvalitet at en 4x4 kan spules inden i.

Der er altså forskel på bilerne og det afspejler sig i forskel på ejerne. Derfor er en større procentdel af de kantede modeller aktivt med i klubben og derfor er det førere af de kantede modeller som hilser på landevejen.

Alle Land Rover kørere er for min skyld velkomne i klubben, kantede eller ej, men jeg mener ikke nødvendigvis at flere = bedre for klubben. Så lad dem komme som vil og lad de andre passe sig selv.

Og så håber jeg alle er lige så entusiastisk glade for deres model, som jeg er for min.

39220: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (03-11-2006 16:52:38) (svar på 39208)
Jan Poulsen #6642, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.66.199.71)
Trådopretters ønsker har ikke ændret sig meget over de sidste halvandet år.

Vil klubben evolution eller revolution. Vil DLRK acceptere LRs nye modeller og videre i den dur. Vi kan også tage et af de gamle synspunkter "Det nye LandRover er fremtiden (frit oversat)" Nu er der så lavet statistikker der skal underbygge disse synspunkter. Jeg savner stadigvæk blot at få at vide hvad den egentlige dagsorden går ud på, så vi kan tage diskussionen derfra.

Måske er det et spørgsmål om revolution der popper op igen og igen og igen.

God week-end anyway
JP
39228: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (03-11-2006 20:06:05) (svar på 39220)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.191.243)

Hvis man læser lidt på det Allan har skrevet ligger svaret lige for. Hvis man kigger lidt på klubbens fremgang indenfor de sidste 8 år, ligger svaret også der.

Vi formår ikke at tiltrække de nye medlemmer, der kører i de nye modeller, som medlemmer måske, men ikke som aktive medlemmer. Fordi vi ganske enkelt(generalisering)ikke har noget at tilbyde dem, ud over det klubben har gjort til sin hjørnesten, mudderkørsel. Hvilket der så sandelig også skal være plads til.

Allan giver et af svarene på hvad der måske kunne tiltrække nye medlemmer, så de kunne få lyst til at møde op til arrangementer, og hvilken type medlemmer der de seneste år i stort tal har meldt sig ind i klubben, og det er ikke nødvendigvis mudderkørsel der trækker mest.

Jeg har nævnt det før og gør det så igen, da det aldrig er blevet kommenteret. Medlemsfremgangen indenfor de seneste 8 år, hænger sjovt nok nøje sammen med udviklingen i salget af de nye Land Rover modeller (læs Freelander o.lign.). Hvor tror I ellers de nye medlemmer kommer fra??? Og er det noget vi skal forholde os til, eller lukke øjnene for og håbe på at de retter ind til højre???

Så der er ikke tale om revolution men om evolution, hvis vi vil de nye medlemmer. Vi kan ikke forvente at de umiddelbart synes det er fedt at møde op til et arrangement, hvor hovedparten af de fremmødte er biler med mere end 20 år på bagen, det er begrænset hvad sammenfald i interesser der kan være.

Min påstand er, at mere end halvdelen af medlemsskaren kører rundt i Land Rovere der er max. 8 år gamle eller mindre end det. Måske vi skulle forholde os til det og fremtiden i stedet for at "overfalde" et medlem der lufter nogle tanker. Jeg kender Tina godt nok til at vide at hun ikke gør det for at skade klubben, men for at slå på tromme for man begynder at tænke fremad, i klubbens interesse, i stedet for at blive stående på stedet, og ikke tænke længere end til det, der altid er blevet lavet af arrangementer.

Det er heller ikke særligt fedt som nyt medlem at klikke sig ind på Forum og se sin nye bil blive kaldt en frilandsgris og lignende. Kan godt være det er jargonen, men som nyt medlem er man ikke forberedt på den slags nedladende kælenavne, så måske man skulle holde den slags til en mere personlig kontakt ved et arrangement, hvor man kan se smilet og glimtet i øjet.

Kigger jeg i en 20 år gammel Oasen, ligner kalenderen og arrangementstyperne hinanden til forveksling. Og - nej - jeg har ikke det endegyldige svar på hvad der skal til, men jeg tror på at der skal tænkes i andre baner hvis klubben skal fortsætte sin udvikling. Til gavn og glæde for gamle og nye medlemmer, uanset hvilken type Land Rover de måtte køre i.

mvh
Ib 0219
39230: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (03-11-2006 21:18:36) (svar på 39228)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.94.165.90)
Jeg vil være ketterisk og fremsætte påstanden, at et DL-RK-medlemsskab tildels er et 'modehit' eller et naturligt følgeskab af et køb, som jeg vil sammenligne med den forsikring, jeg får tilbudt i compturerforretningen, når jeg har købt en avanceret pc'er.

Freelanderen, Discovery'en og Range Roveren er blevet købt og så lige et medlemsskab i vor klub, fordi det er trendy, at være sammen med andre, der holder meget af LR-produkterne.

Men hvorfor ser vi disse ejere/brugere ikke ved klubarrangementerne ? De bruger deres biler til at flytte/trække hestetraileren, campingvognen, komme på arbejde i - og så har de børn, hus og hjem samt dyr - og ingen tid til, at dyrke de egenskaber, en LR har og som ejerne ikke har brug for.

Det kan ikke undgås, at at dette medlemssegment har hørt og læst om mudderture, men de har selv ikke mod til, at hænge på eller vil ikke presse deres LR ud i den slags situationer. Helt ærligt: det ville jeg mht min bankrådgiver heller ikke gøre. Jeg tør slet ikke spekulere på, hvad den forreste kofanger/spoiler på en Range Rover Sport koster !

Jeg vover mig gerne lidt ud på tyndt is med følgende postulat: mange af køberne er også eengangskøber af LR. Det var måske trendy med en Freelander, men nu skal det altså være en Audi A6 stationcar, men ingen Discovery 3.

Kaster jeg et blik på de mange bilsider på nettet, ser jeg mange Freelander annonceret til salg. De er ikke blevet skiftet ud pga. dårlig kvalitæt, men fordi der nu skulle en anden spændende bil til eller familien er blevet forøget.

Måske kan Ib rette mig på dette punkt ?

Arrangementkalenderen bliver lagt af de trofast medlemmer, som møder op til Regionsforsamlingen og andre aktiviteter.

Der har i forskellige regioner været tiltag til, at forberede klubdage, som sigter på de mere 'bløde' Land Rovers, men som jeg har læst, har disse arrangementer ikke værfet den helt store succes af sig.

Der er mere 'familie' over de ældre Land Rovers: jo ældre, jo mere hygge og større fremmøde i klubregi.

Sålænge Serie-biler og Defender samt den klassiske Range Rover holdes kørende, vil de præge klublivet, fordi de er et ultimative udtryk for LR-ånden.

Det er ikke uden grund, at Serie/Defender Land Rover er ikonen blandt alle bilmærker !

De nyere produkter, hvis kvalitet ikke skal diskuteres i dette sammenhæng, udstråler mindre livsstil, men snarere en trend.

Men jeg vil også give Ib ret i, at det ikke er befordrende for aktivering af 'ny-type-ejere', at deres biler tildeles nedsættende kælenavne som frilandsgrise og Discodascokasser.

Trænger klubben til en evolution ?

Den slags kommer helt af sig selv, når der er grobund tilstede.

Men en klimaforandring kan vi alle sammen bidrage til. Aktiver din nabo, som er glad for sin Freelander, og tag ham med, næste gang du tager til klubarrangement.

God weekend !

39237: sv: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (03-11-2006 23:14:26) (svar på 39230)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.191.243)
Paul

Jeg er bange for at du generaliserer for meget, jeg ser ejerne af de nye typer Land Rovere boltre sig i terræn, og nyde det helt på linie med ejeren af en Seriebil.

Det er bare en anden type ejere, med andre og flere interesser, de lever oftest et aktivt liv og har måske ikke lige tid til at møde op til et DL-RK arrangement hvis det ikke er specielt tiltrækkende. Det er derfor der skal nytænkning til, hvordan og hvad skal der til for at "vække" dem?? Det er det der er udfordringen.

Jeg er også bange for at du tager fejl i din vurdering, om deres mod, og de spekulerer ikke mere over en kofanger end ejeren af en Seriebil. Engang imellem skal man lade være med at sætte lighedstegn mellem egen formåen/lyst og andres ditto. Iøvrigt har jeg endnu ikke st en kofanger blive revet af hverken en Range Rover, Range Rover Sport eller Discovery 3 ved terrænkørsel. Men det er jo også et spørgsmål om at kende sin bil og læse terrænet ikk' - smiley.

Ikke så underligt at der er en del Freelandere til salg, når man tager i betragtning hvor mange der er blevet solgt gennem de sidste 8 år, og de bliver skiftet med kortere mellemrum end en Defender. Heldigvis er der mange der skifter til andre modeller eller blot til en ny af samme slags, så dit postulat holder heldigvis ikke.

Alt nyt har sin begyndelse, så at der til det første arrangement ikke dukker 30 medlemmer op betyder ikke, at det er et dårligt arrangement, men det skal have sin tid og chance til at bevise sin "bæredygtighed", hvis regionsledelsen tror på konceptet. Men det skal også "sælges" og det er måske ikke nok med to linier i arrangementskalenderen. At man kun laver det der er "bæredygtigt" er jo netop det jeg prøvede at beskrive med leder/bestyrer.

Er Range Rover Classic så en livsstil eller en trend, da den kom frem blev den kaldt en frisørbil, det samme galdt Discovery 1, i dag er de vel begge udtryk for livsstil eller hvad??? Sådan kommer det nok også til at gå med de nye produkter, når de begynder at dukke op i større tal i klubben??

og en god weekend til dig og de andre
mvh
Ib 0219
39344: sv: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (07-11-2006 15:39:21) (svar på 39230)
Mikkel P. Gregersen #5583 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.225.180.119)
Paul skrev:

"Det er ikke uden grund, at Serie/Defender Land Rover er ikonen blandt alle bilmærker!"

Haha, jeg må trække smilebåndet helt i bund.

Blandt alle bilmærker? Hm, tror nu nok de fleste Porsche entusiaster vil mene at de har en model eller to, som nok mere end Land Rover, er et bil-ikon...
39234: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (03-11-2006 22:00:47) (svar på 39228)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.229.40)
Svar til Ib.
Når jeg kigger lidt rundt på de forskellige regionssider ser jeg at her er masser af andre aktiviteter end mudderkørsel at deltage i. Selvom man har en helt ny bil kan man jo godt deltage i feks. en værkstedsaften. Her er der da i det mindste en oplagt mulighed for at se sin nye bil fra en anden vinkel end fra gadeplan og måske blive lidt klogere på dens mekanik.

Jeg er enig i at vi godt kan blive bedre til at modtage nye medlemmer og "indrulle" dem i klubarbejdet, men det kræver i det mindste at de møder op.
Det kan da godt være at jeg kører i en tudse gammel spand, men det skal da ikke afholde mig fra at deltage i en anden type arrangemanger end dem i mudderhullerne. Om det skulle være stille og rolige "vise frem inde i byen ture", eller hvad ved jeg? Det kræver bare at nogle kommer med forslaget!

Jeg bemærkede at nogle af regionerne holder informationsmøder for både nye og gamle medlemmer og det kunne vi måske gøre mere i? Det er ihvertfald ikke noget vi har gjort noget nummer ud af på Fyn. Måske en mulighed?

Måske kan man godt som et nyt medlem i klubben føle sig lidt udenfor i starten, det gjorde jeg ihvertfald, men sådan er det vel med alt nyt man kaster sig ud i?
Man er nødt til selv at gøre en indsats for at lære nye mennesker at kende, og derved også få nemmere ved at blive hørt og respekteret.

Jeg kender modsat dig ikke Tina, men jeg oplever igennem hendes forskellige indlæg, at hun gentagne gange er utilfreds med klubben og dens måde at fungerer på.
Derfor skal hun dog alligevel tiltales ordentligt og tilsvininger skal selvfølgelig ikke accepteres!
Jeg tror bare at hun vil få meget mere ørenlyd ved at møde op fysisk end ved at sidde bag skærmen og brokke sig!
Men det er måske også noget vi i disse nymodens chat tider skal vænne os mere til?

Vh.
Ole Pars, 3338




39235: sv: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (03-11-2006 22:46:35) (svar på 39234)
Ib 0219 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.191.243)
hej Ole

Ja - og det er præcis det jeg skrev, arrangementerne er de samme som de var for 20 år siden, der er desværre ikke sket meget nyt på den front.

Vi ved ikke hvad det er der kan tiltrække de nye medlemmer, men der skal nok nytænkning til, altså andre aktiviteter end dem der har fungeret i et utal af år.

Hvis jeg nu skal være rigtigt provokerende, er en regionsleder - leder?? - eller bestyrer?? - en leder, leder og fordeler arbejdet og tænker fremad, tænker nye tiltag, udvikling, en bestyrer kører blot videre i det der nu engang fungerer og som tiltrækker den faste skare af medlemmer. Hvad har klubben flest af????

Noget af det du nævner gennemførte vi allerede i starten af 80'erne i Nordsjælland. Heller ikke her er der videreudviklet.

Nu handler denne tråd ikke om Tina, hvad hun har deltaget i osv. men om hvordan vi får aktiveret nye medlemmer. Jeg læser ikke at hun er utilfreds, jeg læser at hun gerne vil ud at køre terræn, men måske ikke i det største og dybeste mudderhul. Iøvrigt kan jeg fortælle at hun var med i gruppen der arbejdede på det arrangement på Gisselfelt som blev annulleret grundet for lille tilmelding, og har deltaget i flere klubarrangementer, samt deltaget i et par Experience-kurser. Giver forhåbentlig et mere nuanceret billede af medlemmet Tina.

Hvor megen ørenlyd tror du selv hun vil få ved at møde op til et arrangement som kvinde i en Freelander blandt den samling machoer i Defendere, Seriebiler osv. og foreslå at de måske kunne gøre tingene lidt anderledes???

Østsjælland lavede en medlemsundersøgelse, men vi fik desværre aldrig andet resultat end regionsledelsens konklusion, måske ligger der nogle brugbare svar fra nye medlemmer gemt i det materiale??

mvh
Ib 0219

39238: sv: sv: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (03-11-2006 23:20:01) (svar på 39235)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.88.211.167)
Hej Ib,
Vedr. DL-RK ØSJ medlemsundersøgelse 2003/2004:
Givetvis lå der en del gode in-put i de svar som medlemmerne af DL-RK's største region indsendte (hvorfor skulle ledelsen ellers ønske at holde resultatet for sig selv;-).
Problemerne med den medlemsundersøgelse er, at ingen ved hvor medlemsbesvarelserne findes, ingen har bearbejdet dem ud fra en objektiv synsvinkel (med ønsket om at gøre en reel forskel), og ingen er reelt interesseret i at følge Land Rover-ikonet i nye spor (vi kører hellere i de samme spor som blev banet af Serie 1 i 1949).

Ingen fejl på Land Rover Serie I (eller??), den er jo selve ikonet. Alt hvad der kommer derefter er jo kun plagiater (inkl. Serie II, Serie IIa og alle de efterfølgende modeller)...

...og dog sælges der flere Land Rovere nu end nogen sinde...

Gad vide hvorfor alle disse brugere af Land Rover-produkter er så lidt interesseret i DL-RK??

Det spørgsmål ville (efter min opfattelse) en rigtig leder (regions- eller lands-) være svært optaget af;-)
Med venlig hilsen
39247: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (04-11-2006 12:06:57) (svar på 39238)
Eddie/3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.197.208)
Til Poul Helmer Larsen

Du husker ikke særlig godt!

Det var forslagsstillernes udtrykkelige ønsker på regionalforsamlingen, at den daværende regionsledelse stod for bearbejdningen af medlemsundersøgelsen. Selvom regionsledelsen efterlyste om der var andre der ville indgå i arbejdet. Poul Helmer Larsen hvis jeg ikke husker meget forkert udgjorde du 50% af forslagsstillerne. Du har selv pakket alle ca. 400 medlemsundersøgelsesskemaer i kuverter og i øvrigt også godkendt ordlyden af undersøgelsen.

Så det sludder med at holde det for sig selv skal du lidt længere ud på landet med.

Poul Helmer Larsen når du siger ingen har bearbejdet undersøgelsen, kan jeg kun sige, at du taler mod bedre vidende. Jeg tør slet ikke tænke på hvor mange aftner vi har brugt på materialet - hvilket jeg iøvret er ret overbevist om er i den nuværende regionsleders varetægt.

I regionen blev konceptet for bla. juleturen(2005) ændret markant sidste år - hvilken der er kommet rigtig mange positive kommentarer til.

Hvis du har gjort dig den ulejlighed at læse Oasen, vil du også se at regionen stor for den praktiske del af en tur til polen i maj måned 2006. Dette var en direkte udløber af de tilkendegivelser som blev givet i førnævnte medlemsundersøgelse. At der så ikke var mange 'nye' der tog med - gjorde ikke turen for os der var med mindre sjov.

Men det er måske tidens trend - vi vil gerne deltage, i hvertfald når vi svare på undersøgelser eller her på forummet - men når det kommer til praktikken ja......

Tina vil gerne kører terræn - men ikke i de store mudderhuller - forståligt nok. Når vi kører i eks. Kallerup(grusgrav) er der muligheder for begge dele + alt midt i mellem. Så det er bare og møde op og prøve.

Mvh
Eddie
39241: sv: sv: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (04-11-2006 01:54:33) (svar på 39235)
Ole Pedersen #0493, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.171.176)
Hej Alle.

Jeg tror Ib er inde på noget af det rigtige, idet han hentyder til at dette ikke handler om Tina's deltagelse eller mangle på samme, ej heller handler det om de der køre i andre biler af hendes slags.

Det er noget langt mere "alvorligt" det handler om, -hvis altså deltager antallet til arrangementer er vigtige værdier, jeg har ofte som Ib konstateret at vi laver det samme som for 20 ja 25 år siden for så længe er det siden jeg fik min første LR og blev medlem af DLRK.

Jeg har tit set biler ikke kun de nye, men også ældre modeller som vi ikke ser til arrangementer og tænkt hvorfor mon ikke de dukker op? jeg vil vove den påstand at vi er flere medlemmer end nogensinde før, men vi har procentuelt nok det laveste deltager antal ved vore dages arrangementer end der var for år tilbage.

Måske har det lave deltager antal slet ikke noget at gøre med hvilken bil man køre i, men noget at gøre med tiden vi lever i og de mennesker der køre i dem og deres behov for det ene eller det andet.

Dette er kun en gisning ikke noget faktuelt og her kommer en meget vigtig pointe "synes jeg selv" hvis vi altså vil en udvikling, så er det meget vigtigt at lave en undersøgelse, en seriøs en, ikke bare en rundspørge her på forum, men en personlig rettet en blandt vore medlemmer så der kommer konkrete tal og facts at arbejde ud fra.
Måske skal der enda lokkes med præmier for at fravriste besvarelserne i en sådan undersøgelse.

Vi kommer ikke videre med " jammen vi tro og det har vi altid gjort og det plejer vi osv" Vi ved ikke hvad de vil dem "derude" som vi aldrig ser.
Måske vil de os slet ikke fordi de har deres køretøj af helt andre grunde end vi der allerede er aktive.

Det var så mit indput så vidt.

Med de venligste rover hilsner

Ole
#493.

39248: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (04-11-2006 12:47:04) (svar på 39228)
Eddie/3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.93.197.208)
Det er muligt at svaret ligger lige for. Nu skriver eks. Allan at han endnu ikke er medlem fordi han ikke har haft tid at melde sig ind - men dette kan gøres med et par enkelte klik på denne hjemmeside(Allan nu skal du ikke føle dig personligt ramt - det er kun eksempel på det vi netop debaterer her jeg forholder mig til).

Allan skriver jo også at han valgte Disco'en (politisk korrekt Discovery) i kamp med andre biler af tilsvarende type. Det vil sige at det reelt er lidt af en tilfældighed at Allan er bland os (tilfældigt er det jo selvfølgelig ikke da vi ved at Disco'en er bedre når vi sammenligner) Men hvis jeg skulle have ny bil nu - ville jeg slet ikke overveje de andre modeller men bare vælge 3'eren. Kan I se forskellen?

Så spørgsmålet er: skal vi have alle med i baljen? Vil det simpelthen ikke være at skyde for langt? Klubben bruger udelukkende frivillig arbejdskraft. Vil klubber som os ikke typisk være for de 'få' og engagerede - vil det ikke være otopi at tro at alle der kører Land Rover er lige engagerede? Vil det være for stor indrømmelse at sige at nogen 'bare' vælger en Land Rover fordi det er et køretøj der udsender signaler? Men gør en BMW X5 ikke også det?

Ib du skriver at du ikke har det endegyldige svar på hvad der skal til. Næ, men det er der vel heller ingen der forlanger. Men man kunne måske forlange, at du som medlem kom med et forslag. Det er jo nemt nok at sige at der skal tænkes i nye baner - det kan alle nok forholde sig til - men kom med et forslag! Når medlemmerne kommer med forslag er det vel også lettere for regionsbestyren at lede og fordele arbejdet.

Mvh
Eddie

39321: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (06-11-2006 22:43:36) (svar på 39220)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.88.211.167)
Hej Jan,

Den dagsorden der sættes af opportunister, er af samme "rå" stof, som alle Land Rovere er bygget af. Lev med det eller vælg et andet varemærke...

- med honnør og respekt for de omkostninger det har krævet at bringe nye Land Rover-produkter på markedet...

...og de omkostninger det kræver at have opportunister "med om bord"...

Med venlig hilsen
39329: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (07-11-2006 08:45:38) (svar på 39321)
Jan Poulsen #6642, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.66.199.71)
Det vil jeg så overveje, når opfordringen er så direkte.
39229: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (03-11-2006 20:16:31) (svar på 39208)
Henrik Gurskov #5821, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.221.146.97)
Hej Tina

Nu spørger jeg dig så også i forum, hvor mange offroad dage er du mødt op til siden 2000....? (Var du selv til Lands arr. 2006?)

MVH
Henrik Gurskov
39239: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (03-11-2006 23:22:55) (svar på 39229)
Poul Helmer Larsen #5695, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.88.211.167)
Hej Henrik,

Jeg har med interesse læst dit indlæg, men forstår ikke hvorfor du spørger.

Hvorfor er det vigtigt at vide, hvor mange arrangementer Tina Hjordt er mødt til??
39240: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (04-11-2006 00:54:55) (svar på 39239)
Henrik Gurskov #5821, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.221.146.97)
hej Poul...

Jeg har svaret dig pr. mail....

Gurskov
39243: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (04-11-2006 02:41:52) (svar på 39208)
Peter Struntze #2005, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.48.203.118)
Meget Meget sjov tråd I har lavet her, men I komer jo ikke nogen vegne.
HVORFOR
Ja det kunne jo være fordi at LR produkter er lavet til at køre offroad, så er det jo ligesom lidt svært at lave noget andet der er interessant. (hvor mange indehavere af Disco III eller RR Sport tror I der selv kan skrue på Deres bil)
Hvis jeg havde lyst til at køre stærkt, så havde jeg nok købt en bil som var god til det.
Men nu syntes jeg, og sikkert også mange af de andre der møder op til terrænarrengementer, at det er sjovt t køre i naturen.
Så kan vi diskutere hvor svært/vildt det skal være, men jeg tror nu at mange af "de nye" ejere af LR produkter har købt deres bil af andre grunde, end for at udforske mulden rundt omkring i Danmark.
Hvis disse nye medlemmer virlelig havde en interesse, ville den så ikke skinne igennem et eller andet sted ?

Til Ib:
Der er nok en grund til at arrangementerne er "de samme"(jeg vil nu vove den påstand at der er sket nogen forandring igennem de sidste 20 år, bla. vil jeg vove den påstand at to bils trophy ikke blev kørt for 2o år siden) og det grunden til at de i DLRK kommer, er fordi vi syntes det er sjovt at køre offroad.
Det kan da godt være at det er fedt at være med på et experince kursus, men det er også fedt at dykke.

Hvis du ønsker noget så må du yde, det er desværre blevet så populært at alle vil have serveret alting, er det det vi vil i DLRK, eller ønsker vi at lave noget noget for dem der værdsætter Land Roverens kvaliteter, og som er klar til at levere et stykke frivilligt ulønnet arbejde ? I mine tykke briller = med at køre offroad - skrue på en LR som ikke er fyldt med computer grej og andre sjove digenoter som jeg ikke aner hvad er.
Bevares min Disco II er da god til at trække en trailer eller campingvogn men det er der andre biler der kan gøre ligeså godt.
Når vi når til bundlinen er der nok kun to ting der trækker, historien om LR, og dermed myten og livsstilen, og så det at køre i terrænet.
At der så følger et fantastisk netværk og kammeratskab med, det er jo bare et plus.

Til "jer nye" hvis I har nogle gode ideer så kom frem med dem, så vidt jeg ved at der ikke blevet udstukket nogle "fatwaer" endnu, men det er altid svært at komme i en ny klub eller forsamling, så er det lige meget om det er i DLRK eller Jungshoved husmor forening.
Så bare klø på, jeres ideer er ligeså gode som dem vi har brugt de sidste 20 år.

Sov godt
Struntze
39245: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (04-11-2006 11:38:07) (svar på 39243)
Tina Hjordt #5648, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.91.63.160)

En form for opsummering:
Drejer det sig reelt ikke om, at stille sig selv nogle spørgsmål:

DLRK f.eks.:
1. Er vi interesserede i at vide, hvem vores medlemmer er?
Og hvis det i en undersøgelse viser sig, at der blandt de (blivende) medlemmer ikke findes særligt mange ejere med nye LR modeller:
2. Er vi interesseret i at få fat på dem?
Dernæst:
3. Kan og vil vi tilbyde dem noget?
Og sidst:
4. Kan vi retteligt kalde os en Land Rover klub, hvis vi ikke vil (3).

Omvendt tror jeg nok, at jeg, hvis jeg var LR DK, ville spørge mig selv om følgende:
Hvorfor støtte en klub, som på sin hjemmeside og til regionsforsamlinger kalder vores kunder for bl.a.; ’wannabe’s’, ’blærerøve’ og ’en form for mennesker’, giver vores nye produkter navne i samme genre og håner vores kunder, fordi de benytter vores værksteder?

Vi kan gætte på svarene ud i al evighed, sålænge der ikke laves en medlemsundersøgelse, og sålænge man i klubben bliver hængende i samme spor. Og i al den tid melder gode folk sig ind i DLRK med håb og intentioner, men de forsvinder igen - uden at klubben ovehovedet vidste, at de var der.

God weekend
Tina
39251: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (04-11-2006 18:22:59) (svar på 39245)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 83.88.121.7)
Jeg vil slet ikke kritisere noget eller nogen!!!

Jeg vil tillade mig at foreslå at man "sælger" et arrangement som Nordvest Challenge på den fantastiske naturoplevelse det var at deltage som "turist" krydret med en mægtig oplevelse at se, hvorledes de "hardcore" kan få så meget ud af bilerne. En naturoplevelse man ingen jordisk chance har for selv at opleve, hvis man da ikke lige er storskov ejer!!
Nu er det vist nok et uheldigt eksempel at bruge, idet jeg har på fornemmelsen at der var flere end rigeligt med deltagere.
Ligeledes var den greenlaning Benno arrangerede på Gisselfeld jo helt enestående, men måske ikke helt "ufarlig". Det er unikke naturoplevelser som burde kunne inspirere folk, hvis det blev forklaret på forhånd. Jeg anede for et par år siden ikke, hvad udtrykket greenlaning dækkede over.
Jeg ved også at det er et urimeligt stort arbejde at gennemføre disse ting, men det er glimrende arrangementer at vise nye medlemmer, som eksempel på at man kan deltage i sin dyre bil, uden at ødelægge den. (Ikke for at drage paralleller til min ekvipage, RRC 1987.)

Hvis jeg havde en multihundrede tusinde kr. dyr vogn, ville jeg nu også lige tænke mig om endnu en gang, før end jeg smed den ud i en sø.

Min konklusion og forslag er, at man, i omtale af arr., ikke alene skal fokusere på mudderbade og sorte fingre, men lige så meget på de unikke naturoplevelser, og så lad det koste at deltage, hvis ussel mammon kan åbne døre og gærder hos lodsejere!

Som relativ ny deltager, må jeg sige at jeg ikke kan følge kritikken med at der kun er plads for de "hardcore". Ikke en eneste gang er jeg blevet afvist, når jeg har åbnet næbbet og spurgt til dette og hint. Men hvis man ikke selv vil åbne sig, kan man vel heller ikke forvente at alle skal komme til en?
mvh
Knud, der hygger sig med at kigge på fra sidelinien.
39271: sv: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (05-11-2006 14:39:10) (svar på 39251)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.108.168)
En diskussion om kejserens skæg? For min skyld kunne vi
godt lave en behovsanalyse samt spørge om hvem der kører
hvad, men jeg tror ikke vi kunne bruge resultatet til ret meget. Danmark er et foreningsland og har man en interesse,
så søger man åndsfæller, nogle mere end andre.
Her i reg. SSJ har vi offroad, onroad og nonroad men
Freelanderkørere er ganske enkelt "few-and-far-between"
der kommer nogle enkelte og tager grønt bevis og så er det det, eks. var der kørsel på regionens terræn d. 4/11, der var 20 biler heraf nogle fra andre regioner, men i princippet var vi 10% af reg. SSJs medlemmer men ingen
Freelanderkørere.
Men never mind, terrænudvalget har venligst fået tilbud om at låne en gravemaskine således at der kan graves noget Freelandervenligt (og seriebilvenligt) terræn, hvis det
har interesse, så kan Tina Hjordt samle nogle Freelanderkørere og fremsætte nogle ideer om terrænudformning, kontaktperson og adresse fremgår af
reg.SSJs hjemmeside.
39269: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (05-11-2006 14:19:01) (svar på 39208)
Henrik Madsen #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.50.93.77)
Jeg har ikke så meget at sige i denne debat, da det tit ender med en gang pladder.

Da DLRK er en frivillig forening, så bygger det på frivilligt arbejde.
Jeg så en her i denne tråd skrive noget allá "Så må DLRK lave nogle arrangementer der kan få os (nye RR, Disco mm) ud og køre med".
Sikke en gang vrøvl.
Nej så må I (dem med den holdning at der ikke er noget for dem i klubben) komme ud af buske og være med i bestyrelser og være med til at bygge baner osv osv.

Jeg er med i nogle andre foreninger også og jeg er syg og træt af den holdning med at man bare skal have underholdning stillet til rådighed, men ikke selv gider yde.
Ofte med undskyldninger om man ikke har tid eller forstand til det.
Det har vi andre heller ikke, men vi gør det afligevel.
Jeg er meget aktiv i den anden forening, men ikke i DLRK,... men jeg er så tilgengæld også yderst tilfreds med det stykke arbejde de nuværene folk laver.

Jeg er ikke interseret i en smaddert bil, heller ikke selvom jeg køre 90" Defender, da jeg skal bruge den Mandag morgen på arbejde igen.
Jeg forstår udemærket dem med helt nye Disco og Freelander mm, kives ved at køre ind i en våd skov, men det kunne hjælpe os alle en del, hvis de sagde: "Vi vil gerne køre en bane igennem, vil I erfarne hjælpe os med at sætte banen op her de første par gange".
Tvivler på de får nej.

DLRK er hvad de aktive medlemmer gør den til.
Mere er der ikke i det.
39301: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (06-11-2006 12:35:58) (svar på 39269)
finn otto (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.196.169.158)
Hørt, jeg har selv været i bestyrelse, og lavet/planlagt arrangementer, men når nu jeg er mest til offroad , ligger det mig fjernt at lave et arr. med landevejskørsel og udflugter, jeg kunne ikke finde interessen i at lave noget som ikke sagde mig en dyt, og så samtidig skulle ud og være til stede.
Dem der tegner regionen er dem der møder op til generalforsamling, vil vælges, og så kommer med forslag og fritid, længere er den ikke.
Range Rover Classic V8 Bygget til terræn kørsel
Vi ses i ødemarken
finn
39305: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (06-11-2006 15:10:45) (svar på 39301)
Helge Oscar Kallehauge + #1821, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 80.166.150.138)
Skrevet af Anne Kallehauge,bestyrelsemedlem i det Nordjyske.

Nu har jeg læst mig igennem tråden..
Og jeg må sige at det er en naiv indstilling at have til klubben.
Ja der kører mange nye freelandere,RR og Diskoer.
Men mange dem som har disse biler, er ikke interesseret i at kører terræng. De har bilerne lidt som et stastus symbol, det er in at kører 4x4.
De er nemme at spotte i trafikken, de vil nemlig ikke hilse ;o).
Hvad ang. flere medlemmer flere hjælpende hænder, må jeg sige nej det passer ikke.

Det er meget småt, med interessen i ens klub, man vil gerne råbe op og stille krav, men man forventer også at det hele er ordnet for en når man så møder op til diverse arrangementer.

Vi har i år, prøvet at være lydhør over for hvad medlemmerne ønsker. Det har været et meget bredt program, men desværre kommer der kun de samme biler/medlemmer hvergang.( det er selvfølgeligt rart alle kender alle)

Det er for øvrigt de samme som kommer til Regionsforsamlingen hvert år!!
Sidste år mødte 10% op til regionsforsamlingen. sådan set er det det, man forventer hvert år.
Alt hvad vi fortager os i vores region, kan alle være med til, da jeg ikke tror vi har et eneste medlem, som ikke bruger deres bil til at kører på arbejde i også.

Jeg vil gerne opfordre, alle som gerne vil have en udvikling i deres region i en bestemt retning, til at møde op til regionsforsamling og melde sig som aktiv medlem af deres klub.
Så vil man også kunne se, hvilket utaknemmeligt arbejde det er, at være frivillig bestyrelse medlem.
Og måske bedre kunne forstå, at man ikke kan efter komme alle medlemmers krav..

Venlige hilsner
Anne Kallehauge
39306: sv: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (06-11-2006 17:08:20) (svar på 39305)
Søren Høyer #7614, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.198.112.161)
Sjov tråd, det tog næsten en time at komme igennem. Der må være stor interesse for emnet.

Da Land Rover kom frem i sin tid blev den fremstillet til at køre på en pløret mark af en bondemand. Da Range Rover kom frem var det fordi godsejeren også ville være med, men ikke ville hoppe rundt i en stiv og gammeldags firkantet bil. Da Discoen kom frem, var det fordi landmanden også vil være med, men han havde en traktor, men ikke råd til at købe en Range Rover - han måtte "nøjes" med en husmands Range Rover - en Disco. Da Freelanderen kom frem, var det fordi alle de andre også ville lege med, men hverken havde gård, gods eller guld. De var blot blevet grebet af rovermanien og historierne om Camel Trophy, Karen Blixen m.m.

Jeg er ret sikker på at DLRK også er for Freelanderejere og andre LR modeller. Ingen bliver holdt udenfor - alle er velkomne. Men det er nu en gang sådan i enhver klub at det altid at kongen og hans husarer der møder op. Uanset hvad man gør og hvor højt man råber.

Og hvem er så Kongen i DLRK - Jo, det er såmænd alle de regionsledere, instruktører og bestyrelsesmedlemmer der udfører et kæmpe stykke arbejde for at vi andre - uforpligtende - kan få en sjov lørdag med vores Land Rover. Og husaren er "bondemanden" - ham der har købt bilen fordi han vil bruge den, ikke som et trendy staussymbol, men som det den er lavet til - at køre i tærræn eller mudder der hvor vejen holder op.

Jeg tror ikke at DLRK skal lave specielarrangementer for specielle LR modelller. Det vil ikke tiltrække flere. Hvis folk vil være med kan de jo bare møde op og køre uden om. Lad DLRK blive ved det den er, en klub for smånørdede entusiaster der syntes det er sjovt at lege med deres bil, uanset mærke (LR selvfølgelig), og som brænder for historien, brandet og sammenholdet - blink og vink.

Dette blot en opfordering til at lade være med at ændre på arrangementerne i DLRK for at tiltrække nogle få Freelandere eller RRS, vi risikerer bare at "kongerene" ikke gider mere, bønderne og antusiasterene holder sig væk, og tilbage står vi med en flok medlemmer der aldrig møder op til arrangementerne. Lad klubben være for entusiaster, om de så kører i den ene eller anden model må de selv om. Alle kan jo være med.

Hilsen
Søren

NB: Kører med stor fornøjelse selv Freelander både på og uden for vejen - og har det ganske sjovt med det. Og så lige det med Frilandsagrisen. Jeg syntes det er et ganske fint og passende navn, en frilandsgris går jo som regel på en mark i en masse pløre.





39307: sv: sv: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (06-11-2006 17:55:25) (svar på 39306)
Tony Albers #4243, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 195.212.29.67)
Jeg har selv ofte brugt udtrykket "frilandsgris" om Freelanderen, og jeg vil gerne påpege at det absolut IKKE er negativt ment. Jeg synes at hele ordet har en skøn, positiv klang -fordi alle ved at en frilandsgris er en sund gris der lever i et så naturligt som muligt miljø.
Jeg vil gerne undskylde overfor dem der måtte føle sig eller deres bil trådt på på grund af mine udtalelser. Det var ikke min mening.

Mvh Tony
RRC 3,5 V8 med 4-port Weber, K&N filter, Mallory Dual point.
88" Air Portable, militær-ruf.
39308: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (06-11-2006 18:08:21) (svar på 39307)
Anita Kjærgaard #3092, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 83.73.177.184)
Folk uden humor har det svært i DLRK.

Mlrh.Søren RRC 3.9 v8 "nu med sportsudstødning"
39330: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (07-11-2006 08:50:34) (svar på 39269)
Jan Poulsen #6642, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 62.66.199.71)
Så langt og præcist kan det formuleres.

Væk med "tilbudspolitik", det skærer i øjnene.
39345: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (07-11-2006 15:55:19) (svar på 39330)
Mikkel P. Gregersen #5583 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.225.180.119)
Hm, ja en lang tråd, og med mange meninger og holdninger - svar på ting der ikke bliver spurgt om, og den anden vej rundt også.

Der er lige en ting som I alle sammen nok ikke lige tager med i "Nye medlemmer, hvorfor kommer de ikke mere med" debatten.

Alle foreninger i Danmark oplever det som I nu debatterer her. Manglende engagement fra medlemmer, og færre og færre nye medlemmer.

Travlhed, stress og jag. Det er vist konklusionen. Husk på, at Danmark i mange år har været kærligt omtalt som "Forenings Danmark."

Der er mindst en forening til og om alt.

Når arbejdspres stiger, børnene bliver flere, og nætterne længere og ferierne skal holdes på Bermuda, så er der altså ganske enkelt mindre tid tilovers!

Og det er såmænd også årsagen til mit manglende engagement i DLRK (og i andre foreninger) manglen på tid. (Og jeg har ingen børn, og er kun studerende)

Jeg kommer til alle de arrangementer jeg kan nå, og det er ikke mange. Og jeg kunne aldrig drømme om, at indlemme mig i noget frivilligt arbejde i forbindelse med evt. arrangementer, for jeg ved på forhånd, at jeg ikke får tid, og derfor enten vil svigte de andre frivillige der udfører et godt job, eller helt ende med ikke at få lavet noget andet.

Og mht. hvordan de nye LR ejere bruger deres biler kan jeg kun gisne.

Spørg jer selv, ville I smide en bil til en million i det samme smathul som en 88"er???
39371: sv: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (07-11-2006 20:16:29) (svar på 39345)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.108.173)
The earth is calling Tina Hjordt! D. 5/11 fremlagde undertegnede et tilbud om at TH og andre Freelanderkørere
kunne fremsætte ideer om hvordan et Freelander-
terræn skulle udformes nu når vi skal igang med at grave, jeg har ikke set nogen respons, men det er måske et svar?
39377: sv: sv: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (07-11-2006 22:08:51) (svar på 39371)
Tina Hjordt (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.48.85.51)
Kære Verner,

Min force ligger ikke i at bygge baner - snak med Land Rover Danmark om det. Det ved de en masse om. Til gengæld kan jeg hjælpe med en medlemsundersøgelse og med at komme i en varig dialog med medlemmerne. Og det kunne jo måske også være noget værd for DLRK. Så ville klubben kunne få kontakt til, komme i snak med (og holde fast på) sine medlemmer - inklusiv alle dem der forsvinder, uden at klubben nåede at lære dem at kende.

Mvh
Tina

39383: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (08-11-2006 01:07:03) (svar på 39208)
Benno Clausen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.137.67)

Kære Tina.

Jeg havde egentligt i første omgang valgt ikke igen at skulle engagere mig, i denne her never ending story, men jeg synes alle meninger skal med, så jeg skal blot fremføre mine synspunkter til debatten og fremhæve at ethvert ord i dette indlæg er skrevet med de bedste intentioner og i en aldeles venlig og velment tone.

Jeg har tænkt en del over alle de her nye freelandere der kører rundt.. blot nu for at tage den ene gruppe, hvorfor er de ikke med i klubben spørger du?

Der er siden 2000 solgt over 1.600 freelandere og alle bliver ved salget gjort opmærksom på at der findes en mærkeklub. Ikke alene i dialogen ved salgssituationen, men også på importørens hjemmeside. Alligevel har klubben stort set, ingen nævneværdig tilgang af disse "potentielle" medlemmer.

Både forhandlere og som nævnt importøren gør et stykke arbejde for at promovere klubben som en del af den "ægte" land rover ånd overfor alle disse nye bilejere... men det preller tydeligvis af på folk.. man er overvejende ikke interesseret i at engagere sig i klubliv, blot fordi man har købt en ny land rover.

Om det så skyldes at Defenderen benævnes på importørens side som "den sidste ægte" arbejdsbil og det måske kan fremkalde fornærmelse, skal være usagt, men det tror jeg nu ikke, alle er vist enige om at netop den arbejdsbil-konstruktion er hele grundlaget for land rovers eksistens og den land rover ånd, som vi kender i dag.

De nye bilejere er ikke interesseret i klubben og vil heller ikke kunne gøres interesserede, af entusiatiske årsager, det er min påstand. De køber primært bil af andre livstilsrettede hensyn og netop derfor oplever vi igen og igen at 90 - 95% af nybils ejere heller ikke hilser på andre land rovere - på trods af at også det - fremgår af importørens hjemmeside. De er ganke enkelt ikke klar over det - for de har ikke haft interesse i at sætte sig ind i det.

Vi taler generelle betragtninger her - vi kan begge sagtens finde "en håndfuld" som gør og vil det ene eller det andet, men en håndfuld er ikke særligt betegnende for mere end 1.600 biler.

Med netop nyindkøbt freelander, har ejerne på dette stade intet reelt kendskab om noget mht. klubben og dennes aktiviteter og det kan derfor ikke være misfornøjethed med klubbens dispositioner, eller iøvrigt tone på forum, der gør at man undlader at melde sig ind.

Jeg vil som skrevet, vove den påstand at det meget store flertal i denne gruppe, ganske enkelt ikke er interesseret i den del af land rover livet. Et meget godt billede herpå kan være experience kurserne på Tirsbæk. Vi er formentlig begge enige i, at disse kurser er det bedste, ypperste, creme de lá creme, der overhovedet tilbydes en nybagt freelander ejer?

Hvor mange af disse 1.664 nye freelandere har kørt et experience kursus? Det aner jeg jo af gode grunde ikke, men jeg vil blive svært overrasket hvis det er mere end 10%, men det kan Ib selvfølgelig gøre mig klogere på.

Så hvorfor kører de ikke med her, hvis nu efterspørgselen er så stor, på præcist målrettede arrangementer. Svaret er enkelt, interessen er (generelt set) næsten ikke eksisterende og jeg tror desværre ikke der eksisterer det potentiale for klubben, for at få fat i alle disse nye bilejere, som du beskriver.

Jeg håber stadig meget vi kan gennemføre et "nyere models-arrangement" her på Gisselfeld, men kan blive en smule i tvivl når vi med så direkte og målrettet markedsføring, ikke kan samle et helt hold biler - ferieperiode (og tilmeldte defendere) til trods.

Det er ikke for at skyde den ned, jeg håber meget vi kan få det på benene og vi skal bestemt gøre forsøget igen, for det fortjener ovalen. Med alle de nye solgte biler, må det være muligt at samle bare ét hold og lave bare ét arrangement.

Dette vil så være for at få oplevelsen og prøve bilens kapacitet - men sandsynligvis kun som engangsforeteelse, grundlæggende tror jeg desværre som det nævnes andetsteds i debatten, at entusiasmen ikke går i den retning, havde der været et reelt behov i den brede gruppe, havde flere freelander ejere meldt sig, med henblik på at præge udviklingen.

For at opsummere synes jeg ikke det er fair, endnu engang at skylde den "fæle" runkedor-klub for ikke at udvikle sig et sted hen, hvor der er delte meninger om, om der overhovedet er noget at komme efter - og så længe klubbens økonomi er fremragende, eksisterer der heller ikke umiddelbart noget incitament om at få fat i flere for økonomiens skyld.

Gode hilsener fra én der i sin tid meldte sig ind for at få en billigere forsikring (der så sidenhen er blevet dobbelt så dyr som i mit eget forsikringsselskab).

Mvh B.















39386: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (08-11-2006 08:57:51) (svar på 39383)
Tina Hjordt #5648, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.93.185.142)
Kære Benno,

Du siger det jo så rigtigt – der er nok ingen intentioner i klubben om at følge udviklingen og få de nye Land Rover modeller med. Det var blot dette, jeg var interesseret i at få af/bekræftet.
Her er en historie: Vi var tre Freelandere (alle kvinder), der i sin tid nogenlunde samtidigt meldte os ind i klubben for at deltage aktivt - og bl.a. køre terræn. Vi havde været på kurser på Tirsbæk og her lært, alt det vores biler kan. Vi tog grønt bevis i klubben. Men efter et par år meldte den første sig ud af DLRK med ordene; ’Vor Herre bevares, sikke nogle bonderøve’, én blev lidt længere – men er også ude nu. Jeg selv blev stædigt hængende, og forsøgte at blande mig bl.a. ved at møde op til arrangementer (som eneste i ny model) men jeg kunne ikke køre nogen steder, jeg deltog i en regionsforsamling, og blev kaldt 'en form for menneske' af en højtråbende ordstyrer, jeg deltog på Gisselfeld (GOD arbejdsgruppe!) og jeg deltog i debatter her på forum, hvor jeg bl.a. tilbød mig som vandbærer - og er blevet kaldt diverse. Dette er skrevet med et stort smil – hvilket det meste, jeg skriver, er, for der er jo god humor i klubben.

Summa summarum: Jeg synes stadigvæk, at det kunne være en god ide for en klub at følge udviklingen (det kan gøres så let i slipstrømmen fra LR DK) lære sine medlemmer bedre at kende - både de nytilkomne og de 'gamle'. Tænk, hvad der kunne komme ud af det.

Mvh
Tina
39391: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (08-11-2006 11:01:23) (svar på 39386)
Mikael Friis #3481, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.83.193.66)
Kære Tina

Det er med en vis undren, at jeg har fulgt denne meget lange tråd, for jeg har svært ved at se de problemer, som der angiveligt skulle være i DLRK.

Sagens kerne er jo, at klubben tilbyder de aktiviteter, som medlemmerne stabler på benene. Deltagere i aktiviteterne er de medlemmer, som finder dem spændende og interessante. Såre enkelt!

Du indleder dit indlæg med, at " ... der er nok ingen intentioner i klubben om at følge udviklingen og få de nye Land Rover modeller med”.

Hvad er det for noget pladder? Der er da alle de intentioner om at følge udviklingen, som medlemmerne ønsker! Altså de aktive medlemmer!

Du efterlyser en undersøgelse for at kortlægge medlemmerne ønsker til fremtidige aktiviteter (underforstået at de nuværende aktiviteter ikke er spændende nok). Hvis vi forestiller os, at en sådan undersøgelse viste, at mange medlemmer (f.eks. Freelander-, RR-ejere og andre gode mennesker) hellere ville deltage i "asfalt-aktiviteter" end i "mudder-racing", hvem skulle så arrangere disse aktiviteter? Vel ikke mudderhul-entusiasterne?

Du afslutter dit indlæg med "Summa summarum: Jeg synes stadigvæk, at det kunne være en god ide for en klub at følge udviklingen". Hvorfor skriver du ikke ligeud, hvad der klart fremgår mellem linierne: "Summa summarum: Jeg synes stadigvæk, at det kunne være en god ide, at de aktive medlemmer i deres gamle biler laver nogle aktiviteter for de passive medlemmer i deres nye biler”?

Summa summarum: Dansk Land-Rover Klub er, hvad de aktive medlemmer gør den til!

Mvh
Mikael
39394: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (08-11-2006 12:09:32) (svar på 39386)
Tove Bahn - Sanger #4749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 82.143.192.67)
En del af forklaringen til det øgede medlemstal i klubben kan formentlig ses i en sammenhæng mellem antal Freelandere i klubben og antallet af forsikringstagere i klubbens fællesforsikring. Kunderne til nye Freelandere er primært yngre mennesker som forsikringsmæssigt ville lande i en dyr forsikringsgruppe i normale selskaber, hvis ikke at klubben havde en rimelig forsikring selv for yngre medlemmer. Hvis vi laver en sammenligning mellem Freelandere og forsikringer tegnet i klubregi ville vi se en gennemstrømning af medlemmerne her, da Freelanderen bliver købt i en direkte sammenligning med andre urbane offroadere og ikke nødvendigvis fordi den er en Land Rover. I salgssammenhæng bliver klubbens forsikringsordning direkte nævnt som et parameter for køb af bl.a. en ny Freelander. Derfor optræder der pludselig mange Freelanderejere som medlem i klubben uden egentlig at ønske at bruge denne.
Freelandere er oprindelig bygget til at imødekomme et markedssediment for "urbane offroadere" , dvs. andet formål end at køre i terræn - og Freelanderen markedsføres også som dette. At den samtidig er en god offroader er nok en i de fleste tilfælde ubenyttet sidegevinst for ejerne. Freelanderen skiftes derfor formentlig ud med en anden biltype efter 3 år - i forbindelse med den normale model sapning (prøve nogen andet). De Freelandere vi ser i klubben som aktive er normalt brugte biler købt af personer som ønsker en Land Rover og som vil bruge den i sammenhæng med andre Land Rover ejers aktiviteter. Disse Freelandere er ikke mange i antal og derfor synes de heller ikke ved træf og andre aktiviteter. Hvis der evt. skulle laves noget specielt i forbindelse med Freelanderen kunne det feks. være at udnytte dens potentiale som rallybil, hvilket selv producenten har luftet som en nærliggende mulighed. Jeg føler ikke at klubben skal ændre på nuværende aktiviteter målrettet eksisterende medlemmers interesser på grund af et tillæg til produktsortimentet fra producentens side, men derimod at brugere af nyere modeller som ønsker at deltage i klubbens regi bør være med til aktivt at forme nye aktiviteter tilrettet de nye produkter. Det som er kendetegnet ved de fleste af os er på bundlinien, at vi føler at det er noget specielt at eje og bruge et produkt fra Land Rover, men vores brug af dette er forskelligt ligesom vi personligt er forskellige i valg af fritidsinteresser og den vægtning der er imellem dem.

hils'ner

Svend

V8 fordi der er skub i skøjten
39398: sv: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (08-11-2006 14:40:22) (svar på 39394)
Jakob Pedersen #7674, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.163.185.54)
Som ny ejer af en brugt Freelander, og naturligvis derefter medlem af DLRK, troede jeg at jeg på denne tråd kunne læse en lang og spændende disskution om DLRKs øvrige medlemmer og dem der er i min båd - men gaaab den blev vist lidt for lang.

Efter at jeg for ca. 10 år siden igennem 2 måneder lånte en vens 90" V8 har jeg sagt - jeg vil have en Land Rover (og mente naturligvis en Defender), men har hele tiden holdt mig lidt tilbage pga. priserne på de nye og de nyere brugte.

Så da jeg, i sommer, flyttede på landet og havde lidt overskud frygtede jeg at jeg blev nød til at købe en Suzuki - indtil jeg hos en lokal forhandler så en LR til salg til en pris hvor det hele passede.

Godt nok var det en Freelander og tilmed en Benzin, men hvilken glæde da jeg kørte den hjem for første gang.
Denne glæde blev noget forstærket da jeg et par dage efter mødte en Defender - der hilste! (Og jeg som troede at det kun var dem med ældre modeller der hilste på hinanden) - Nu hilser jeg stædigt hver gang jeg møder en LR, uanset model, selvom der er lang imellem der bliver hilst igen.

Tilbage til det det hele drejer sig om:
Ja, jeg bruger min bil 95% til vejkørsel men glæder mig til at deltage i arrangementer igennem klubben.
Og bare rolig, det bliver ikke kun til det grønne bevis (når jeg engang finder ud af at tage det).

Om folk så kaldte min Freelander et badekar, så ville jeg vide bedre.

Tak fordi klubben eksisterer, så vi alle dermed har mulighed for at have det sjovt.

Håber på snart at komme ud.

VH
Jakob
39440: sv: sv: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (09-11-2006 09:35:49) (svar på 39398)
Mikkel Fibiger #5177, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.163.178.242)

Sådan, Jakob! -Og tillykke med din Land Rover!

MFi
39481: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (10-11-2006 12:55:51) (svar på 39440)
ole pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.91.21.133)
Øv........er det så slut nu!!!!



Go' weekend alle sammen.

Med de venligste rover hilsner

Ole

#493.
39482: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (10-11-2006 13:21:40) (svar på 39481)
Verner / 451 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.226.71.190)
Hej Ole.

Næh, det holder bare en pause på mellem ½ til 1½ år.

Selv god weekend.
Mvh. Verner/451.
www.88-109.109-serie3.dk
39483: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Freelandere, medlemsundersøgelser og tanker (10-11-2006 14:06:40) (svar på 39481)
Mikael Friis #3481, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 213.83.193.66)
Hej Ole

Jeg er sikker på, at du kan sætte fut i sagerne ved evt. at "kick-starte" tråden igen med en lille stinker....

Mvh
Mikael - som siger "Frilandsgrise? Ja tak, de smager dejligt!"